Nya detaljer om Wii-kontrollen

Robot
Medlem
Nya detaljer om Wii-kontrollen

Synd att man inte kan ladda upp batterierna, men batterier är ändå billiga

Medlem

Kan väl köpa laddbara batterier, två par så växlar man mellan dem. Men det hade varit smidigare med nåt inbyggt som i GBA eller DS.

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Kan väl köpa laddbara batterier, två par så växlar man mellan dem. Men det hade varit smidigare med nåt inbyggt som i GBA eller DS.

Iofs jag har ju en laddare hemma (Doh!).

Medlem

F*n va jag vill skaffa Wii! >_<

Inaktiv

Det är så man vill ha Wii enbart för den grymma kontrollen.

Medlem

Hmm, AA-batts, inte bra inte bra alls... :/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey

Riktigt kasst att man inte kan ladda dem faktiskt... borde väl inte vara så svårt att ordna? men men, visar ju bara att Nintendo kan göra misstag

Medlem

förlåt hehe det var sensorn jag kolla på:P
såg nu hur kontrollern såg ut men asså ja tycker det verkar äckligt med enhandskontroll, det blir ju ingen känsla.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

ScarFace, vad sägs om att läsa nyheten, inte bara rubriken...
Det där är själva mottagaren till kontrollen....


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Det är en tvåhandskontroll. Faktiskt är det två kontroller, en för varje hand. Den ena har en analogstick och en "avtryckarknapp" med pistolgrepp. Den andra är en avlång historia med gyro, digitalpad och diverse fireknappar som antingen kan hållas horisontellt eller vertikalt. Det är denna som styr de nya, fräcka gyrofuktionerna och funkar som trumpinne, tennisracket, svärdsgrepp etc etc. beroende på spelen. Håller man den horisontellt blir den nästan exakt som en klassisk NES-kontroll.

Det kommer även en traditionell kontroll till Wii som är som ett mellanting mellan en klassisk SNES-pad och en Dual Shock. Tror inte någon kommer bli besviken på Wii.

Medlem

Vad är det för svårt att fixa ett batteri av typen som t ex mobiltelefoner, möss, kameror, etc, sådant som håller i flera dagar och som man kan ladda snabbt, AA-batts är liksom så 90's och dyra är de med. Uppladdningsbara suger ju eftersom de blir sämmre och sämmre i allt för snabb takt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Det är en tvåhandskontroll. Faktiskt är det två kontroller, en för varje hand. Den enda har en analogstick och en "avtryckarknapp" med pistolgrepp. Den andra är en avlång historia med gyro, digitalpad och diverse fireknappar som antingen kan hållas horisontellt eller vertikalt. Håller man den vertikal blir den nästan exakt som en klassisk NES-kontroll.

Det kommer även en traditionell kontroll till Wii som är som ett mellanting mellan en klassisk SNES-pad och en Dual Shock.

Tack, för att du berätta något som alla vet... Åtminstone alla som bryr sig om att läsa denna nyhet, vet nog redan att det är en tvåhands kontroll...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Sergej:

Tack, för att du berätta något som alla vet... Åtminstone alla som bryr sig om att läsa denna nyhet, vet nog redan att det är en tvåhands kontroll...

Uppenbarligen fanns det folk som postade i tråden som inte hade koll på det alls. Det är kanske du som behöver läsa innantill bättre?

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Sergej:

Tack, för att du berätta något som alla vet... Åtminstone alla som bryr sig om att läsa denna nyhet, vet nog redan att det är en tvåhands kontroll...

Uppenbarligen fanns det folk som postade i tråden som inte hade koll på det alls. Det är kanske du som behöver läsa innantill bättre?

Du kan ha rätt...

FZ borde faktiskt skriva att det är en bild på mottagaren på bilden, man kan faktiskt tro att det är kontrollen ifall ni inte skriver nått... (för de som inte hänger med i konsoll världen)

EDIT: såg nu att det var en helt annan sak du svarade på.... han hade skrivit en annan sak innan han redigera hela inlägget, men aja, allt är löst nu iaf...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

förlåt hehe det var sensorn jag kolla på:P
såg nu hur kontrollern såg ut men asså ja tycker det verkar äckligt med enhandskontroll, det blir ju ingen känsla.

det är inte kontrollen utan en "sensorbar" för kontrollen den där pinnen gör så kontrollen känner av vart den är och sådär .. ungefär som mottagren till trådlösa grejer ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är det för svårt att fixa ett batteri av typen som t ex mobiltelefoner, möss, kameror, etc, sådant som håller i flera dagar och som man kan ladda snabbt, AA-batts är liksom så 90's och dyra är de med. Uppladdningsbara suger ju eftersom de blir sämmre och sämmre i allt för snabb takt...

Vilken telefon har 72 timmars samtalstid? Nää fyfan för inbyggt skräp, tacka vet jag Euroshopper-batterier. De suger men är så billiga så det blir billigt i längden iaf.:D


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Vilken telefon har 72 timmars samtalstid? Nää fyfan för inbyggt skräp, tacka vet jag Euroshopper-batterier. De suger men är så billiga så det blir billigt i längden iaf.:D

Bra för miljön också...

Medlem

Vanliga AA batterier? Issscchh....
Meh... kommer ändå köpa Wii

Medlem

Det som ska bli mest spännande är att se hur många personer som kommer råka tappa sin kontroll mitt i tennissvingen så att den flyger rakt in i väggen och sprider sig i hela rummet!


signatur

8)

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är det för svårt att fixa ett batteri av typen som t ex mobiltelefoner, möss, kameror, etc, sådant som håller i flera dagar och som man kan ladda snabbt, AA-batts är liksom så 90's och dyra är de med. Uppladdningsbara suger ju eftersom de blir sämmre och sämmre i allt för snabb takt...

Hur många mobiltelefoner har batterier som håller om du använder telefonen flera dagar i sträck? (då menar jag inte stand-by läge)

Medlem

Var ju lite snålt faktiskt.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Hipshot:

Vad är det för svårt att fixa ett batteri av typen som t ex mobiltelefoner, möss, kameror, etc, sådant som håller i flera dagar och som man kan ladda snabbt, AA-batts är liksom så 90's och dyra är de med. Uppladdningsbara suger ju eftersom de blir sämmre och sämmre i allt för snabb takt...

Hur många mobiltelefoner har batterier som håller om du använder telefonen flera dagar i sträck? (då menar jag inte stand-by läge)

Eftersom man kommer att använda den där kontrollen mycket mer än en mobil, så kommer även den där tiden tills att kontrollerna är urladdade kännas ganska kort. "30H" är inte så mycket liksom, tänkt att du använder den 6H varje dag, effektivt, skall du då behöva köpa nya batterier efter 5 dagar eller? Eller så skaffar man uppladdningsbara AA, då blir det 30H som kommer gå ner ett par H för varje gång du laddar dem. Som sagt, AA-batts, är så ute på alla sätt, det är bara pensionärer som köper skiten till sina walkmans när de går stavgång.

Jag kan tillägga att jag blev lika besviken när jag skaffade en GBA för ett par år sedan och jag var tvungen att byta batterier i den och att jag inte kunde ladda skiten direkt, samt att den inte skickades med en kabel så att man kunnde plugga den i väggen direkt etc etc.

Whatever. You get where am driftin'


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör

Så länge de inte petar i samma uppladdningsbara luftpastej som Apple svänger sig med får man väl vara halvnöjd. Men det låter inte helt smidigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Hipshot:

Vad är det för svårt att fixa ett batteri av typen som t ex mobiltelefoner, möss, kameror, etc, sådant som håller i flera dagar och som man kan ladda snabbt, AA-batts är liksom så 90's och dyra är de med. Uppladdningsbara suger ju eftersom de blir sämmre och sämmre i allt för snabb takt...

Hur många mobiltelefoner har batterier som håller om du använder telefonen flera dagar i sträck? (då menar jag inte stand-by läge)

Eftersom man kommer att använda den där kontrollen mycket mer än en mobil, så kommer även den där tiden tills att kontrollerna är urladdade kännas ganska kort. "30H" är inte så mycket liksom, tänkt att du använder den 6H varje dag, effektivt, skall du då behöva köpa nya batterier efter 5 dagar eller? Eller så skaffar man uppladdningsbara AA, då blir det 30H som kommer gå ner ett par H för varje gång du laddar dem. Som sagt, AA-batts, är så ute på alla sätt, det är bara pensionärer som köper skiten till sina walkmans när de går stavgång.

Jag kan tillägga att jag blev lika besviken när jag skaffade en GBA för ett par år sedan och jag var tvungen att byta batterier i den och att jag inte kunde ladda skiten direkt, samt att den inte skickades med en kabel så att man kunnde plugga den i väggen direkt etc etc.

Whatever. You get where am driftin'

Jo, men om du snackar 6 timmar om dagen i din mobiltelefon, hur länge håller batterierna då? Det jag menar är att det faktiskt inte finns så mycket bättre alternativ.

Redaktör

Sladdbunden handkontroll?


signatur
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Hipshot:

Vad är det för svårt att fixa ett batteri av typen som t ex mobiltelefoner, möss, kameror, etc, sådant som håller i flera dagar och som man kan ladda snabbt, AA-batts är liksom så 90's och dyra är de med. Uppladdningsbara suger ju eftersom de blir sämmre och sämmre i allt för snabb takt...

Hur många mobiltelefoner har batterier som håller om du använder telefonen flera dagar i sträck? (då menar jag inte stand-by läge)

Eftersom man kommer att använda den där kontrollen mycket mer än en mobil, så kommer även den där tiden tills att kontrollerna är urladdade kännas ganska kort. "30H" är inte så mycket liksom, tänkt att du använder den 6H varje dag, effektivt, skall du då behöva köpa nya batterier efter 5 dagar eller? Eller så skaffar man uppladdningsbara AA, då blir det 30H som kommer gå ner ett par H för varje gång du laddar dem. Som sagt, AA-batts, är så ute på alla sätt, det är bara pensionärer som köper skiten till sina walkmans när de går stavgång.

Jag kan tillägga att jag blev lika besviken när jag skaffade en GBA för ett par år sedan och jag var tvungen att byta batterier i den och att jag inte kunde ladda skiten direkt, samt att den inte skickades med en kabel så att man kunnde plugga den i väggen direkt etc etc.

Whatever. You get where am driftin'

Jo, men om du snackar 6 timmar om dagen i din mobiltelefon, hur länge håller batterierna då? Det jag menar är att det faktiskt inte finns så mycket bättre alternativ.

Vad jag menar är att man inte pratar så mycket i sin mobil, men man kommer använda kontrollen till Wiin mycket. Det finns bättre alternativ, möjlighet till kablage, bättre batterin samt att man kan ladda shittet i någon hållare när man inte använder den.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

eh, det drar nog mer ström att prata i en mobil än vad det gör att spela med en handkontroll, så om det var samma sorts batteri så skulle det nog räcka rätt så länge ändå.

Medlem

Åter igen... AA-batts är ingen bra lösning, spelar ingen roll vad folk tycker. Det är en gammalt och företag som lobbar för mer användande av skiten borde få näringsförbud, nu är det så klart inte möjligt att göra det på Nintendo som annars levererar bara bra saker typ... synd att de skall smuttsa sig med batterier på detta sätt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

AA-batterier är en jättebra lösning.
Fan vad förbannad jag skulle bli fredagkväll när polarna kommer över för att lira lite och jag upptäcker att jag glömt ladda kontrollerna.
Det finns laddningsbara AA-batterier och de funkar inte sämre än inbyggda laddningsbara, enda skillnaden är att man får ta sig besväret att ta ur dem o ladda. Bra gjort Nintendo!


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

12
Skriv svar