Nio nya bilder från Battlefield 2142

Robot
Medlem
Nio nya bilder från Battlefield 2142

Ser inget nytt utom titanen, alla helis & pansarvagnar finns kvar. Blö.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Medlem

Dom skulle dumpat flygfordonen och enbart använt markfordon och infanteri. Asso, visst blir det lite feeling när flygplan och sånt finns med - men flygstyrkorna blir alltid för mäktiga (Tycker jag då).
Dom borde göra Mechwarrior i BF stil. Det hade varit coolt. (Hoppas dom gör mechwarrior överhuvudtaget...inte manga/anime typen av mech utan battletech grejerna)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Dom ska bara ha ett typ av luft fordon, och det är en blandning mellan en helikopter och flygplan, och den ska ha samma hastighet som planen i BF1942, tydligen har dom lärt sig av mistagen

Citat:

Den här bilden var rätt läcker:

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=28124

Så det är där man ska slänga in granaterna, det förklarar en hel del

Skrivet av Ankh:

Dom skulle dumpat flygfordonen och enbart använt markfordon och infanteri....

Dom skulle dumpat mecharna och baserat fordonen på forskning och realistiska framtidsvisioner istället (dock anpassat så att det blir ett roligt spel, simulationer suger. ).

Lite exoskelett som gör att fotsoldaterna kan bära tjockt pansar, tunga vapen, och springa och hoppa snabbt kan jag tänka mig, men så fort man plockar in tvåbeningar stora som höghus i ett IP som tidigare har varit relativt verklighetsankytet så blir det bara löljigt...

Medlem

Jag hoppas att dom inte missar att göra banorna vackra och inte bara gråa och trista. Gillar flera banor i BF2 just för att de är sköna att lira på.

Inaktiv

Jag skulle vilja se ett första världskrigs spel från DICE, för det är grymt få spel som täcker den tidsperioden.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Jag skulle vilja se ett första världskrigs spel från DICE, för det är grymt få spel som täcker den tidsperioden.

Jo, men det är igentligen inte så konstigt. Det är ganska begränsat. Det hade varit kul att prova, men jag tror inte det finns tillräckligt stor fanbase av ww1 spel (svårt iofs att säga ) för att lägga ner en större budget på att skapa ett spel om den. Det är ju mest skyttevärn.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Dom skulle dumpat mecharna och baserat fordonen på forskning och realistiska framtidsvisioner istället (dock anpassat så att det blir ett roligt spel, simulationer suger. ).

Lite exoskelett som gör att fotsoldaterna kan bära tjockt pansar, tunga vapen, och springa och hoppa snabbt kan jag tänka mig, men så fort man plockar in tvåbeningar stora som höghus i ett IP som tidigare har varit relativt verklighetsankytet så blir det bara löljigt...

Jo, men med tanke på hur bizarra saker som uppfinns hela tiden så kan dom faktiskt i stort sett lägga till vad som helst utan att vi kan säga att det är orealistiskt Mechar är inte orealistiska, men förbannat opraktiska snarare vill se hur dom ska hålla balansen om marken är allt annat än plant! lol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av SgtKelly:

Jag skulle vilja se ett första världskrigs spel från DICE, för det är grymt få spel som täcker den tidsperioden.

Ett skyttegravsspel där de stationära kulsprutorna är så överlägsna fotsoldaternas mausergevär att stormning är meningslöst, och där pansarvangarna håller gångtempo och går sönder efter halva vägen till fiendebasen.

...Eller kanske battlefield: Napoleon, där man ställer upp sig mitt emot varandra i raka led och skjuter synkroniserat tills ena befälhavaren ger upp

Medlem

märkte en stor problem
hela spel världen ser mörkt ut de använder mörka texturer och
rena realistik sol ljus finns inte som kan reflektera bra.

det här är en viktig detalj som all spel utvecklre glömer
ge mer ljus sol till era spelet skärp er alla utvecklare!

titta på Crysis utveckling team de har skickats i naturen föratt studera ljus och reflectioner ,etc..de borde lära sig av de.

och angående laddning tidera det var katastråf på bf2 att ladda en map tåg evight även med snabb dator och hoppas de gör inte samma misstag för denna spel.

Medlem
Skrivet av Bonik:

och angående laddning tidera det var katastråf på bf2 att ladda en map tåg evight även med snabb dator och hoppas de gör inte samma misstag för denna spel.

Jag snackade med ett par programmerare på Massive Entertainment om just bf2's laddningstider när jag var där och speltesta World In Conflict. Tydligen så är det svårt att förbättra den (dom gjorde iofs inte bf2, men dom tar mycket inspiration av den) vad det gäller det irriterande momentet att ta abort på en karta som redan börjat ladda. Men hurvida det går att speeda upp den totalla laddningen eller ej så var det enda dom sa att dom åtminstone skulle få deras spel att ladda snabbare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

DICE har alltid gjort grymt bra spel....ända sedan Amigan och jag har köpt dom alla.... MEN, jag måste nog säga att jag börjar känna mig skeptisk till detta lir. Jag menar kolla bara på den här bilden:

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=26935

Den ser ju bara för trökig ut. Var är alla detaljer a la BF2. Ganska livlöst. Kanske är meningen med istid och allt men det är första gången jag verkligen undrar om jag kommer köpa det här spelet. Lär ju bli till å testa ett Demo innan köp om dom nu kommmer göra ett. Känns lite mera EA Games över detta spel...mindre kvalitét mer betalt. Sorry DICE för den hårda kritiken, jag är fortfarande ett stort fan till er.

Men jag kan ju hoppas att jag har superfel i min tidiga bedömning

Medlem
Skrivet av p0yac:

DICE har alltid gjort grymt bra spel....ända sedan Amigan och jag har köpt dom alla.... MEN, jag måste nog säga att jag börjar känna mig skeptisk till detta lir. Jag menar kolla bara på den här bilden:

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=26935

Den ser ju bara för trökig ut. Var är alla detaljer a la BF2. Ganska livlöst. Kanske är meningen med istid och allt men det är första gången jag verkligen undrar om jag kommer köpa det här spelet. Lär ju bli till å testa ett Demo innan köp om dom nu kommmer göra ett. Känns lite mera EA Games över detta spel...mindre kvalitét mer betalt. Sorry DICE för den hårda kritiken, jag är fortfarande ett stort fan till er.

Men jag kan ju hoppas att jag har superfel i min tidiga bedömning

Jag håller med faktiskt, det ser lite stelt ut. Men det kanske ser annorlunda ut när man väl ser det igång - det vore inte första gången ett screenshot givit fel uppfattning om ett spel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Det mesta på banorna (texturer och annat) är placeholders, det mesta estetiska är itne klart än, och medans det görs så speltestar det och släpper lite bilder/filmer, såg inte Wetlands tråkigt ut om man tittar på dom första bilderna?

Inaktiv

Suck, 479 st tredjepersons bilder igen, vill se inifrån gubbarna/fordonen.

Inaktiv

Kolla på IGN, där har dom ett flertal filmer i 1st person.

1
Skriv svar