HL2: Episode One förenklat

Robot
Medlem
HL2: Episode One förenklat

har inte spelat det men va fan? ska alla kunna klara spel nuförtiden eller ? pfft!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Nööbs.

Här ska man icke få något handikapp....

Medlem

Tror det handlar om striden utanför hissen iofs, inte inne i hissen.

Bt
Medlem

Jo, den fighten var betydligt tuffare än alla andra fighter. Men jag tycker inte de ska förenkla den.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Slutade spela E1 vid det partiet. Bra att de tänkt om för jag har nog aldrig blivit så uttråkad i mitt liv. Är annars normalt tålig när det gäller svåra banor, men den delen var bara löjlig. Ficklampan suger (ljuset fångas inte upp av marktexturer), kolsvartmiljö med sunkiga flares, jihadbombare. Jojo... HL2 är absolut inte gjort för sådana banor. Doom3 ok.. Valve... forget it.

Medlem

Jag tyckte att det var en av de mest spännande delarna i spelet. Tyvärr stötte jag på en bugg där som gjorde att jag kämpade i flera timmar i onödan innan jag insåg att det inte gick. Jag blev tvungen att starta om hela den delen igen för att få det att fungera.

Medlem

Tyckte inte det var svårt, kanske om man kör på svåraste men då har man ju ändå bett om det. Jihadbombarna ska man ta granaten av med gravitygun och kasta tillbaka.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av cleor:

Tyckte inte det var svårt, kanske om man kör på svåraste men då har man ju ändå bett om det. Jihadbombarna ska man ta granaten av med gravitygun och kasta tillbaka.

Men nu ska du inte va sådan, man har fått en kofot och den ska fan användas xD

Medlem

Det var det absolut tuffaste striden i hela spelet, jag som alltid kör HL2 och ep1 på "Hard" för att spelet ska bli realistiskt och ta längre tid att klara.
Tog mig ett jävla bra tag att klara det där stället, kanske 5-7 ggr
Men då hade jag inte fullt med liv, och hade inte skott till alla vapen.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

Allvarligt?? Valve, man ska ha lite utmaning i spelet, man ska inte bara köra igenom spelet för att man ska klara det. Skärp er Valve!

Medlem

Tyckte själv det var roligaste stället i spelet.. Äntligen lite action!! Bara att röra på sig mycke och spara på batterierna när man dödat en "våg".

Medlem
Skrivet av Johnny:

Allvarligt?? Valve, man ska ha lite utmaning i spelet, man ska inte bara köra igenom spelet för att man ska klara det. Skärp er Valve!

Det är inget fel på utmaningar. Problemet är att banan är trist och störig, vilket totalt tar kol på motivationen till att spela vidare.

edit: tycker jag (säger det för säkerhets skull)

Medlem

Men seriöst, om man använder dom explosiva tunnorna och flareprylarna effektivt är det hur lätt som hälst. Fattar inte varför dom ska sabba det för, klarade det på andra försöket på hard.

Medlem

alltså, det valve rättade till var att det var alldeles för svårt för svårighetsgraden "normal" Men de flesta använder inte hjärnan innan de skriver som vanligt. utan diskuterar om det var för svårt eller inte *suck*


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

alltså, det valve rättade till var att det var alldeles för svårt för svårighetsgraden "normal" Men de flesta använder inte hjärnan innan de skriver som vanligt. utan diskuterar om det var för svårt eller inte *suck*

http://www.steampowered.com/index.php?area=news&id=681

Inaktiv
Skrivet av Sergej:

... för att spelet ska bli realistiskt och ta längre tid att klara ...

Realistiskt?


signatur

...men vad vet jag?

Medlem

Tror att folk hade klagat mindre om det varit mer uppenbart hur man skulle klara banan, jag sket helt i gravitygunen genom hela spelet, utom där man var tvungen att använda den, och det fungerade bra, blev lite mer utmaning men det funkade också.

Inaktiv

Ah, den tråkiga sektionen, ja...med mörk skärm så vart det löjligt jobbigt att navigera sig runt för att göra något, så det vart väl inte roligare att sen försöka skjuta ner flertalet stormande zombies för att få klara sektionen.

Det tråkigaste är dock att efter att ha kört den en del ggr (före man ens satt i strömsladden) så fann man hur man skulle göra för att 'tvinga' fram en spawn av fler zombies. Så scriptat så man spyr - att zombies spawnar fram ur tomma luften är väldigt 1997. Men Valve lär sig aldrig...

Är då balanseringen nödvändig?
Ja, då sektionen var helt anorlunda i balans mot resten av spelet på Normal. Dock inte sagt att det inte gick och klara, men det handlar ju om att ha liknande nivå spelet igenom.

1
Skriv svar