Varför slöar Posten på helger?!

Medlem
Varför slöar Posten på helger?!

Om man beställer en grej på torsdag får man ofta vänta till måndag. Varför? Jo... därför att Posten slöar på helgerna!

Många andra arbetsplatser har öppet på helgerna. Allt ifrån affärer (inte bara mataffärer) till badhus. Varför då Posten, som är så pass viktig, ska vara ledig på helgen är för mig en gåta. -_-

I många andra länder jobbar Posten på helgerna. I Storbritannien, till exempel, jobbar Posten på lördagar. Det hade varit en bra grej i Sverige - jobba på lördagar men ha stängt på söndagar. Att ha stängt både lördagar och söndagar är lite väl slött. -_- Om inte annat betalar jag gärna lite extra skatt för att Posten ska arbeta på lördagar (alternativt även söndagar).

#blogg

Inaktiv
Varför slöar Posten på helger?!

Det är väl egentligen likadant med banken. Det är en sån där gammal överenskommelse.
Om Posten kunde få lite ordentlig konkurrens kanske de hade fått tummen ur röven på dessa dagar. I allmänhet tycker jag att posten fungerar bra, man får sina grejer snabbt om man beställer på internet och jag har aldrig varit med om några krångligheter med försvinnanden eller dylikt.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar