Nya detaljer om Wii-kontrollen

Medlem

Detta är ju löjligt, varför klagar ni? Om Nintendo skulle göra dessa kontroller laddningsbara så skulle priset på hela Wii-paketet stiga med minst 400kr-500kr. Dom vill satsa på ett så billigt koncept som möjligt, och precis som Json_81 säger - kul om man glömt ladda kontrollerna..

Medlem

Trådlöst trams. Ett sladdburet alternativ borde finnas tillgängligt för oss konserver som inte vill lulla på med batteribyten (snacka om icke-användarvänligt att inte skicka med någon inbyggd laddningsmöjlighet). Vad kan vara mer frustrerande än att handkontrollen plötsligt slutar fungera under en spelsession?

Inaktiv

Kommer den där sensorlisten i en giganto-låda för sig med på köpet eller måste man hosta upp typ 500 spänn extra för att kunna lira med kontrollerna?

Medlem

Sladdlös är det enda alternativet som funkar om man ska köra på wiiiiiiiis koncept, ska man ha sladdar sliter man ju ner halva rummet om man ska göra en snäv rörelse. Och tänk dig själv om man spelar 2 st - 4 sladdar som flyger runt om man sitter någorlunda nära varandra, och då kan ingen sitta framför (men under tv-skärmen naturligtvis) och sen så är det allmänt osmidigt att med en massa sladdar överallt, känns inte riktigt modernt. Och sen så är det ju som ni säger, AA-batterier är det enda rätta, de övriga batterierna skulle bara hålla typ 10h (en ren uppskattning). Uppladdningsfunktionen kostar bara pengar i längden, och de vill ju ha billig konsoll som alla kan köpa. go nintendo

Flakmonkey

Fattar inte varför de inte kan ha båda alternativen... Där har ju Xbox 360 en ypperlig lösning... AA-batterier som standard och sen om man vill så kan man köpa ett annat batteri som du kan ladda upp via konsolen. Då får handkontrollen visserligen en sladd, men man behöver iaf inte sluta spela...

Medlem

En laddare med några batterier kostar ju inte mycket idag. När ett par tar slut är det bara att slänga in ett par nyladdade i kontrollen och sätta de andra på laddning.

Själv har jag aldrig använt en kontroll utan sladd men någon gång måste vara den första.

Medlem

Asså köp GPs laddningsbara 2600 milliamperetimmars laddningsbara dom räcker lääääääänge kostar en hundring för 4st samt 200 till för en laddare men ack så värt det


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Kommer den där sensorlisten i en giganto-låda för sig med på köpet eller måste man hosta upp typ 500 spänn extra för att kunna lira med kontrollerna?

Sensorn är ju knappast "giganto" bara som den ser ut på bilderna. Och ja den kommer med i paketet, allt kommer med i paketet.

Medlem

Hm, så sensorn måste kopplas via sladd till själva Wiin. Då blir det ju ändå en lång sladd tvärs över mitt rum som jag hade hoppats få slippa :/ Aja, batterierna blir perfekt i alla fall, har fyra 2500mah batterier liggande sen jag bytte kamera. Och för de som säger att de tappar ett par timmar per laddning så är det isåfall för att ni kör på några billiga skräpbatterier. Nån minut per laddning kanske, inte mer, ifall man kör på lite bättre batterier.

/ LordDaimso

Jee
Medlem
Skrivet av Gibbs:

Kommer den där sensorlisten i en giganto-låda för sig med på köpet eller måste man hosta upp typ 500 spänn extra för att kunna lira med kontrollerna?

Att inte ha med sensorlisten med konsollen skulle ju vara som att köpa konsollen utan någon handkontroll. Så den borde bara med.


signatur

Eller inte?

Skrivet av LordDaimos:

Hm, så sensorn måste kopplas via sladd till själva Wiin. Då blir det ju ändå en lång sladd tvärs över mitt rum som jag hade hoppats få slippa :/

Sensorn skall ju stå vid TV'n!

Inaktiv

hur svårt är det här att förstå på en skala egentligen?!!

Medlem

jag håller på och funderar på vilken konsoll jag ska köpa, del lutar åt antingen Wii eller ps3, Wii försöker i alla fall revoutionera konsollen med ny kontroll, det får nog bli Wii för mig!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av LordDaimos:

Hm, så sensorn måste kopplas via sladd till själva Wiin. Då blir det ju ändå en lång sladd tvärs över mitt rum som jag hade hoppats få slippa :/

Sensorn skall ju stå vid TV'n!

Jo men för oss som inte vill spela på en TV och har en projektor stående längst bak i rummet? Antar att man måste ha sensorn framför sig (där man har bilden) samtidigt som jag vill ha själva konsollen bakom mig vid projektorn och förstärkaren, så då blir det en fet sladd

/ LordDaimos

Skrivet av LordDaimos:

Jo men för oss som inte vill spela på en TV och har en projektor stående längst bak i rummet? Antar att man måste ha sensorn framför sig (där man har bilden) samtidigt som jag vill ha själva konsollen bakom mig vid projektorn och förstärkaren, så då blir det en fet sladd

/ LordDaimos

Det är väl bara att hoppas på att någon tredjepartsutvecklare skaffar fram någon trådlös sändare och mottagare som går in i Wiis USB-portar. Eller något liknande

Man vet ju aldrig, det är möjligt...

OnT då, jag avskyr verkligen batterier även om jag ser fördelarna med dem. Hade gärna sett att Nintendo gjorde någon hybridlösning, men men...

Medlem

Givetvis kommer Nintendo göra en förlängningskabel till sensorn för dom som behöver det.. Iaf vad jag tror!

Medlem
Skrivet av LePrish:

Det som ska bli mest spännande är att se hur många personer som kommer råka tappa sin kontroll mitt i tennissvingen så att den flyger rakt in i väggen och sprider sig i hela rummet!

Ska väl förmodligen följa med någon "wrist-strap".

Medlem
Skrivet av _jozo_:

jag håller på och funderar på vilken konsoll jag ska köpa, del lutar åt antingen Wii eller ps3, Wii försöker i alla fall revoutionera konsollen med ny kontroll, det får nog bli Wii för mig!

Och det är rätt rejäl prisskillnad också


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ja det har du rätt i !

Medlem
Skrivet av LePrish:

Det som ska bli mest spännande är att se hur många personer som kommer råka tappa sin kontroll mitt i tennissvingen så att den flyger rakt in i väggen och sprider sig i hela rummet!

Haha!
Intressant bemärkelse, jes ^^

Medlem

Jag fattar verkligen inte hypen kring Wii, vad är det som är så speciellt med dess handkontroll? Och hur kan en handkontroll göra en hel konsol...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Skrivet av Langos:

Jag fattar verkligen inte hypen kring Wii, vad är det som är så speciellt med dess handkontroll? Och hur kan en handkontroll göra en hel konsol...

Tänk dig hur det skulle vara att spela moderna konsollspel utan analog styrspak eller tryckkänsliga knappar.

Tidigare Innovationer som Nintendo har gjort mainstream (oavsett vem som urprungligen fick idén), som styrkorset och den analoga styrspaken, har tagit konsollspelandet rejäla kliv framåt. Därför finns det en anledning att iallafall vara lite hypad över vad som kanske skulle kunna hända när Wii etableras.

Skrivet av Langos:

Jag fattar verkligen inte hypen kring Wii, vad är det som är så speciellt med dess handkontroll? Och hur kan en handkontroll göra en hel konsol...

Tja, eftersom handkontrollen verkar erbjuda ett helt nytt sätt att spela på är det väl klart att den utgör det "häftiga" av konsolen. Självklart är det däremot spelen som avgör hur bra konsolen blir, men det kan man ju inte riktigt bedöma ännu.

Flakmonkey
Skrivet av Langos:

Jag fattar verkligen inte hypen kring Wii, vad är det som är så speciellt med dess handkontroll? Och hur kan en handkontroll göra en hel konsol...

Tja, många anger ju tangentbord och mus som enda anledningen till varför konsolgaming suger och de är ju bara ett annat sorts styrdon precis som handkontrollen.

Inaktiv

med risk för att bumpa en gammal diskusion. men ni som sitter och gråter över att kontrollerna använder sig av AA-batts med 30 timmars speltid per laddning kanske skulle torka ögonen och köpa en "sladd-kontroll", det kommer givetvis finns som tillbehör. men kommer säkert kosta mer än 150 spänn som 4 laddbara AA-batts och laddare kostar.

Inaktiv

Batteriladdare svårare är det inte

12
Skriv svar