Bigfoots nätverksaccelerator offentliggjord

Robot
Bigfoots nätverksaccelerator offentliggjord
Medlem
Bigfoots nätverksaccelerator offentliggjord

Hmm, intressant. Det ska bli kul och se vad alla recensenter kommer säga...


signatur
Inaktiv

Håller med, låter intresant.

Medlem

Ja, skulle vilja se en recension på detta, tills det så jobbar jag på att hålla mig för skratt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Lite kejsarens nya kläder?

Medlem

Haha...känns overkill som fan.


signatur

BF2,Starcraft,Diablo2,Quake3,Quake2Gloom...

Medlem

Vill jag se innan jag tror på det!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Från hemsidan
"If you love having the advantage when you meet your enemy in battle... If you crave to stand over the corpse of your nemesis and laugh... If you live for leading your clan to victory... then you will love the Killer."

Känns verkligen som om dom försöker pracka på cs-fjortisar en sak dom egentligen inte behöver.

Inaktiv

Det är PR, klart att dom vill få det till at låta att man behöver det,
hur skulle det låta med "Detta kortet ger några extra fps och lite bättre Ping, men absolut inget du måste ha, bara för som med lite extra pengar"

Hur många tror du dom hadde sålt då?

Inaktiv

/laugh så jag kommer få bättre ping än 5-6 som jag har för tillfället

Medlem

Med tanke på den revolutionerande tekniska framgången detta kort markerar tror jag att alla kommer att ha ett KillerNic i sin burk inom en snar framtid, kosta vad det kosta vill. Det är en revolution på gång!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Men!
De som behöver ett sånt här kort, är ju de som INTE kommer köpa det.
Det är ju de som redan har nollkoll och en uråldrig dator, så hjälpen känns lite felplacerad.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Det är PR, klart att dom vill få det till at låta att man behöver det,
hur skulle det låta med "Detta kortet ger några extra fps och lite bättre Ping, men absolut inget du måste ha, bara för som med lite extra pengar"

Hur många tror du dom hadde sålt då?

Jag menar sättet dom skriver det på, dom kunde lika gärna skrivit "If u wanna PWN some NOOBS buy this 1337 NIC!!!!11"

Sättet dom skriver det på låter löjligt

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Men!
De som behöver ett sånt här kort, är ju de som INTE kommer köpa det.
Det är ju de som redan har nollkoll och en uråldrig dator, så hjälpen känns lite felplacerad.

Eftersom rekommenderad dator är en AMD 3000+ eller bättre så tror jag du är lite ute o cyklar.

Inaktiv

vill minnas att nån stackare vart hånad i forumen tidigare då han pratade om just detta kort. Han hade hört om det o ville veta mer men alla hånade honom och menade att det var ett dåligt april skämt...lustigt hehe

Medlem

mm detta kort kan teleportera in dej i framtiden o lite till.
Ett Måste Köp!
ROFL!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Detta är ett skämt inget annat. Visst sitter du och pumpar 1gbit så lastar det ju cpun en del och ditt spel laggar nog en del. Då kan detta kort komma bra till hands, men sålänge du inte har över 100mbit och ska tanka röven av dig medans du spelar så är det bry. Pingskillnaden mellan detta kort och ett vanligt nic är ju försumbara. Det förstår vem som helst som kan lite granna.

Men jag är fortfarande intresserad av det, kan ju vara roligt om man kan köra nån form av server på det. Det har ju trotts allt 400mhz cpu och 64mb ram. Om man kan ansluta en extern disk till det så har man ju i princip en dator. Den som lever får se.

Skrivet av Langos:

Med tanke på den revolutionerande tekniska framgången detta kort markerar tror jag att alla kommer att ha ett KillerNic i sin burk inom en snar framtid, kosta vad det kosta vill. Det är en revolution på gång!

Bwahahaha :]]]!!1

Medlem

Hmm det är inte första april idag. Konstigt.

Alltså va spelar nätverkskortet för roll. Typ ingen, vilket sunk kort som helst ger en bra ping. Allt hänger på linan och alla servrar den går igenom.
CPU belastning är ett skämt. Ett vanligt nätverkskort ger typ 1% cpu belastning, det är hdn som ska hinna me som ger belastning när man tankar i 100mbit etc.

Medlem

Ja.. nu fick jag mig ett gott skratt iaf.

Brukar dom inte ha en "Useless utility" tävling på Dreamhack, dom kanske borde ställa upp där.. eller är det bara för mjukvara? =D

Medlem

Intressant ide, dock så sitter inte det största problemet med latenser och problem oftast i datorns egna nätverkskort utan snarare på annan maskinvara någon annanstans i världen.
Dock så vet jag inte hur mycket det skulle kunna förbättra prestandan i små lan och liknande men jag skulle nästan tro att skillnaden är obefintlig.

Medlem

Är detta ett pci kort eller är det nåt nyare?

Medlem

Vilket skämt


signatur
Inaktiv

Åh nej, inte det här skräpet nu igen

Bigfoot up y... ..s!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skägg.
10 Chambers

De borde satsa på wlan-marknaden, att spela trådlöst är ingen hit.


signatur
Medlem

PCI givetvis, vad annars? ^_^! Att utnyttja PCI-X vore ju för värt.

Inaktiv
Skrivet av Groggy:

Är detta ett pci kort eller är det nåt nyare?

vad skulle det annars vara?

Medlem
Skrivet av turbo_:

/laugh så jag kommer få bättre ping än 5-6 som jag har för tillfället

Haha, ja, där var du rolig! (sarkasm.)
Om man har sådan uppkoppling som du, så är det givetvis inte lönt.
Som att köpa en AMD64 4000+ när du redan har 3800+ för 2fps skillnad.
Bara en idiot skulle göra det köpet, för det finns ingen vinst i det.

Det riktar sig nog inte åt folk som redan har stabil och väldigt bra uppkoppling. Utan de som vill och har möjlighet till förbättring.

För övrigt tror jag kortet kommer förlita sig på till typ 90% på smart trafik protokolls prioriteringar.
I stil med t.ex. cFosSpeed, eller ditton i diverse routrar.
Vilket faktiskt skapar en förbättring. Dock så förstår jag inte varför det behöver 400mhz och 64mb ram.


signatur
Inaktiv

"When other players complain that your Ping is too low, adjust it a little higher until they stop whining. Then, dial it back down and go in for the kill!"

hahah

Inaktiv

Förmodligen kommer dom ju lyckas sälja ett gäng exemplar av det här och troligen gå plus på hela affären så respekt för det. Men att den här produkten enbart innebär en så gott som obefintlig förbättring är jag helt övertygad om. Och om det nu skulle visa sig i att pingen sjunker som en sten i havet med det där kortet kommer jag rikta en hel del misstänksamhet mot hur det går till.

Bab
Medlem

Jäkligt smart produkt faktiskt. Dom som inte är nätverkstekniskt insatta kan säkert luras att köpa den. Den lilla del av pingen som utgörs av att ditt nätverkskort inte "hänger med" är en så liten del av pingen att man nog kan avrunda den till noll.

Trafiken kan bara gå med ljusets hastighet... inte snabbare... än så länge.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

12
Skriv svar