Lord of the Rings Online - Shadows of Angmar

Inaktiv
Lord of the Rings Online - Shadows of Angmar

Med LotRO blev allt så annorlunda på en gång. För första gången sedan Company of Heroes släpptes hösten 2006 känner jag glödet igen. Glödet för spelandet, att det är sjukt roligt att spela fortfarande. Jag är sådär lyrisk igen som jag bara kunde vara när jag var liten och spelade Thief eller Red Alert 1.

LotRO är alltså lätt det bästa spelet jag spelat sen CoH. Detta lite förvånande eftersom jag alltid varit lite "misstänksam" mot MMORPG. Jag spelade t. ex aldrig World of Warcraft, det var helt enkelt för överhypat för att jag skulle kunna köra det. Hade jag spelat det hade jag antaligen bara blivit besviken att den bild jag fått av hypen inte stämde med spelet.
Guild Wars var det första MMOPRG't jag spelade, köpte det på releasedagen eller strax efter vill jag minnas. Slutade dock att spela det efter kanske 2 veckor. Jag tyckte aldrig om det från början. Konceptet gjorde att det inte kändes som ett online-spel. "En egen värld" inabakat i en online-värld fungerade inte enligt mig, ville jag köra själv kunde jag ju lika gärna köra TES resonnerade jag. Att de som spelade Guild Wars dessutom var dryga och avdankade WoW-spelare gjorde inte situationen lättare för mig eftersom de konsekvent vägrade hjälpa "ett n00b som mig".

Sen Guild Wars har jag inte rört ett MMORPG och knappt brytt mig om vad som hänt i den världen. Jag har inte följt med någonting - men så plötsligt såg jag det - "Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar", stod i hyllan i den lokala spelbutiken. Jag blev lite nyfiken, och cyklade genast hem för att läsa recensioner och titta på filmer om spelet. Spelet verkade helt okej, senast jag läst om det var när det hette "Middle-Earth Online", och hade fått bra kritik. Eftersom jag dessutom saknade spel att köra i sommar slog jag till och köpte det. Jag ångrar inte en krona.

Dynamiken i spelet är helt förträfflig. Det är aldrig tråkigt, det är lätt att lära sig även för en som jag - som mer eller mindre aldrig spelat ett MMORPG tidigare, de som spelar är trevliga, mogna & hjälpsamma och man behöver inte leta särskilt länge förräns man hittat ett fellowship för att göra en lite mer omfattande quest. Världen känns verkligen som Midgård, samt karaktärerna och "vardagsproblemen" i spelet. För ett Tolkien-fan blir detta ett måste, men jag skulle vilja påstå att den primära målgruppen är betydligt större än så.

// Phrimli, Defender of the Halls - Dwarf Guardian level 12

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Lord of the Rings Online - Shadows of Angmar

Jag är nyfiken på vilken server du spelar


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Jag spelar på Snowbourn, i ett holländsk-danskt kinship. Om du spelar på samma server kan vi köra lite quests ihop, annars, kom hit till Snowbourn i alla fall

I min Epic-quest ska jag åka till Den Stegrande ponnyn i Brie och träffa Aragorn, eftersom mitt kinship inte riktigt är klara med sina epics än får jag vackert vänta. Springer och reder ut vardagsproblem så länge


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Härligt, jag väntar på att få sätta tänderna i detta intressanta spel Snart...


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

1
Skriv svar