Dungeon Siege II: Broken World-film

Robot
Medlem
Dungeon Siege II: Broken World-film

<3 Jag och en polare jobbar oss just nu igenom spelet för andra gången i multiplayer inför denna release! *längtar*


signatur

8)

Medlem

Ser verkligen fram emot det, men jag hoppas spelet stöder GF7800gtx...för jag har nyligen införskaffat ett sånt och det stöds inte av DS2


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ser verkligen fram emot det, men jag hoppas spelet stöder GF7800gtx...för jag har nyligen införskaffat ett sånt och det stöds inte av DS2

Eh.. VA? skämtar du eller?, jag spelar DS2 och jag har ett ASUS GF7800GTX och det flyter på perfekt!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ser verkligen fram emot det, men jag hoppas spelet stöder GF7800gtx...för jag har nyligen införskaffat ett sånt och det stöds inte av DS2

Kör du med drivrutinerna som finns på den medföljande CDn?

Isåfall, surfa in på www.nvidia.com och ladda ner de senaste drivarna så kommer ditt kort stöda alla nya (och gamla) spel och dessutom gå fortare.

Annat som är värt att kolla är om du har senaste DirectX installerat (9.0c) och att du har Win XP (2000 kanske funkar också).

Medlem

Nope, har provat flertalet...och det är grafiklag som fan i menyerna...så pass att jag inte pallar starta spelet - det är tydligen många med just gf7800 som haft det problemet

Excerion, det är precis det kortet jag också har. Har provat i xp,x64 och Vista...

kanske det fixar sig när jag väl fått igång spelet?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

vad har du för system i överigt?
själv har jag :
AMD X2 4400+
2048 Corsair ram
A8N-SLI Nforce4 Moderkort
Audigy2 ZS

har du senaste driversena för både chipset, ljudkort och processor?(processor driver behövs endast om du har X2 processor)
nForce chipset = www.nvidia.com
Intel chipset = www.intel.com
Via chipset = www.viaarena.com

Medlem
Skrivet av Michael:

Kör du med drivrutinerna som finns på den medföljande CDn?

Isåfall, surfa in på www.nvidia.com och ladda ner de senaste drivarna så kommer ditt kort stöda alla nya (och gamla) spel och dessutom gå fortare.

Annat som är värt att kolla är om du har senaste DirectX installerat (9.0c) och att du har Win XP (2000 kanske funkar också).

Tack för tipsen, men riktigt SÅ n00b är jag inte har dock varit gamer i 23 år hehe

Skrivet av Excerion:

Eh.. VA? skämtar du eller?, jag spelar DS2 och jag har ett ASUS GF7800GTX och det flyter på perfekt!

Vilka drivers använder du?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

jag använder i princip nyaste av allting, så fort det kommer något nytt så updaterar jag

Medlem

Asus A8N5X (nforce 4)
AMD X2 3800
1.5gb Corsair ram
Audigy2 ZS

inte så stor skillnad faktiskt

Som sagt, den har klyddat med vad jag än kört. Men det kanske bara är menyerna som laggar..blev så jävla förbannad att det tog tid att jag aldrig kom till skott med att starta den


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Excerion:

jag använder i princip nyaste av allting, så fort det kommer något nytt så updaterar jag

Underligt, för det är samma som mig. Och jag har testat spelet både med och utan senaste patchen.

Right, får väl ta och installera den igen och se vad som händer - men jag tror jag väntar 3-4 veckor tills expansionen släppts

Tack för hjälpen förresten, även om jag redan provat grejerna ni föreslog. Kanon med så här snabb hjälp!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Inaktiv

Kan dom inte sluta bry sej om DS2 och börja jobba på Supreme Commander?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Kan dom inte sluta bry sej om DS2 och börja jobba på Supreme Commander?

Supreme Commander? Är inte det Gas Powered Games och inte 2K Games?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

PaZ
Medlem

Det var väl Gas powered games som utvecklade eller var publisher för vanliga Dungeon Siege 2, därav förvirringen..

Medlem

Ingen aning, men oavsett vilket så ser jag fram till att spela båda Supreme commander och DS2 expansionen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Excerion:

Umm...vet faktiskt inte - tar ner den nu.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

----------------
Your hardware configuration is below minimum specification for Dungeon Siege II and may not run the game optimally. This is most likely because:
1.) Your video hardware does not have enough memory (32MB or better)
2.) Your video chipset has been detected as not supporting the features required by Dungeon Siege II.
Continuing to play may result in graphical glitches or other problems.
----------------
Excerion: Körde amdcpusetup.exe (var nog samma som tidigare). Ska prova byta VIA och andra gfx drivers (iofs har jag dom senaste..använder aldrig dom som följer med hårdvaran).
Funkar det inte sen vet jag inte vad jag ska göra...det här är pinsamt ju lol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

10-20 sekunders fördröjning på allt i multiplayer menyen...vart enda grej jag gör. Jävligt irriterande - MEN när spelet väl kommer igång flyter det kanon. Jag tackar för hjälpen, men ska dock forska vidare varför det är extrem grafiklag i menyen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar