Massflykt från Rockstar Games?

Robot
Inaktiv
Massflykt från Rockstar Games?

Va ju mest PR folk som dragit, de lär ju knappast tillföra nått till spelen.

Medlem

jag klarar mig utan GTA, ge mig MAFIA 2 ist. Dock håller jag med fiskn, det är mest PR folk som dargit och det lär inte påverka spelen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

GTA serien är iofs. sönderspammad, ser gärna något mer orginellt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av fiskn:

Va ju mest PR folk som dragit, de lär ju knappast tillföra nått till spelen.

Klart dem tillför något, inte direkt till spelen men till att få ut spelen. PR är det som får spelen att säljas ju, så utan dem har företaget ett spel men som ingen kommer köpa pga brist på publicitet (som med Dreamcast)

Inaktiv
Skrivet av Famest:
Skrivet av fiskn:

Va ju mest PR folk som dragit, de lär ju knappast tillföra nått till spelen.

Klart dem tillför något, inte direkt till spelen men till att få ut spelen. PR är det som får spelen att säljas ju, så utan dem har företaget ett spel men som ingen kommer köpa pga brist på publicitet (som med Dreamcast)

nah, det tror jag inte på. om ett spel som gta skulle släppas hade en post på något forum räckt, ryktet skulle sprida sig som löpeld och sälja utan problem.

Medlem

PR-folk är underskattat, men överskattat hos dem själva...

Medlem

Så länge dom har Houser-bröderna verkar det inte som om Rockstar kan misslyckas.

Sen att PR folk tröttnar på att arga, kristna amerikanska grupper tjatar på dom dag ut och dag in är väl förståeligt.

Flakmonkey
Skrivet av Desmin:
Skrivet av Famest:
Skrivet av fiskn:

Va ju mest PR folk som dragit, de lär ju knappast tillföra nått till spelen.

Klart dem tillför något, inte direkt till spelen men till att få ut spelen. PR är det som får spelen att säljas ju, så utan dem har företaget ett spel men som ingen kommer köpa pga brist på publicitet (som med Dreamcast)

nah, det tror jag inte på. om ett spel som gta skulle släppas hade en post på något forum räckt, ryktet skulle sprida sig som löpeld och sälja utan problem.

En försvinnande liten del av de som köpt GTA läser på spelforum. "Vi" utgör en rätt liten del av marknaden, så aggresiv marknadsföring behövs för att locka de som inte orka surfa runt på nätet och läsa om spel.

Medlem

Allt som behövs är en reklam på MTV sen vet alla om att spelet kommer =o


signatur

Id give my left arm to be ambidextrous.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av fiskn:

Va ju mest PR folk som dragit, de lär ju knappast tillföra nått till spelen.

Klart dem tillför något, inte direkt till spelen men till att få ut spelen. PR är det som får spelen att säljas ju, så utan dem har företaget ett spel men som ingen kommer köpa pga brist på publicitet (som med Dreamcast)

Men PR-folk går alltid att anställa nya. Om några viktiga personer bakom själva spelen slutar är det värre.

Medlem

Men vad händer om Take 2 går i konkurs? Den risken finns eftersom dom har rätt stora skulder och står inför åtal.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=18022

Inaktiv

Rätt åt Rockstar, Jag menar tänk om man kunde ta en penna och skriva mjukporr på en sida i Sagan om ringen böckerna som var lämnad blank, ve o fasa!.

Medlem
Skrivet av LantisBo:

Men vad händer om Take 2 går i konkurs? Den risken finns eftersom dom har rätt stora skulder och står inför åtal.

Ja vad brukar hände med företag som går i konkurs?

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av LantisBo:

Men vad händer om Take 2 går i konkurs? Den risken finns eftersom dom har rätt stora skulder och står inför åtal.

Ja vad brukar hände med företag som går i konkurs?

Dom flesta från take two kommer nug hitta nya jobb, och jag tror det är många andra spelföretag som kan tänka sig vilja lansera rockstars spel.
Basic kapitalism så att säga

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av LantisBo:

Men vad händer om Take 2 går i konkurs? Den risken finns eftersom dom har rätt stora skulder och står inför åtal.

Ja vad brukar hände med företag som går i konkurs?

Tror snarare han tänkte på vad som kommer att hända med alla spel som de gett ut och alla spel de ska ge ut inom en snar framtid. De har en ganska lång lista med titlar:

http://www.take2games.com/index.php?p=games

Visst, det finns fler utgivare men om alla måste gå på knä inför EA för att få sina spel utgivna i framtiden så vet man aldrig hur det går

/ LordDaimos

Bab
Medlem

Äsch, hoppas Rockstar klarar sig. Det är en av dom få speltillverkare som jag känner är riktigt kreativa.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

mm , själv är jag inget större Gta fan men har såklart kört alla
liren sedan det första dök upp.

Men allt tjafs om att det är omoraliskt att döda poliser eller
visa naken scener i spel etc är så förbannat larvigt för det är
ett spel och ansvaret ligger hos personer / föräldrarna själva.

Hmmm ty så fjuttigt vad om alla filmer doe pang pang splatt splatt och psychos men där sägs det nästan aldrig något
i större skala.

1
Skriv svar