World of Warcraft dominerar onlinemarknaden

Robot
World of Warcraft dominerar onlinemarknaden
Inaktiv
World of Warcraft dominerar onlinemarknaden

har nu lagt av med wow när man har fattat att spelet är inget annat än ett jobb man betalar för. Spel ska vara roliga och underhållande villket wow fan heller är. 0-60 enligt mig kul en stund sen kommer dem smarta utvecklarna på att säga att spelet börjar i lvl 60 varför i helvete ska jag tvinga mig själv att farma xp för att komma till lvl 60 där spelet startar villket också är fel enligt mig. Är det kul att köra MC med 40 pers och inte bara 1 gång utan kanske 20 gånger för att sedan göra resten av instances 20 gånger. Spel? "jobb?" bestämm själva.

Medlem

WoW tyckte inte jag var så värst roligt. Jag trodde att det skulle vara lite mer "bossar" än att gå omkribg och plocka 40 svampar, 20 vita blommor mm.

Jag spelade WoW i 2 månader och det var heltbortkstad tid.

Det finns roligare spel att lira.
T.ex. EVE online

Inaktiv

började med Guild Wars för någon vecka sen, efter att ha spelat WoW i säkert ett år.
Finns mycket mer att hämta i GW om man har någon som helst smak.

Inaktiv

den enklaste idén vinner i längden. Nazismen var ju populärt i tyskland i slutet på 30-talet...

Inaktiv
Skrivet av turbo_:

den enklaste idén vinner i längden. Nazismen var ju populärt i tyskland i slutet på 30-talet...

Japp allt populärt är dåligt.

Ta t.ex. bröd som är väldigt populärt men tyvärr råkar vara djävulens verk.

Inaktiv

Det finns inget svenskare än att börja dissa nåt som blivit för populärt

Inaktiv

Eftersom dom har över 6.5 Miljoner användare så måste det ju vara dåligt, tråkigt eller något sånt?

Det va inte er stil eller inte er smak, men på er låter det som att det finns inget värre spel.

Dom flesta som gnäller på att det är ett "job" eller liknande har itne lärt sig att man måste inte raida varje kväll, jag raida en del för någon månad sen, nu har jag tagit en paus men jag spelar fortfarande.

Om ni inte gillar spelet så sluta, om ni tycker det är tråkigt så sluta, om det känns som ett job så sluta, men säg itne att spelet är kass bara för att det inte är er typ av spel.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Eftersom dom har över 6.5 Miljoner användare så måste det ju vara dåligt, tråkigt eller något sånt?

Det va inte er stil eller inte er smak, men på er låter det som att det finns inget värre spel.

Dom flesta som gnäller på att det är ett "job" eller liknande har itne lärt sig att man måste inte raida varje kväll, jag raida en del för någon månad sen, nu har jag tagit en paus men jag spelar fortfarande.

Om ni inte gillar spelet så sluta, om ni tycker det är tråkigt så sluta, om det känns som ett job så sluta, men säg itne att spelet är kass bara för att det inte är er typ av spel.

Blizzard ringde. Dom ville belöna dig med veckans "rör inte min kompis" märke.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]

Skrivet av [ThreeZool:

"]Eftersom dom har över 6.5 Miljoner användare så måste det ju vara dåligt, tråkigt eller något sånt?

Det va inte er stil eller inte er smak, men på er låter det som att det finns inget värre spel.

Dom flesta som gnäller på att det är ett "job" eller liknande har itne lärt sig att man måste inte raida varje kväll, jag raida en del för någon månad sen, nu har jag tagit en paus men jag spelar fortfarande.

Om ni inte gillar spelet så sluta, om ni tycker det är tråkigt så sluta, om det känns som ett job så sluta, men säg itne att spelet är kass bara för att det inte är er typ av spel.

Blizzard ringde. Dom ville belöna dig med veckans "rör inte min kompis" märke.

haha

Medlem

Jag kan säga såhär, wow är absolut inte det bästa spelet som finns, men det har en underhållningsfaktor. Det finns lite gemenskap(åtminstone när man kör på en RP server) och man kan ha kul med andra personer. Dock så är WoW långt ifrån så bra som det kunde ha varit, Blizzard har gett oss några av världens roligaste spel, men WoW höll inte den standarden.

Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]

Skrivet av [ThreeZool:

"]Eftersom dom har över 6.5 Miljoner användare så måste det ju vara dåligt, tråkigt eller något sånt?

Det va inte er stil eller inte er smak, men på er låter det som att det finns inget värre spel.

Dom flesta som gnäller på att det är ett "job" eller liknande har itne lärt sig att man måste inte raida varje kväll, jag raida en del för någon månad sen, nu har jag tagit en paus men jag spelar fortfarande.

Om ni inte gillar spelet så sluta, om ni tycker det är tråkigt så sluta, om det känns som ett job så sluta, men säg itne att spelet är kass bara för att det inte är er typ av spel.

Blizzard ringde. Dom ville belöna dig med veckans "rör inte min kompis" märke.

"If you're not with us, your against uss"

Tydligen får man inte tycka om spel som anndra itne tycker om för då är man en fanboy...

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Jag kan säga såhär, wow är absolut inte det bästa spelet som finns, men det har en underhållningsfaktor. Det finns lite gemenskap(åtminstone när man kör på en RP server) och man kan ha kul med andra personer. Dock så är WoW långt ifrån så bra som det kunde ha varit, Blizzard har gett oss några av världens roligaste spel, men WoW höll inte den standarden.

Det kan inte bero på att det är deras första MMO?

Man måste få erfarenhet från något och WoW är ett sådant exempel på det.

Medlem

[ThreeZool] : Vet inte om du noterat det, men DU är den som försöker berätta för folk att dom skall tycka som du eller vara tysta


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Nej, Jag försökte få folk att förstå att ett spel inte är kasst för att dom inte tycker om det utan bara är inte deras typ av spel.

Ta CS som exempel, många här tycker det är värkligen kasst, jag också, men tydligen är det inte så dåligt som alla tycker då det faktiskt finns/fanns riktigt många som spela det.

För att sumera så tycker jag att folk ska välja sina ord bättre när dom skriver om va dom tycker om olika spel.

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]Nej, Jag försökte få folk att förstå att ett spel inte är kasst för att dom inte tycker om det utan bara är inte deras typ av spel.

Ta CS som exempel, många här tycker det är värkligen kasst, jag också, men tydligen är det inte så dåligt som alla tycker då det faktiskt finns/fanns riktigt många som spela det.

För att sumera så tycker jag att folk ska välja sina ord bättre när dom skriver om va dom tycker om olika spel.

Okey om du inte raidar vad hittar just du på?

Inaktiv

Varför försvara något så mycket om det bara handlar om folks smak? Jag försökte bara provocera lite koppla nazism med wow är roligt eftersom man får reaktioner och helt far fetched är det inte heller. Båda blev populära för att fler och fler slöt sig till det. Ett spel som har 6.5-7 miljoner användare får inte det för att det är det bästa spelet, utan för att de lyckats locka flest spelare.

Inaktiv

World of Warcraft har inte mest subscribers och har aldrig haft?

Jag förstår inte det här, det har påståts så många gånger att WoW har mest antal subscribers. Men ändå så har jag läst runt ett 20-tal nyheter om att "Ragnarok Online" hade 17 miljoner subscribers redan 2003-2004 och har nu runt 25 miljoner.

Här är vart jag har läst det bland annat:
http://popcultureshock.com/news.php?id=630
http://games.ign.com/articles/499/499312p1.html
http://pc.gamedaily.com/game/news/?gameid=2779&id=5802

Fast kan mycket väl vara så att det inte är verifieriet och bara ett rykte som Gravity (skaparna av spelet) har spritt. Men tycker det är väldigt konstigt att det skulle stå om det på så extremt många sidor.

Bara att söka på Ragnarok Online +17 Million +Subscribers

På google.

Tack å hej!

Inaktiv

Håller med [ThreeZool] här. Jag är rätt lagom less på den där attityden som jämnt skymtar när något populärt kommer på tal. Somliga här är nästan lika jäkla sorgliga som de dödsmetallare som är "true" och dissar allt som börjat bli bra och säljer.

Jag förstår inte hur vissa kan ifrågasätta underhållningsvärdet i wow när de oftast tillbringat flera månader med spelet innan. Spelade ni under pistolhot eller?

Flakmonkey

Men det är ju så med allt känns det som, man får inte gilla musik som är mainstream, inte spel som är mainstream och inte film som är mainstream... om man ska gilla rätt saker ska man vara ensam om att gilla dem... alla är så grymt pretto i dessa dagar ^^

Själv så föredrar jag nog andra mmorpgs före WoW och det som jag tycker är dåligt med det är inte själva spelet utan att så många verkar försöka "viktigare" saker för det... men att från det säga att spelet är kasst känns lite väl långsökt...

Medlem

Självklart är ju WoW ett bra spel dock tycker jag att det börjar bli löjligt nu. Upp till lvl 60 är enligt mig det roliga, då slipper man raida hela tiden för att kunna få något bra och man kan faktist göra saker själv också. När man väl kommer till lvl 60 så kan man ju inte göra något mer än att raida och pvp och hur kul är det i längden? Att sitta och köra massa instances bara för att slutligen få några bättre items du inte ens kan köpa även om du vore rik. Allt blizzard gör att lägga in nya items som gör de items du spelat i flera månader för att få, "värdelösa".

Nej tack, finns bättre och roligare spel än WoW även om det är ett av de bättre. WoW är bara så populärt p.g.a. dess namn och att det är så lätt att lära sig, hade WoW inte hetat WoW så hade det inte varit ens hälften så populärt.

Medlem

Gillar WoW man får vad man betalar för, gillar det starkt. Men smaken är som baken så vad andra tycker får väl stå för dom själva


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Gillar WoW man får vad man betalar för, gillar det starkt. Men smaken är som baken så vad andra tycker får väl stå för dom själva

Skön inställning. Jag gillar inte WoW, och var tveksam till idén sedan infon om att det var under utveckling kom. Ofta när jag säger att jag tycker spelet är dåligt, och tråkigt, blir jag påhoppad med kommentarer som att jag inte har någon rätt att kalla spelet dåligt, bara för att jag tycker det är tråkigt.

Det är ungefär som om jag kallat spelarna för idioter, vilket jag aldrig har. Men, jag har ju rätt att tycka spelet är dåligt och tråkigt, för det är helt och hållet mitt val att göra, och min åsikt.

Men visst, jag kan förstå att WoW-spelare inte blir glada när jag kallar "deras" spel för skit, och ofta försvarar de "sitt" spel på så sätt att de lätt kan misstas för fanbois. På sätt och vis är det som att diskutera med inbitna Mac-användare.

Skulle jag gissa varför WoW är så populärt, är det mångt och mycket inte för att det är ett så vansinnigt bra spel. Folk spelar det bara för att alla deras vänner spelar det. Jag har flera kompisar som inte gillar det värst mycket, men spelar bara för att alla deras vänner fastnat och det är det ända sättet att umgås med dem nu för tiden..

Medlem

Dom flesta som spelar WoW är nog beroende och sen så är det väl roligt att veta att man blir bättre och bättre desto högre lvl man blir. Det tycker nog många är roligt. Sen så blir det lite tråkigare eller kanske tillochmed urkasst när man nått max lvln.
Det ända jag tycker är roligt med WoW är att döda Alliancen om och om igen. Lagt av just nu men ska in i träsket igen och slakta Alliance!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Cane:

hade WoW inte hetat WoW så hade det inte varit ens hälften så populärt.

Precis vad jag brukar säga!

Medlem

WoW är det bästa MMORPG spelet jag har spelat imo, och då har jag testa ett fler tal titlar som t.ex city of heros, SW m.m. Jag testade WoW första gången i closed beta och jag kunde inte slita mig från det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

JAg har varit lvl 60 i över ett år, raidar knappt någonting alls. Så vad är det som håller kvar mig? Guilden! En bra/rolig guild gör hela spelet imo.

Inaktiv

Shit, nästan 53%. Och Lineage I? Tvåan kan jag förstå men ettan, jösses.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Över 6 miljoner wow-nördar kan inte ha fel, det är kul att grinda/farma! Skämtåsido, spelet var kul från 0-60 och en bit in på 60. Men sen handlar det bara om farma rep och skaffa fetare epics. Avsaknaden av ett intressant och roligt end game gjorde att jag slutade spela skiten för gott och väntar istället på Warhammer Online. När det spelet kommer så kommer Blizzard tappa majoriteten av sina spelare, utan tvekan. Mark my words.

Medlem

WoW är som sagt populärt för att de just är WarCraft, ett MMORPG spel med WarCraft skins kan man säga.
Men de är ändå ett bra spel, jag har dock tröttnat flera gånger på spelet, har även börjat spela de flera gånger igen, samma sak som med dom andra MMORPG spelen jag har lirat...

12
Skriv svar