Half-Life 2

Avstängd
Half-Life 2

Igår tankade jag Hl2 + Ep1 + Lost Coast + Hl2: Deathmatch från Steam för dryga 200 spänn i och med det där ATI-erbjudandet. Jag upptäckte sedan att jag inte fick med Counter-Strike: Source. Det gjorde inte så mycket, men när jag hade installerat GMod så kunde jag inte köra det för man behöver CS: Source... En kompis sa att om jag installerar Source SDK och Source SDK Base så borde det gå. Det fungerade inte ändå utan jag får bara ett felmeddelande om att något filsystem inte går att mounta. Engine Error är namnet på den.
Just nu känns det riktigt surt, för jag vill inte köpa CS: Source heller för ytterligare 138 kronor.

#blogg

Medlem
Half-Life 2

har en guest pass att ge ut om du vill ha till CS:Source
då kan du nog köra Gmod.

Medlem

Du behöver bara installera SDK Base, sa jag.

Det vore sjysst, Loading. Vänta nu... jag har ju också ett sånt där pass nånstans. ^^ Men då kan han ju bara spela 14 dagar eller nåt sånt där?

Avstängd

Tack, det var snällt. Men jag ska gå till stan och köpa det för 279. Lite jobbigt att man får med Day of Defeat Source också, för det vet jag inte äns om jag vill ha.
De kostar 20$ styck i Steam, men då behöver man ett Visa, och jag vill inte låna pappas igen och det dröjer nog rätt länge innan jag får mitt Frikort från Handelsbanken. Vet inte ens om jag kan handlar på internet med det.
Hur som helst, med omkostnader och skatt plus att man inte får något fodral så blir det nästan värdare att köpa det på stan imorrn när jag ändå ska dit. Jag vill ju ändå kunna köra CS: Source mer än två veckor. ^^

Avstängd

Jag fick göra ett mycket svårt val idag. Jag for till stan och kollade på de två affärerna som säljer spel och kollade priset. 329 kronor kostade det på båda ställena, men på det ena, Åhléns, kostade Half-Life 2 inkl. CS:S, HL2:DM och HL1:S 249. Jag visste inte hur jag skulle göra och ångrade och bestämde mig flera gånger innan jag slog till. Så nu har jag två st. Half-Life 2 och Half-Life 2: Deathmatch.

1
Skriv svar