Robot
Titan Quest

Trots sin ålder spelas Diablo 2 som aldrig förr. Sedan spelet släpptes 2000 har det sålts i cirkus sju miljoner kopior världen över. Hack 'n' slash-konceptet säljer stort, inget snack om saken - men varför?


Medlem
Titan Quest i FZ:s testlabb

Hur pass likt det här spelet är Diablo II ledde till många garv i början. Men ett riktigt bra spel speciellt om man lirar med en polare.
Kan nog bli lite långtråkigt i längden, då alla uppdrag liknar varandra otroligt mycket. De flesta är i ungefär Kill all monsters in the den of evil.

Inaktiv

Kan ni gå in mer ingående på vad felet med flerspelarläget är? Det är rätt intressant för oss läsare...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Skribent
Skrivet av Hunken:

Kan ni gå in mer ingående på vad felet med flerspelarläget är? Det är rätt intressant för oss läsare...

För mig var det var det bara kraschrelaterade buggar. Spelet kraschade med jämna mellanrum och i 90 procent av fallen i multiplayer. Jag ska testa den nya uppdateringen som släpptes alldeles nyss och se om den löser problemen

Medlem

Jag har inte haft ett problem sedan jag installerade orginalversionen av spelet! innan det krashade det ungefär var 10e minut! Jag och en polare har nyss suttit o lirat 7 timmar i streck över internet utan problem, visst lite lagg när det är natt ute och i vissa grottor, men det är sånt man får leva med! Spelet är superbt... LOVE IT! Patchen är på nerladdning och förhoppningvis kanske det kommer gå lite smidigare då who knows! Synd bara att THQ server verkar vara lite smått överbelastad... 1k *suck*

Medlem

ohh nu speedar den på...

Inaktiv

Vart hittar du patchen robbis? Jag har letat runt men inte hittat...

Medlem

Så, ytterligare ett enformigt hack'n'slash.

Men det var ju bra att animationerna var mjuka...


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Redaktör
Skrivet av Guzilla:

Vart hittar du patchen robbis? Jag har letat runt men inte hittat...

Finns i vårt filarkiv.


signatur
Medlem

lär tillägga att jag inte upplevt ett enda lagg efter jag patchat, och eftersom jag inte upplevt några crasher sedan orginalinstallationen så är jag HELT nöjd!

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har inte haft ett problem sedan jag installerade orginalversionen av spelet! innan det krashade det ungefär var 10e minut!

Så det krashade alltså innan du installerat det?

Medlem
Skrivet av Jower:
Skrivet av robbis:

Jag har inte haft ett problem sedan jag installerade orginalversionen av spelet! innan det krashade det ungefär var 10e minut!

Så det krashade alltså innan du installerat det?

nej min jätte olagliga piratversion som jag tankat från den olagliga sidan piratbay kruppade hela tiden, hängde sig var tionde minut, men inte mitt nyligen ärligt inköpta spel på en ärligt tryckt DVD skiva med en helt ärlig cdkey! DEN funkar utmärkt!

Medlem

Måste prova det här! Verkar skitbra men vi får väl se..

Medlem
Citat:

den inte alldeles avlägsna släktingen Titan Quest är nu här, och månne lever den upp till föregångarens kvalitéer?

Är det verkligen en uppföljare när det inte är samma tema eller producent?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Har enbart hört positiva saker om TitanQuest, blir nog till att köpa det här...

Citat:

Är det verkligen en uppföljare när det inte är samma tema eller producent?

Man kan faktiskt säga att det är samma producent, då många Blizzard-avhoppare formade Iron Lore... Om du kollar på tex. intro-filmen så märks det.

Inaktiv

köp verkligen inte detta spelet just nu:) får bluee screens inom 5 min hela tiden :/
o jo jag har en bra dator som klarar alla nya spel typ lirat css i timmar utan crash eller något quake 4 ... så detta e verkligen någon skum bugg ,

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Hur pass likt det här spelet är Diablo II ledde till många garv i början.

Jag tycker det är mer likt Dungeon Siege.

Aja, jag har inte testat fullversionen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Köpte spelet 2 dagar innan sverige släppet eftersom nissen i butiken inte hade nån aning om när det faktist skulle släppas!

Och att det är en Diablo "kopia" stämmer in ganska bra enligt min mening. Samma stuk, samma känsla. Intro filmen är tillverkad av Blur Studios som ipricip gör alla animatics till alla stora titlar

Skulle nog rekommendera Titan Quest till alla D2 fans! Det är mer eller mindre Diablo 3 utan satan och i europa (och fler kontinenter)! hehe

Inaktiv

Jag orkar nog inte köpa detta tyvärr, väntar nog till Hellgate: London eller nåt


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Har enbart hört positiva saker om TitanQuest, blir nog till att köpa det här...

Citat:

Är det verkligen en uppföljare när det inte är samma tema eller producent?

Man kan faktiskt säga att det är samma producent, då många Blizzard-avhoppare formade Iron Lore... Om du kollar på tex. intro-filmen så märks det.

Ahh, viste inte det. Nog är det likt alltid, om jag inte viste att det var Iron Lore som gjort spelet hade jag deffo trott att det var Blizzard.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Tog sin tid att recensera det :< skickade tips 25:juni :x


signatur

Id give my left arm to be ambidextrous.

Medlem
Skrivet av Svampn:

Jag orkar nog inte köpa detta tyvärr, väntar nog till Hellgate: London eller nåt

word

Redaktör
Skrivet av keek:

Tog sin tid att recensera det :< skickade tips 25:juni :x

Vi är medvetna om vilka spel som är i görningen. Våra tester utgår från den vetskapen, inte från tips från användarna. Denna gång tog det lite tid att få recensionen färdig (vi beklagar), normalt har ni vår åsikt kort efter att spelen släpps.


signatur
Medlem

Är det bara jag eller är UI:n på skrämdumparna bara otroligt lik blizzards orginal UI i World of Warcraft? Och npc som vill ge quest ser väldigt bekant ut det med. Inte fel att de kopierar lite då och då men detta är som diablo med wow hud.

Har inte själv testat spelet så jag tänker inte säga nåt om det men det kanske blir lite spelande då jag är en gammal Diabloholic.


signatur
Medlem

Nån som vet hur lång speltid man får ut av TQ i singleplayer??
Är det som Diablo eller ?? För vad jag kan tolka det av diverse antydningar i portalkartan osv verkar det vara mycket kortare, i klass med en akt i Diablo eller liknande. Jag har spelat ~5 timmar och blivit level 15 precis slagit ihjäl ett gäng medusor inte dött en enda gång.

Har jag lång speltid kvar till slutet eller är det lika kort som HL Ep 1 ?:<


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Skribent
Skrivet av Meep:

Nån som vet hur lång speltid man får ut av TQ i singleplayer??
Är det som Diablo eller ?? För vad jag kan tolka det av diverse antydningar i portalkartan osv verkar det vara mycket kortare, i klass med en akt i Diablo eller liknande. Jag har spelat ~5 timmar och blivit level 15 precis slagit ihjäl ett gäng medusor inte dött en enda gång.

Har jag lång speltid kvar till slutet eller är det lika kort som HL Ep 1 ?:<

Jag har läst nånting om en speltid på ca 40-50 timmar.

Medlem

Jag testade demot, skitbra och snyggt med mjuk scrollning till skillnad från Diablo II. Demot som PC Gamer hade var ju fel på. En massa "tag not found" stod det bara överallt. Jag fick chansa var man skulle trycka för att få igång demot. Nån som vet var man kan få tag på en uppdatering av demot?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Jag testade demot, skitbra och snyggt med mjuk scrollning till skillnad från Diablo II. Demot som PC Gamer hade var ju fel på. En massa "tag not found" stod det bara överallt. Jag fick chansa var man skulle trycka för att få igång demot. Nån som vet var man kan få tag på en uppdatering av demot?

Felet åtgärdades genom att gå in i en konfigurationsfil och manuellt ändra till engelska. Hur du gör detta finns, bara att använda sökfunktionen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skit kul spel, håller på att köra igenom nu, springer runt i egypten och har mig för närvarande.
Det enda jag stör mig på är att det är skit buggigt, men det är väl sånt som fixas, får man hoppas.
Sketkul spel annars. \o/. Och för han som frågar om det är kort så känns det som att det är längre än Diablo II, Diablo II är hel kort juh. ;o.

Medlem

Sprang till butiken när Titan Quest släpptes har kommit till egypten och mitt betyg är att det är ett ruggigt skoj spel
sitter på jobbet och det enda jag kan tänka på är att få komma hem och spela

Mykee krash-buggarna löses enkelt med 1.08 patchen


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

12
Skriv svar