Sonys interna frågeformulär läckt

Robot
Sonys interna frågeformulär läckt
Inaktiv
Sonys interna frågeformulär läckt

Aboslut inget nytt. Sony har hela tiden sagt att det är en dator, INTE en konsol. Att man kan använda USB-adapters öppnar upp en del intressanta portar däremot (pun not intended).

Medlem

Detta låter då intressant

Inaktiv

jag har redan en dator så jag behöver inte en till


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Flakmonkey

Tror nog väldigt få köper den för att använda den som dator ^^ men är ju inget direkt negativt att den har såna funktioner utöver spelandet... smidigt att surfa på den och allt sånt om man ändå sitter vid TVn... behöver aldrig flytta på sig

Medlem

kan väl vara bra för dom som inte har råd med en riktig speldator...

Inaktiv

För dom pengarna kan man få en hyffsad dator som man sedan kan uppgradera vid behov, jag köper en konsol för att spela, inte surfa.

Wii all the way.

Medlem

Tycker också konsoller ska fokusera på spel och inte bli en dator plötsligt. Jag vill spela bra spel inte fan tänker väl nån slänga sin dator när ps3 kommer eller ?

Medlem
Skrivet av Sony:

Q41. How many launch titles do you expect to have ?
A41. We expect the best launch line-up in history.

Tror jag skrattar ihjäl mig.

Inaktiv
Citat:

Sonys nya konsol (enligt Sony) inte alls är en konsol utan en dator

Och hur hade dom då tänkt sig vinna konsolkriget som dom själv tror? Fast i och för sig så inser dom väl att dom kommer hamna på sista plats denna gång och därför som en svag och ynklig ursäkt påstå sig sälja en dator istället.

You disgust me Sony.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Skrivet av Uzza:
Skrivet av Sony:

Q41. How many launch titles do you expect to have ?
A41. We expect the best launch line-up in history.

Tror jag skrattar ihjäl mig.

<nods>

Medlem

tvekar på att detta "läckt" utan bara är en PR-grej för o få upp intresset mera pga det höga priset.

Medlem

För det priset får du en jävla bra dator (Cellprocessorn iaf). Antar att övriga delar inte heller är särskilt låg kvalitativa.

Medlem
Skrivet av igloo-:

tvekar på att detta "läckt" utan bara är en PR-grej för o få upp intresset mera pga det höga priset.

Jag tror det samma... Det såg så uttänkt ut. Alltså det kändes inte som det var en formulär till personalen, utan mer som en skryt/förklaring som ska liksom få oss att fatta vilken grym fet maskin dem har på g. Och ja visst, jag kommer definitivt köpa den, så fort den gått ner lite i pris. Men som nån sade, det är en jäkla grym konsol/pc för dem pengarna, plus att man får blueray som kostar nästan dubbelt än ps3 bara den. Men jag håller med, priset är lite högt för att vara konsol, därför dem kallar den för pc så priset ska vara mer accepterat. Ingen betalar 6000kr för en konsol, men däremot en fet dator kostar dubbelt så mycket minst. Så klart människor(köpare) tänker så också. Jag hoppas försäljingen går lite trögt för dem, så sänker dem priset me en tusen lapp... hoppas kan man ju alltid


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey

det är ju mycket spekulationer kring en rätt snabb sänkning av priset... Sony vet ju att den första sändningen av konsoler kommer sälja som smör i solsken ändå, många (däribland jag) "måste" ha den direkt och för de kvittar det väl om den kostar 6000 eller 5000... men vi får la se hur det blir sen... kanske kommer PS3an kosta 4000/5000 sen så det blir närmare 360n och lägger man sen till att du måste köpa en extern HD-DVD till 360n för att få en någorlunda lika bra spelare så kommer kanske 360n bli lika dyr om inte dyrare i slutändan...

Av det som står i frågeformuläret så imponerar ljudnivån på mig, om de verkligen kan hålla den runt 30db så kommer man ju verkligen kunna använda den som DVD/blu-ray-spelare... ska bli skoj att testa maskinen i november iaf

Medlem

PS3:an har mycket mumma för den teknikglade. Linux, OpenGl, USB, HD-uppspelning som inte är begränsat till WMV osv osv. Jag kan tänka mig att man med enbart en USB-adapter kan ta emot TV-sändningar och vips så har man en inte bara en HD-tivo, utan en allt-i-ett som klår det mesta.

Synd bara att jag ska köpa en Wii istället


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Aaah nu blev jag på grymt shopping-humör! En 40" platt-TV och en PS3 kopplat till min surroundanläggning, mumma! ^^

Medlem
Inaktiv

jag förstår iofs att priset för PS3 låter högt för er konsolfantaster, just för att det är högre än det någonsin varit förr...
Men jämför med hur mycket en dator kostar, och jämför sedan livslängden mellan PS3 och en i dagsläget bra spel-pc.
Plussa sedan på att ni får praktiskt taget felfria, 100% optimerade spel osv.
Det jämnar ut sig tycker jag.

1
Skriv svar