Quake IV version 1.3 släpps i augusti

Robot
Medlem
Quake IV version 1.3 släpps i augusti

Tror tyvärr det är försent, ID Software skulle ha skapat spelet och inte Raven..

Medlem

eh.... EFTER C&C renegade... så det går att lira q3 ensam i multiplayer? för det kan fan inte vara fler än 2 personer som fortfarande lirar renegade!


signatur

8)

Medlem

Lite sent som sagt.
Men jag tror många köpte Q4 men lade det på hyllan ganska snabbt då dom lirat MP.

Men att göra spelet snabbare mm, kanske dom får många gamla spelare att damma av spelet och göra ett nytt försök?

Bättre att ID försöker än att lägga ner det hela

Och jag håller med Rampager, ID borde gjort spelet, inte raven.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Det stora mysteriet är ju hur Räven kunde gå från den härliga multiplayer upplevelsen i Jedi Knight: JA till katastrofen i Q4. Strejk i studion?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Sent? Quake 3 blev som störst efter ett par år. Jag kommer nog börja spela Quake 4 om ett par år, då det flyter helt underbart.

Medlem

Q3 ftw! Vet inte varför men Q4 känns bara fel...

Medlem
Skrivet av Sunray:

Sent? Quake 3 blev som störst efter ett par år. Jag kommer nog börja spela Quake 4 om ett par år, då det flyter helt underbart.

Men Q3 var populärt från releasen, det är inte Q4.

Medlem

Q3? Q4? Känner inte till dom...är det nån slags mod av CS?

Medlem

id gör ett försök att kontra CPL's vote för vilket spel som ska användas i den nya turneringen.

Dom kanske borde sattsa på att fixa en del saker innan dom slänger in mer skit...


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey

Quake 4 "föll" på att det är just Quake... många förväntade sig nog ett spel som skulle vara lika banbrytande för dem som Quake 3 var och det händer inte... samma sak med UT och UT2003... samma sak med en massa spel ^^ Inget kommer vara som den där första kärleken... även om senare kärlekar kan vara bättre i det långa loppet...

Sen så har de ju klantat till vissa saker rejält, som autodownload å såna saker som man hade kunnat undvika..

d0e
Medlem

Låter ju bra.Alltid nåt. Bättre sent än aldrig. Bara dom gör allting rätt nu och inte glömmer bort hur ett quake ska va. Jag vet inte hur ett quake ska va men dom har inte misslyckats med 1an,2an och 3an i mina ögon. Q4 är i dagsläget en flopp. Skabbig motor med skabbiga effekter.

Medlem

Ska bli grymt kul med mera fart och fläkt i Q4 !
Och snälla ni som dissar patchen innan den kommer.
Prova bara?

Inaktiv

låter possitivt att det blir mera fart i spelet. Kanske få ge det ett försök igen da. Nytt vapen,(?) varför?


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

Bästa SinglePlayer FPS = Q4.

Inaktiv
Citat:

Q3? Q4? Känner inte till dom...är det nån slags mod av CS?

ja du... det är spel ur Quake serien vilket sålt ett antal dussin mer miljoner än teh gret intarwebb fjortis-strike.

Medlem
Skrivet av Orbek:
Citat:

Q3? Q4? Känner inte till dom...är det nån slags mod av CS?

ja du... det är spel ur Quake serien vilket sålt ett antal dussin mer miljoner än teh gret intarwebb fjortis-strike.

ironi...
hoppas jag

och ska bli spännande att se vad det nya vapnet är, hoppas på Q2's chaingun
även den nya hastigheten med, tycker det är helt okej känsla i Q4, men om det kan gå lite snabbare så är det väl inte helt fel

Medlem

Om det blir bra, så blir det wow som dammar på hyllan istället för quake 4

Medlem

Mja verkar ju som att odm enda som lirar Q4 nuförtiden är folk som får betalt för det, för det är fan i mig inget folknöje som Q3 var/är.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Bästa SinglePlayer FPS = Q4.

Sämsta Singleplayer FPS...NÅGONSIN = Q4

Bästa Singleplayer FPS = FEAR


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

d0e
Medlem
Skrivet av SorbP:

Mja verkar ju som att odm enda som lirar Q4 nuförtiden är folk som får betalt för det, för det är fan i mig inget folknöje som Q3 var/är.

exakt

Inaktiv

Jag tror på ID.. De har inget att förlora precis.. eller hur? Om dom nu skulle fucka upp spelet så blir ju inte alltför många ledsna eftersom det är väldigt få som spelar Q4. Det jag mer oroar mig över att ID kommer kanske ändra FÖR mycket, och då kommer de trogna q4 spelare whina och säga "uh, nu är det inte bra, jag gillade q4 som det var" - visst, det var roligt som det var när man lirade ensam på en server...

I alla fall ID's sista chans att rädda spelet antar jag, och dom har inget att förlora... Go ID!

1
Skriv svar