The White Council - LotR-rollspel från EA

Robot
Medlem
The White Council - LotR-rollspel från EA

EA fortsätter att pumpa ut LotR spel såklart...

Medlem

Självfallet!

Edit: Pressreleasen hade den sämsta formatering jag någonsin lagt ögon på. Tvi vale.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

ska man skratta eller gråta?

Medlem

Rollspel från EA? Låter fel..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Personligen tycker jag det låter intressant... visst det är EA, men man kan ju alltid hoppas på att dem slutför det här spelet...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Det lät väldigt bra....fram tills dom två sista bokstäverna


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Nja, tycker EA borde hålla sig till sport/fighting/RTS som de gör nu, att göra ett RPG på LotR låter inte rätt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Sammanfattning av artikeln: Vi är EA och ska suga ut mer från denna licens. Klapp på egen axel, klapp på egen axel osv osv.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Inaktiv

bara jag som tycker att EA har gjort bra LOTR-spel ?

Flakmonkey

Nej, men man ska inte erkänna att man gillar något som EA gjort, då blir man korsfärst av "gamereliten".

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Nej, men man ska inte erkänna att man gillar något som EA gjort, då blir man korsfärst av "gamereliten".

Tröttsamt då de pressar ut 10-tals spel från samma "grund", EA är inte precis känt för nyskapande..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Flakmonkey

Det viktiga borde väl vara om de gör spel som folk gillar än att man gör nyskapande spel och uppenbarligen så gillar väldigt många EA:s spel då de säljer så fruktansvärt bra... om nyskapande spel sålde bättre så skulle säkert EA försöka sig på det också, de gör ju alltid det som efterfrågas av marknaden

Medlem

Naje, Ea gör inga roliga spel själva! Dem enda bra spel från ea är när dom sammarbetar med något annat företag, såsom bf2 tillsammans med dice!

Medlem

Hmm, försöker mig på en översättning!

"Ett nytt fränt LotR-bilderband!"

MFC
Medlem

Dagens ord:

KASSAKO

jag bokstaverar

K som i kasst
A som i avdankat
S som i skräp
S som i som
A som i alltid
K som i kastas
O som i omgående


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Som nån sade... nyskapande behöver inte alltid vara roliga spel och vice versa... visst jag gillar också när det är nyskapande... men måste ändå erkänna att jag gillar EA´s LOTR spel, och många andra EA spel... Speciellt EA´s Ubisoft spel..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Surprise surprise

EA gör ytterligare ett LOTR-spel!
Nähääää?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Kanske årets mest ointressanta spel? Alltså hur många spel överhuvudtaget som baserar sig på film/böcker har egentligen varit bra?

Goldeneye till N64 är det enda jag kan komma på så här på rak arm..

Medlem

Ehh... ok... ska vi stanna upp och lyssna på vad det hela handlar om.

"A combination of stunning graphics and expansive environments, along with the freedom of movement demonstrates the innovation and quality of the next-generation RPG, where players can create their own adventures."

Om det hade varit Bethesda som fått rättigheterna att göra en RPG baserad på LotR och beskrivit det sådär så hade de flesta här blivit blöta i brallan direkt och hyllat det som nästa kommande über-rollspel som kommer knäcka allt och alla.

Men just ja, nu var det EA som skulle göra det... såklart det är en värdelös ide, bara mjölka pengar ur licens, ointressant, gammal skåpmat bla bla bla bla

Medlem

Det utspelar sig 80år innan filmerna (och böckerna) - då låter då lovande - då slipper man se samma saker igen.

Bab
Medlem

Rollspel eller Fantasy Hack&Slash?

"...next-generation RPG..." återstår att se.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Det utspelar sig 80år innan filmerna (och böckerna) - då låter då lovande - då slipper man se samma saker igen.

Cool, jag trodde det bara skulle vara en avdankad uppföljare till "Tredje åldern", som för övrigt är det bästa LotR jag har spelat.

PS : är det bara jag som inte är förvånad över att alla concept artists/modellerare etc är asiater medans kodarna är jänks ?

1
Skriv svar