Epics Mark Rein sågar episodspel

Robot
Medlem
Epics Mark Rein sågar episodspel

Tycker han har helt rätt och de som buade under hans tal är verkligen lättlurade stackars människor. Vem ser inte det allt större indikationerna på att spel börjar bli allt mer tomma på nya idér och framförallt saknar spelkänsla. Man pumpar ut nya spel bara för att hova in stora summor pengar av lättlurade gamers. Tragiskt att de inte ser dessa episodspel som en evolution av denna tråkiga utveckling.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Håller till fullo med honom också. Detta är bara ett led till att spelföretagen kommer att ta betalt för vanliga icke contentpatchar.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv
Inaktiv

det är ju både bra o dåligt, ta HL2 tex, vi hade nog fått vänta länge som fan på ett expansion pack eller HL3 o med episoderna går det lite fortare hoppas jag, men visst är det roligare att lira igenom allt direkt

Inaktiv

Ja, det kan vara både bra och dåligt. Beror ju helt och hållet på hur det används (precis som uppföljare, expansionspaket o.s.v.).

Att betala för patchar förresten? Hellre alternativet betala än vänta förgäves...

Medlem

död åt episode spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag hatar episode spel :evil:

Medlem

Episode spel måste vara den mest irriterande idén sen såpaserier kom till svergie. Ta betalt för ungefär 70% av ett fullprisspel, som har 30% content av de flesta full-releaser, som dessutom görs i 3-7 avsnitt. Usch.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Aresz:

det är ju både bra o dåligt, ta HL2 tex, vi hade nog fått vänta länge som fan på ett expansion pack eller HL3 o med episoderna går det lite fortare hoppas jag, men visst är det roligare att lira igenom allt direkt

Ja, det blir kortare mellan varje del. Men den totala tiden skulle nog bli kortare om dom gjorde allt i ett svep. Dessutom blir nog det totala priset lägre om dom gör allt i ett.
Och sen vill ha ett helt spel när jag köper ett, inte delar av ett.

Skrivet av Night Hawk:

episode

Skrivet av wobbler:

episode

Skrivet av KlosterKatten:

Episode

Det heter episod på svenska..

Redaktör
Skrivet av Night Hawk:

episode spel

Skrivet av wobbler:

episode spel

Skrivet av KlosterKatten:

Episode spel

Och det skrivs "episodspel".


signatur
Medlem

Asch fan... Jag missade särskrivningen...

Redaktör

Oförlåtligt!


signatur
Medlem

håller med Mark rein

Skägg.
10 Chambers

Den enda fördelen med episodspel vore om utvecklarna vågade tro så pass mycket på sin produkt att man gick tillbaka till shareware-lösningen. Ge bort den första delen gratis, ta betalt för de resterande tre.

Gör du en kass förstaepisod får du inga pengar, gör du en bra insats kan jag nästan lova att du får många sålda kopior. Idag vågar man ju inte ens köpa ett spel utan att testa demot.


signatur
Inaktiv

Krossa Episodspel! Source dödade Troika! :evil:


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Mson:

håller med Mark rein

Jupp, go go!

Skrivet av Jower:

Asch fan... Jag missade särskrivningen...

Dumma dig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Petnoga med stavningen ? Pffft.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Night Hawk:

episode spel

Skrivet av wobbler:

episode spel

Skrivet av KlosterKatten:

Episode spel

Och det skrivs "episodspel".

Lustigt att de som verkligen hatar episoder är de som särskriver

Dödåtepisodspel!!

Inaktiv

Jag hatar också rättstavningspolisen :evil:

Inaktiv

Vilka intelligenta inlägg mot "episodiska" releaser: "episode spel suger, LOL".

Dessutom verkar ju Mark Reins kritik bestå av att man inte kan få loss några oerhörda summor till reklam från utgivarna. Gud vad hemskt, verkligen...

Skrivet av SgtKelly:

Krossa Episodspel! Source dödade Troika! :evil:

Troika? Vad har (hade) Troika med episoder att göra?

Medlem
Skrivet av wobbler:

Jag hatar också rättstavningspolisen :evil:

Suck. Aja, man kan inte vara omtyckt av alla.

Skrivet av Namron:
Skrivet av SgtKelly:

Krossa Episodspel! Source dödade Troika! :evil:

Troika? Vad har (hade) Troika med episoder att göra?

Det är det ingen som vet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Beroende på pris så har jag inga problem med episoder. Tycker tvärt emot att det kan vara rätt underhållande att få en ny episod varje månad att se fram emot. Men visst, blir det mycket dyrare än att köpa ett "fullt" spel så blir det inget köp. Men som idé håller det bra.

1
Skriv svar