Karibiska pirater

Skägg.
10 Chambers
Karibiska pirater

Jag såg den tredje och (förmodligen inte) avslutande delen i Pirates of the Carribean-serien i helgen. Jag är helnöjd, precis som de två första var det biounderhållning i sin allra renaste form med flådiga actionscener, lite romantik och en utflippad Johnny Depp. Jag vill inte berätta för mycket men scenartio när han gör entré i filmen måste vara specialskriven efter att skaparna märkte att hans karaktär bär hela serien. Stanley Kubrick möter Terry Gilliams, ungefär.

Hursomhelst, strunta i spelen som kommer i släptåg, utan att ens ha spelat dem vågar jag nästan stämpla dem som avföring, gå istället och se filmen med en rejäl kasse popcorn och en jätteläskeblask.

#blogg


signatur
Medlem
Karibiska pirater

Låter jävligt nice.

Funderar själv på att gå med några och se PotC 3 på bio nu i helgen (gillade ettan och tvåan, inga superbra filmer men helt ok popcorn-underhållning ^^).

Medlem

Kom preciiiis hem från bion, jag tyckte väll den var sådär. Väldigt rolig och underhållande. Men jag kom på mig själv gäspa vid flera tillfällen när filmen hade s.k. "Hollywood moments".

Blev det inte lite anti-klimax med Kalypso? Hon gjorde ju bara ett stort hål i havet ju.

Var värt ett biobesök i alla fall.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Filmen var i mitt tycke riktigt värdelös. 3h av mitt liv är förlorat. Undvik.

Medlem

Jag gillade filmen... det fanns bara ett par stycken delar av storyn jag gärna hade varit utan. Överlag var den ändå sevärd.

Tänker på till exempel hela Kalypso-delen. Precis som SuperTank skrev, mycket av filmen gick åt på det fast hon gjorde inte särkilt mycket när det väkl kom till kritan. Fanns även ett "fel" i storyn tycker jag... hela scenen med kaptenen från Singapore som trodde att Keira Knightly's karaktär var Kalypso... var inte han en av dom piraterna som band Kalypso till att börja med? Hur kan han då inte veta hur hon ser ut?

Inaktiv

Tror de flesta kan hålla med om att vissa saker fick en att rulla med ögonen

Som tex när de skulle vigas mitt i det stora sjöslaget. Eller det "inspirerande" talet som Elizabeth piratkungen gav.

Håller med fletchet om vad som var fel i filmen förresten, den scenen med Knightely kändes helt fel och var bara förvirrande.

Skägg.
10 Chambers

Jag kan dessutom inte förstå hur Kiera kan anses vara snygg, hennes underbett tar över allt.


signatur
1
Skriv svar