Elite Force 2

Medlem
Elite Force 2

Star trek är något som finns nog i alla olika format från Tv-serier till Dator spel och det är nånting som många gillar och som endel riktigt ogillar. Det finns folk som säger att man antligen är ett Star trek fan eller ett Star wars fan och man inte kan gilla både. Men det kan inte stämma jag gillar båda två jag skiljer dom åt och tar dom både för vad dom är ett par riktigt bra märken.

Men nu ska jag inte prata om vad som är dåligt eller bra med dom båda utan ta och prata om ett spel som handlar om Star Trek. Och det spelet som har visat upp sig rätt bra är nog Star Trek: Elite Force II, som är ett riktigt underhållande FPS i Star Trek miljö.

Man spelar en person som heter Alex Munro han tillhör en special styrka som kallas för The Hazard Team. I detta spel som är del 2 i serien så går det hett till redan ibörjan då du och din grupp är i en Borgcube och ska försöka ta er därifrån då ett vapen som skapades under första spelet kallat I-Mod en riktig borgdödare som tar ner deras sköldar och bordar dom, eller ja kanske inte direkt det där men dom faller ner rätt fort på sina bara knän. Efter detta så är lite andra uppdrag och du får träffa en ras som attackeras av konstiga varelser och ingen vet var dom kommer ifrån och om inte det är nog så är det någon på planeten som har andra onda gärningar.

Detta är riktigt roligt själva 3d-motorn är Quake III och det har dom tagit vara på ett bra sätt. Enterprise-E har nog aldrig sett så cleant ut.

[i]Set your Phasers to Frag[/i]

#blogg

Medlem
Elite Force 2

Jag spelade Elite Force 1 och tyckte spelet var klockrent.

Speciellt när man kunde välja hur storyn skulle fortlöpa (om ens nära "vän" skulle bli borg eller inte).

<3 det, kanske ska ta och lira igenom Elite Force 1 + 2 någon gång när man får lust och tid. ^^

Medlem

Har inte spelat 1:an, borde försöka få tag på det verkar vara lite tufft att få spela med voyager Teamet.

Medlem

Elite Force 1 var klart bättre än 2:an imo. Älskade verkligen de långa pauserna i ettan då man bara gick omkring med tricodern .mmmm .. och insekter som splattades över väggar med gult blod. MUMMA!

1
Skriv svar