Gates: 80% chans att Vista är klart i tid

Robot
Gates: 80% chans att Vista är klart i tid
Medlem
Gates: 80% chans att Vista är klart i tid

Jag vet inte riktigt om detta är bra eller dåligt, jag antar att det återstår att se...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Läste precis detta på idg, hoppas verkligen det släpps i tid och att Vista är värt pengarna då man mer eller mindre kommer bli tvingad att köpa det :/

Antikvitet

Jag tycker det låter så kul, ungefär som:

"Det finns ett gäng stora fel i mjukvaran men om inte betatestarna hittar det så släpper vi i tid."

Samtidigt, när det gäller ett operativsystem så ser jag hellre ett par månaders fördröjning och ett stabilt system, än ett hafsverk som kraschar under installationen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Shock:

Jag tycker det låter så kul, ungefär som:

"Det finns ett gäng stora fel i mjukvaran men om inte betatestarna hittar det så släpper vi i tid."

Samtidigt, när det gäller ett operativsystem så ser jag hellre ett par månaders fördröjning och ett stabilt system, än ett hafsverk som kraschar under installationen.

I second that.

Väntar nog ett tag efter släpp innan jag tänker på att byta OS. Vill gärna att ett stabilt DX10 grafikkort ska existera då, och sedan att de flesta buggar ska vara fixxade.

Tror dock inte att det blir lika många säkerhetshål i början som när XP kom.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är det någon som sett något om prisuppgifter på den? Tänkte otroligt nog köpa den faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Shock:

"Det finns ett gäng stora fel i mjukvaran men om inte betatestarna hittar det så släpper vi i tid."

haha

Medlem
Skrivet av Ankh:

Är det någon som sett något om prisuppgifter på den? Tänkte otroligt nog köpa den faktiskt

Vi kan åtminstone räkna med minst 1,000 kronor för basic versionen, Vista Ultimate kommer nog kosta mer än 2,000 kronor. Dock så har inte Microsoft bekräftat några priser än(vad jag kommer ihåg!)

iom att jag använder min dator till i princip allt den kan användas till så kommer jag behöva Vista Ultimate. Jag spelar spel, jag skriver varje dag, jag arbetar på datorn samt att rätt ofta skapar man film med polarna/skolarbete.

Så Ultimate blir det för mig, även om det är dyrt som tusan

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Ankh:

Är det någon som sett något om prisuppgifter på den? Tänkte otroligt nog köpa den faktiskt

Vi kan åtminstone räkna med minst 1,000 kronor för basic versionen, Vista Ultimate kommer nog kosta mer än 2,000 kronor. Dock så har inte Microsoft bekräftat några priser än(vad jag kommer ihåg!)

iom att jag använder min dator till i princip allt den kan användas till så kommer jag behöva Vista Ultimate. Jag spelar spel, jag skriver varje dag, jag arbetar på datorn samt att rätt ofta skapar man film med polarna/skolarbete.

Så Ultimate blir det för mig, även om det är dyrt som tusan

sen ska man ju komma ihåg att OEM licenserna är biligare än om man köper en vanlig licens

sen tror jag Vista kommer ha samma prisklasser som XP har idag ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv
Skrivet av Famest:

iom att jag använder min dator till i princip allt den kan användas till så kommer jag behöva Vista Ultimate. Jag spelar spel, jag skriver varje dag, jag arbetar på datorn samt att rätt ofta skapar man film med polarna/skolarbete.

Så Ultimate blir det för mig, även om det är dyrt som tusan

Jo, iom att inget av det du radar upp går att göra i annat eller mindre bloatad version av OSet så blir du ju självfallet tvungen att köpa Ultimate.

Medlem

Lägg gärna till lite tid. Inte vill jag köpa ett halvklart OS.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Varför måste man tvunget köpa det?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NiXPhoenix:

Varför måste man tvunget köpa det?

För att alternativet är olagligt? I och med det avslutar vi den diskussionen, mkay.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av NiXPhoenix:

Varför måste man tvunget köpa det?

För att alternativet är olagligt? I och med det avslutar vi den diskussionen, mkay.

Inte om man bytar sig till den mot en gammal rostig cyckel!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av spiken:
Skrivet av NiXPhoenix:

Varför måste man tvunget köpa det?

För att alternativet är olagligt? I och med det avslutar vi den diskussionen, mkay.

Ubuntu, Mac OS X, BSD?

Jag hoppas att Vista går åt skogen så utvecklare blir tvungna att använda OpenGL som är enklare att porta till andra operativsystem än direct3d.

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av NiXPhoenix:

Varför måste man tvunget köpa det?

För att alternativet är olagligt? I och med det avslutar vi den diskussionen, mkay.

han skulle ju även kunna undra vad som gör det värt att köpa eller bättre (edit: bättre än alternativen)... men med tanke på att han skrev "köpa" med fet stil så...

Medlem

Jag tycker dom borde sälja den för 500-800 för att få fler människor att ha råd. Jag har provat betan en del (build 5384) och jag gillade den skarpt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

låter som en idé...

Medlem

Inget tvingar en att köpa vista när det kommer så vore trevligt om folk kan sluta säga det..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Inget tvingar en att köpa vista när det kommer så vore trevligt om folk kan sluta säga det..

Vem har sagt att man är tvungen att köpa den?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

URK
Medlem
Skrivet av Notumforce:

Inget tvingar en att köpa vista när det kommer så vore trevligt om folk kan sluta säga det..

ingen tvingar en att köpa man är bara tvungen att köpa för eller senare. om man vill spela eller göra allt annat som mircosoft har stora hålhakar på.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

det kan man delvis skylla på spelföretagen också, det är ingen som tvingar dom att anpassa sig efter vista.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

ja usch o fy för utveckling, fatta hur många gånger jag har uppgraderat min dator? vore så fint om man kunde sitta kvar på sin 486 SX25 istället...men jag är tvingad av industrin att uppgradera

Inaktiv

Du behöver inte uppgradera datorn om du sitter med samma program nu som då, dvs anno ~1993.

Då funkar din 486a bra.

1
Skriv svar