Sjukt Bra

Medlem
Sjukt Bra

Förr så gjordes det massa härliga spel och ett spel som är fruktansvärt kul är det underbara spelet #Theme Hospital från 1996, Där det går ut på att bygga ditt Sjukhus samnt ta hand om dina patienter. Som dåtidens kungar så var det Bullfrog som gjorde detta spel och dom visste verkligen vad publiken gillade, att både göra ett sjukhus o samnt få bota dom sjuka som kunde ha dom riktigt bizzara sjukdomar som man någonsin skådat i ett datorspel var fröjd för kropp o själ.

När man hade nått sina mål på den bana man var på så skickades man iväg till en stor spel-plan där man kunde se vad spelet skulle gå ut på och som alla brädspel så handlar det om att komma till mål. Fanns även flerspelar läge till detta spel men det fick jag aldrig att fungera när jag o några vänner skulle testa det. Men det skulle nog varit skoj det med att göra sitt feta sjukhus bättre än sina kompisar vad mer behöver man?

Säger bra ett ord "Bullfrog" så tråkigt att dom åktes in i EA's märke än att dom fick leva vidare som ett bra och trevligt namn. Men ack du finns i mitt spelhjärta.

#blogg

Inaktiv
Sjukt Bra

Spelet är/var riktigt bra. Vi satt och spelade det mycket här hemma på våran första PC 96-97, och var det enda spelet min mamma någonsin spelat på en dator. Hon har det fortfarande och kör det lite då och då.

Bland de "roliga" sjukdomarna hör ju de med upplåsta huvuden, som man botade med att sticka en nål på och sen fylla på med lagom mycket luft


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

bullfrog var grejer!
Det spelet var riktigt underhållande, även att annat underhållande lir var ju såklart Syndicate Wars...

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Spelet är/var riktigt bra. Vi satt och spelade det mycket här hemma på våran första PC 96-97, och var det enda spelet min mamma någonsin spelat på en dator. Hon har det fortfarande och kör det lite då och då.

Bland de "roliga" sjukdomarna hör ju de med upplåsta huvuden, som man botade med att sticka en nål på och sen fylla på med lagom mycket luft

Haha, mjo så sjukt hur man botade det också, en stor nål som körs in i huvudet och spränger det sen fyller dom på det igen med luft

Skrivet av Nimman:

bullfrog var grejer!
Det spelet var riktigt underhållande, även att annat underhållande lir var ju såklart Syndicate Wars...

Oja, Syndicate wars var riktigt skoj så dystert och härligt.
och ett annat underhållande spel var Dungeon Keeper, fan vad man har kört det spelet. ^^

Medlem

Det här spelet var så jäkla grymt Alla vattenskallar som sprang runt som man skulle bota Glömmer aldrig det

Medlem

Syndicate var bullfrogs bästa, bara att löpa amok med en "persuadatron" var underbart!

Pansarknekt

Bullfrog var mycket bra. Att dom slukades av EA känns lite som en av de stora blundrarna i spelbranschen. Syndicate och uppföljaren var så jäkla roliga. Syndicate Wars fanns på svenska oxxå men det var så jäkla dåligt översatta röster så efter man spela gick man runt och sa "minigevär" till allting ack så skoj man hade. Det enda jag störde mig på i syndicate spelen var när man gick in i byggnader och inte så vad som hände utan fick stirra på radarn för att gissa sig till var fienden stod.


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar