Konceptbild på Team Fortress 2, trailer nästa vecka

Medlem

Personligen gillar jag designen, men inte till ett TF spel... När man har sina fina minnen med Q1-TF och ser detta, känns det lite fel.

Men, jag får väl se när det kommer om det är kul eller inte.

Men "min" kära Demoman ser ju ut (ursäkta) som en Självmordsbombare =/


signatur

Bara gör det.

Medlem

Förstår inte dem som klagar på att det inte ser ut som TF... jag menar Orginalet till Quake 1 var ju knappast seriöst. Snipern hadde stora sikten på mage och rygg osv osv. TF:C till HL var ju precis lika flummigt. Detta är ju bara ett naturligt steg för TF. Det gammla Brotherhood of Arms eller vad det hette var ju inget TF spel, såg ju ut som vilket militär spel som helst. Spela BF2 istället.

Sen så funkar det ju inte att ha ett spel som ser realistiskt ut och beter sig som Team Fortress, jag menar rocket jumps, reparera folk genom att dänga te han med en shiftnyckel osv. Nej detta ser riktigt gött ut, men man kan ju hoppas att det blir lite nytt med och intebara TF:C i nya kläder.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Hoppas att dom har gjort spelet snabbt som orginal TF. Ser lite roligare ut med lite cartoon .

Synd att inte scouten ser lite mesigare ut

Medlem

Ser ut som något Disney kan sattsa på.

Lite besviken faktiskt. TF till HL var extremt roligt och som sagt lite flummigt. Hoppas detta inte blir nått jäkla Nerf Arena eller annan jätte gullig shooter. Samtidigt är det jätte bra av Valve att våga lite, jag ska nog vänta tills den där trailern kommer ut.

Sedan funkar detta bra då Fortress-Forever modden fortfarande har utvecklingsvärde kvar. Kanske blir lite konkurrans till och med . De kör ju på en mer "realistisk" look och lite mer det gamla TF.

http://www.fortress-forever.com/

Medlem

Konceptbilden såg riktigt intressant ut. Aldrig spelat TF eller varit speciellt intresserad av att prova men kör dom på med samma stil så är det väldigt intressant.

PS: Skulle gå in på valves hemsida från länken på fz (www.valve.com). Det blev inte riktigt rätt.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Jag håller med dom som säger att det är bra att det inte ser realistiskt ut. Jag älskar iofs realism i spel, men det finns så många halvtaskiga realistiska spel just nu att det vore kul med lite nytänkande (ja,jag vet att det där XII redan finns..).
Istället för att dömma ut grafiken nu (och dom första 10 minuterna när ni väl provar det) så ge det en chans. Det kan mycket väl vara riktigt bra lika väl som det kan vara skit men man kan åtminstone ge den en chans som sagt.
Och som Pettor säger så finns ju Fortress-Forever modden...rätt bra att detta ser annorlunda ut faktiskt, för då har både modden och tf2 chans att leva parallelt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av Jower:
Skrivet av asker:
Skrivet av Salta:

Nej fy fan vad dåligt! Valve kan ju suga min bratwurst.

Sånt här förstår jag mig inte på... motivera.

Ny till begreppet fjortis?

Vad menar du?

1: Det är dåligt för att det ser förjävligt ut, nu ser spelet ut som att det är designat för personer under 8 år.

2: Du som kallade mig fjortis kan suga min bratwurst.

Medlem
Skrivet av Salta:

1: Det är dåligt för att det ser förjävligt ut, nu ser spelet ut som att det är designat för personer under 8 år.

Det kanske kommer som en överaskning för dig, men även personer som får handla på Systemet kan faktiskt uppskatta originell grafisk design, artistisk vision och modiga stilistiska val.

Sen angående punkt 2, skickligt argumenterat. Du övertygade verkligen mig om din mogenhet.

Inaktiv

Förstår inte hur folk kan bli besvikna på det pga. det ser löjligt ut :P, ursäkta mig men har ni lirat team fortress innan? Jag tycker det ser helt fantastiskt ut haha men jag hoppas dom har kvar allt gore, blod som sprutar, hjärnor och tarmar som flyger för har dom inte med sånt så blir det fan ett disney spel. Kommer nog bli riktigt kul om det är såhär det blir för själv tycker jag TeamFortress är det enda spel som numera är ett "Spel" och inte bygger på realism skiten, Overkligt, konstigt och roligt, så det ska vara.

Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av Jower:
Skrivet av asker:

Sånt här förstår jag mig inte på... motivera.

Ny till begreppet fjortis?

Vad menar du?

Fjotisar motiverar inget dom säger. Dom skriker svordomar istället

Medlem

Hahah, så jävla skönt! :D. Kommer nog bli rå kul. :).

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Salta:

1: Det är dåligt för att det ser förjävligt ut, nu ser spelet ut som att det är designat för personer under 8 år.

Det kanske kommer som en överaskning för dig, men även personer som får handla på Systemet kan faktiskt uppskatta originell grafisk design, artistisk vision och modiga stilistiska val.

Sen angående punkt 2, skickligt argumenterat. Du övertygade verkligen mig om din mogenhet.

Jag är 20 år, jag behöver inte övertyga dig om ett skit. Jag snackade inte ens med dig. Alla behöver inte gilla sådan där grafik, ok? Sluta slicka Valves röv. Tack.

Ps. Dina stora ord imponerade inte på mig. Ds.

Medlem

Salta visst du är säkert 20, spelar ingen roll... du beter dig som en vilsen 5 åring som någon snodde glassen ifrån. Sluta slänga massa bjäfs omkring dig och diksutera vettigt. Visst alla fjortis kommentarer var kanske lite onödiga men du har ju inte direkt gjort något vidare intryck hitills. Valve gör inte spel till dig, så nej de tänker inte "suga din bratwurst". Gillar du det inte behöver du inte köpa det, mycket enkelt. Men försök iallfall att formulera lite mer avancerade kommentarer än "Det suger, lolololol".

Back on topic. Så länge det inte fjantas till för mycket så kan denna design på spelet bli hur bra som helst. Team Fortress har aldrig varit något särskilt seröst spel, kommer ihåg att jag spelade Quake:TF där man skulle hämta en kyckling från grannens gård och halshugga den och dylikt. Därför passar denna design aldeles ypperligt så länge allt våld och flummiga moves finns kvar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Självklart är det en perfekt design, eftersom TF aldrig skulle kunna spelas som ett dåligt substitut för BF2. Det skulle krävas en allt för stor produktion för Valve att göra ett "riktigt" BF spel som TF2 en gång skulle vara och jag ser inte hur Valve som inte är så stora kan hålla igång flera stora produktioner samtidigt eftersom de inte är så stora.
Naturligtvis gillar jag detta eftersom jag älskade TF/TFC och tyckte det var trist när CSS kom att jag inte såg ett TF:S vid fronten, nu blir det så mycket bättre liksom, ett TF:S som har en helt egen grafisk stil, som inte ser ut som ett annat "HL2" som valve släpper hit och dit.
Det skall bli SKIT KUL att spela Hunted igen, det är en av de banorna som varit "roligast" att spela i något spel någonsin på ett sådant där litet ghettolan man har med sina polare...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Demomannen ser ut som "anyarabianwithadynamitenearagroupofpeople"...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Salta:

Sluta slicka Valves röv. Tack.

Umm...måste det räcknas som rövslick bara för man gillar Valves grejer? För jag gillar också deras saker men klarar mig bra utan den pikanta smaken av rectum


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Självklart är det en perfekt design, eftersom TF aldrig skulle kunna spelas som ett dåligt substitut för BF2. Det skulle krävas en allt för stor produktion för Valve att göra ett "riktigt" BF spel som TF2 en gång skulle vara och jag ser inte hur Valve som inte är så stora kan hålla igång flera stora produktioner samtidigt eftersom de inte är så stora.
Naturligtvis gillar jag detta eftersom jag älskade TF/TFC och tyckte det var trist när CSS kom att jag inte såg ett TF:S vid fronten, nu blir det så mycket bättre liksom, ett TF:S som har en helt egen grafisk stil, som inte ser ut som ett annat "HL2" som valve släpper hit och dit.
Det skall bli SKIT KUL att spela Hunted igen, det är en av de banorna som varit "roligast" att spela i något spel någonsin på ett sådant där litet ghettolan man har med sina polare...

Ja men visst är det lustigt? Dom flesta tycker Hutned är roligaste banan men det är den minst spelade banan på hela spelet. SJälv tycker jag också om Well och klassiska 2fort. minst 20 pers på varje lag och well och 2fort blir som en gryta, muahah ÄLSKAR DET! TÄnkte också på det att medicens vapen i TF borde varit med i den där top 10 game weapons filmen! Springa runt och ge folk herpes! Är det inte så jefla kul!!?!? Fattar inte att dom började banna en för att man spawnrape:a som medic, det var ju så skoj! Man spawnar, går jemte en polare och man hör "ARgh" och näven flyger i bordet haha, ÄLSKAR DET!

Medlem

Tycker den grafiska stilen är helt okej. Själva spelidén och balansen är ju det viktiga i TF, inte att soldaterna ser ut som några superhäftiga elitsoldater med taktisk utrustning och annat blaj.

Det är då bra mycket fånigare med spel som försöker se realistiska och häftiga ut, medan spelmekaniken, fysiken och känslan är skrattretande, än spel som TF som har ett genomtänkt och fungerande spelkoncept och väljer stiliserad grafik.
Folk som inte kan ta det seriöst pga grafiken ger jag inte mycket för, de är nog inte mycket till gamers ändå.

Medlem

Tänkte på det också, att eftersom TF är ett klassbaserat spel så kan grafiken ha ytterligare fördelar. Alla klasser är extremt lättigenkänneliga pga av den överdrivna och högt stiliserade grafiken, så det kan nog hjälpa lagspelet en bit. Man vet liksom exakt vilka man har i en grupp, till skillnad från "super-realistiska" spel där man bara ser 5 män i rånarluvor...

Medlem

Forcie/Erenthal <- håller med vad ni båda säger


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar