World of Warcraft dominerar onlinemarknaden

Medlem

Grejen med wow är att det i grunden är ett bra spel(nästan alla som jag vet som har testat det har haft grymt kul med det, åtminstone ett tag) men att beroende på vad man gillar så kan det fortsätta vara bra efter att man spelat ett tag eller göra en komplett hundraåttio och börja suga något fruktansvärt(läs: känslan av att det enda som finns att göra är att "raida").

Pga detta så kan jag tänka mig att det kan kännas som att man blivit lurad och därför börjar snacka skit om allt som har med spelet att göra för att få ut lite uppbyggt missnöje.

Personligen har jag slutat spela men vill nog säga att det är det bästa mmorpg-spelet som släppts hittills, även om jag måste erkänna att inget mmorpg hittills utmärkt sig speciellt mycket i min bok förutom det faktum att de är en mix av spel och community(det sistnämna då det som håller folk kvar även om man kanske inte tycker spelet är kul i sig).

Medlem

Jag håller med föregående, ragnarök online är nog lagom stort och borde vara med på lsita, kan dock ah att göra med att det spelas mest i korea, samt att varje lands server drvis sepparat eller hur man ska förklara det.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av MataOlog:

Grejen med wow är att det i grunden är ett bra spel(nästan alla som jag vet som har testat det har haft grymt kul med det, åtminstone ett tag) men att beroende på vad man gillar så kan det fortsätta vara bra efter att man spelat ett tag eller göra en komplett hundraåttio och börja suga något fruktansvärt(läs: känslan av att det enda som finns att göra är att "raida").

Pga detta så kan jag tänka mig att det kan kännas som att man blivit lurad och därför börjar snacka skit om allt som har med spelet att göra för att få ut lite uppbyggt missnöje.

Personligen har jag slutat spela men vill nog säga att det är det bästa mmorpg-spelet som släppts hittills, även om jag måste erkänna att inget mmorpg hittills utmärkt sig speciellt mycket i min bok förutom det faktum att de är en mix av spel och community(det sistnämna då det som håller folk kvar även om man kanske inte tycker spelet är kul i sig).

WoW communityn bra? herregud alla dessa jävla ungar som tro sig vara kungar. Då menar jag lvl 60ior som aldrig svarar när man skriver till dem för att dem har epixx. Själv hade jag nästan 100% epix och svarade på så mkt jag kunde. Sen när någon skriver till en annan 60 med kanske 50% epixx så anser han sig vara viktigt och inte svara för att dem förstör ditt repp. Där är en till sak rep bland community. För att du ska kunna få epixx så måste du han en BRA guild och för det krävs det att göra en appication för att kunna ha en chans att komma med. Villket gör att man ska slicka röv för någon så att han/hon gillar dig och invitear dig till guiden. Så för att du ska kunna köra engame instances så är det upp till dig hur "social" du är. Gör mig bara jävla förbannad på alla %%%%% lvl 60 med lite epix som aldrig svara åt folk som spelat spelet 5 dagar.

Medlem

Stor överraskning tbh.

Jag njuter fortfarande spelet, har inte satt foten i någon högre instans (20+ pers raids), och spelet har vart ute i ett och ett halvt år...

Inaktiv
Skrivet av Noxie:
Skrivet av MataOlog:

Grejen med wow är att det i grunden är ett bra spel(nästan alla som jag vet som har testat det har haft grymt kul med det, åtminstone ett tag) men att beroende på vad man gillar så kan det fortsätta vara bra efter att man spelat ett tag eller göra en komplett hundraåttio och börja suga något fruktansvärt(läs: känslan av att det enda som finns att göra är att "raida").

Pga detta så kan jag tänka mig att det kan kännas som att man blivit lurad och därför börjar snacka skit om allt som har med spelet att göra för att få ut lite uppbyggt missnöje.

Personligen har jag slutat spela men vill nog säga att det är det bästa mmorpg-spelet som släppts hittills, även om jag måste erkänna att inget mmorpg hittills utmärkt sig speciellt mycket i min bok förutom det faktum att de är en mix av spel och community(det sistnämna då det som håller folk kvar även om man kanske inte tycker spelet är kul i sig).

WoW communityn bra? herregud alla dessa jävla ungar som tro sig vara kungar. Då menar jag lvl 60ior som aldrig svarar när man skriver till dem för att dem har epixx. Själv hade jag nästan 100% epix och svarade på så mkt jag kunde. Sen när någon skriver till en annan 60 med kanske 50% epixx så anser han sig vara viktigt och inte svara för att dem förstör ditt repp. Där är en till sak rep bland community. För att du ska kunna få epixx så måste du han en BRA guild och för det krävs det att göra en appication för att kunna ha en chans att komma med. Villket gör att man ska slicka röv för någon så att han/hon gillar dig och invitear dig till guiden. Så för att du ska kunna köra engame instances så är det upp till dig hur "social" du är. Gör mig bara jävla förbannad på alla %%%%% lvl 60 med lite epix som aldrig svara åt folk som spelat spelet 5 dagar.

Så du menar att du är otrevlig och osocial i guilds?

om inte så ska det ju inte vara några problem att joina en guild, Va dig själv!

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Noxie:
Skrivet av MataOlog:

Grejen med wow är att det i grunden är ett bra spel(nästan alla som jag vet som har testat det har haft grymt kul med det, åtminstone ett tag) men att beroende på vad man gillar så kan det fortsätta vara bra efter att man spelat ett tag eller göra en komplett hundraåttio och börja suga något fruktansvärt(läs: känslan av att det enda som finns att göra är att "raida").

Pga detta så kan jag tänka mig att det kan kännas som att man blivit lurad och därför börjar snacka skit om allt som har med spelet att göra för att få ut lite uppbyggt missnöje.

Personligen har jag slutat spela men vill nog säga att det är det bästa mmorpg-spelet som släppts hittills, även om jag måste erkänna att inget mmorpg hittills utmärkt sig speciellt mycket i min bok förutom det faktum att de är en mix av spel och community(det sistnämna då det som håller folk kvar även om man kanske inte tycker spelet är kul i sig).

WoW communityn bra? herregud alla dessa jävla ungar som tro sig vara kungar. Då menar jag lvl 60ior som aldrig svarar när man skriver till dem för att dem har epixx. Själv hade jag nästan 100% epix och svarade på så mkt jag kunde. Sen när någon skriver till en annan 60 med kanske 50% epixx så anser han sig vara viktigt och inte svara för att dem förstör ditt repp. Där är en till sak rep bland community. För att du ska kunna få epixx så måste du han en BRA guild och för det krävs det att göra en appication för att kunna ha en chans att komma med. Villket gör att man ska slicka röv för någon så att han/hon gillar dig och invitear dig till guiden. Så för att du ska kunna köra engame instances så är det upp till dig hur "social" du är. Gör mig bara jävla förbannad på alla %%%%% lvl 60 med lite epix som aldrig svara åt folk som spelat spelet 5 dagar.

Så du menar att du är otrevlig och osocial i guilds?

om inte så ska det ju inte vara några problem att joina en guild, Va dig själv!

Hehe inte så jag menar skulle jag vara otrevlig så skule jag få kick som alla andra.

Inaktiv

Jag slutade med WoW för att communityn och pvpn sög balle.

Inaktiv
Skrivet av wobbler:

Jag slutade med WoW för att communityn och pvpn sög balle.

ungefär samma här

Inaktiv

Får ju erkänna att det är få spel som verkligen hållt ens intresse och entusiasm i ca två år, det ska de ha credit för. Vad som däremot fler och fler verkar tröttna på är att det efter 60 finns väldigt begränsat med "nöjen". Antingen grind:ar du factions eller så grind:ar du instanser/raids, eller både och förståss.
Tycker man att det är enformigt och tråkigt i längden så får man re-rolla eller tacka för visat intresse bara.

Kul spel, det hade sin charm de där två åren men nu är det dags att hitta något nytt man inte redan gjort tjugo gånger om.


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Medlem

alla spel har sitt slut även wow,

i princip så hittils är wow det mmorpg som har lyckats med alla bitar till någon del.

Beroende på vad man vill ha ut givetvis.

Många snackar om warhammer online, kommer vara samma sak där efter ett tag tröttnar man.

wow är iaf det spel man slutar o kommer tillbaka till stup i kvarten så skulle vilja säga det har hög nöjes faktor.

Sen kan jag säga att om man frågar en höglvl nått å dom inte svarar kan bero på att man inte har tid, fått x antal spam om buff blablabla..

Har spelat ao i flera år och man fick höra typ alla varianter på beggs,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det som fick mig att gilla WoW var det faktum att jag redan kände till speluniversumet (alltid gillat Warcraft spelen) och att spelet var lätt lära sig.
Sen tycker jag som många andra, att spelet totalsuger när man dingat lvl60.
Brukar hänga med mitt guild på enstaka raider och instancer, men den mesta tiden ägnar jag till att köra upp nya gubbar.
Lvl 1-60 är det jag tycker är roligt med spelet, sen blir det bara för enformigt och tidskrävande.
Kan ju säga att jag inte har tid att ägna 5 timmar till en instans några ggr i veckan, även om det är kul att lira med guildies.
Skulle vara kul om Blizzard slängde in lite nya 5-manna instanser istället. Skulle vara mycket roligare för "casual players".


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

WoW är det värsta som har hänt sedan CS.

Medlem

Har inte läst igenom tråden.. men de diagramet känns sjukt riggat.. Imorgon när jag e nogorlunda nykter o kan stava till "hej" ska jag skriva varför! Men tror iaf ibte för 5öre att wow har såååååå många %..

(Blir en tidigt sömn för mig idag då jgag är ((TRÖTT)) ? ) ....

Sov gött gössar!:O

Medlem

Alltså, jag förstår verkligen inte hur vissa tänker här. Men nog om det.

Om ni bara ser på det som "grinda instanser är tråkigt och helt meningslöst", så är det ju inte så konstigt att ni tycker det är tråkigt. -.- Men ni får väl se fram emot saker som kommer senare! Nya instanser, nya boss-encounters. Eller är ni såna som vill ha allt serverat på ett fat och inte vill kämpa när det blir svårt?
Och sen är det ju klart att det blir grindande för att komma vidare! Men när man väl lyckas med nåt så är det helt klart värt det. -.-

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Alltså, jag förstår verkligen inte hur vissa tänker här. Men nog om det.

Om ni bara ser på det som "grinda instanser är tråkigt och helt meningslöst", så är det ju inte så konstigt att ni tycker det är tråkigt. -.- Men ni får väl se fram emot saker som kommer senare! Nya instanser, nya boss-encounters. Eller är ni såna som vill ha allt serverat på ett fat och inte vill kämpa när det blir svårt?
Och sen är det ju klart att det blir grindande för att komma vidare! Men när man väl lyckas med nåt så är det helt klart värt det. -.-

Tycker du helt seriöst att det är kul att köra igenom samma instancer om och om igen tills det du vill ha droppar? Det är ju inte direkt några 1-2 timmars raider vi snackar om utan en hel jäkla kväll går åt till en instance för att man sedan ska komma mer eller mindre tomhänt ut ur den. Ifall inte det är meningslöst och slöseri med tid så vet jag inte vad det är. Väldigt låg underhållningsfaktor om du frågar mig. Det handlar inte om att det är "svårt" utan det är helt enkelt väldigt enformigt.

Visst, det kommer en massa nytt i Burning Crusade men efter att du tagit level 70 så börjas det igen. Det är då inte min definition av ett roligt end game men det tilltalar säkert många andra.

Medlem

Det som är helt avgörande för om man kommer tycka WoW är roligt eller inte är om man har kul personer att spela ihop med eller inte, och om man hittat ett bra gille.

Men visst, det är lite trist att spela igenom samma instanser.. de borde imo satsat på flera 5-manna, i en 40-manna raid så spelar ju ens deltagande inte roll på alls samma sätt därav tycker jag de blir lite tråkiga.


signatur
Medlem

Som många andra slutade jag också med WoW för ca 1/2 år sedan.
Blev så tråkigt i slutet att farma rep/reagents/guld och sedan göra samma tråkiga instanser om och om för att få mera DKP och sedan köpa det där über svärdet du bara måsta ha för att ha en chans i pvp.
Kan dock säga att jag hade RIKTIGT roligt från lvl1-60 och ett bra tag till när allt fortfarande var nytt.

Nej, inget kommer slå mina 3års spelande av Anarchy Online, ett MMORPG där jag hade kul utan att behöva grinda, och med en extremt trevlig community. Hoppas bara Funcom lyckas lika bra med Age of Conan.

Medlem
Skrivet av Cane:

Självklart är ju WoW ett bra spel dock tycker jag att det börjar bli löjligt nu. Upp till lvl 60 är enligt mig det roliga, då slipper man raida hela tiden för att kunna få något bra och man kan faktist göra saker själv också. När man väl kommer till lvl 60 så kan man ju inte göra något mer än att raida och pvp och hur kul är det i längden? Att sitta och köra massa instances bara för att slutligen få några bättre items du inte ens kan köpa även om du vore rik. Allt blizzard gör att lägga in nya items som gör de items du spelat i flera månader för att få, "värdelösa".

Nej tack, finns bättre och roligare spel än WoW även om det är ett av de bättre. WoW är bara så populärt p.g.a. dess namn och att det är så lätt att lära sig, hade WoW inte hetat WoW så hade det inte varit ens hälften så populärt.

Om det nu finns ett och roligare spel varför spelar folk inte det? Ja för att det inte finns, folk drars till spel som är kul och WoW har ett bra koncept som är enkelt och som de flesta gillar varför krångla till det. Blizzard har aldrig gjort något b-spel och kommer förmodligen aldrig släppa ett spel de vet inte duger.


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

nej men dom drar sig aldrig för att göra nya saker heller. De tar allt som fungerar och polerar, och släpper till slut en färdig produkt med medelmåttig grafik (så att så många som möjligt ska kunna köra spelet) och säger att det är en stil.

Blizzards spel är som töntiga disneyfilmer många ser dom men det är samma gamla skit år efter år bara mer och mer polerat.

Inaktiv
Skrivet av Noxie:

WoW communityn bra? herregud alla dessa jävla ungar som tro sig vara kungar. Då menar jag lvl 60ior som aldrig svarar när man skriver till dem för att dem har epixx. Själv hade jag nästan 100% epix och svarade på så mkt jag kunde. Sen när någon skriver till en annan 60 med kanske 50% epixx så anser han sig vara viktigt och inte svara för att dem förstör ditt repp. Där är en till sak rep bland community. För att du ska kunna få epixx så måste du han en BRA guild och för det krävs det att göra en appication för att kunna ha en chans att komma med. Villket gör att man ska slicka röv för någon så att han/hon gillar dig och invitear dig till guiden. Så för att du ska kunna köra engame instances så är det upp till dig hur "social" du är. Gör mig bara jävla förbannad på alla %%%%% lvl 60 med lite epix som aldrig svara åt folk som spelat spelet 5 dagar.

Det beror väl på vad folk skriver till en eller hurvida man är afk eller inte om man svarar och vad man svarar. Det finns dock dryga personer överallt men dessa individer är dryga oavsett vilket spel de spelar. Eller är det general chatten du tänker på? Isf känns det som att jag har bättre saker för mig än att agera support hela dagarna till de som är för lata för att lära sig själva som alla andra gör.
Och nej, det krävs inte en application för att komma med i ett bra guild. Själv har jag aldrig skrivit en application till något gille eller klan någonsin men ändå har jag varit, och är, medlem i bra gillen och klaner.

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Noxie:

WoW communityn bra? herregud alla dessa jävla ungar som tro sig vara kungar. Då menar jag lvl 60ior som aldrig svarar när man skriver till dem för att dem har epixx. Själv hade jag nästan 100% epix och svarade på så mkt jag kunde. Sen när någon skriver till en annan 60 med kanske 50% epixx så anser han sig vara viktigt och inte svara för att dem förstör ditt repp. Där är en till sak rep bland community. För att du ska kunna få epixx så måste du han en BRA guild och för det krävs det att göra en appication för att kunna ha en chans att komma med. Villket gör att man ska slicka röv för någon så att han/hon gillar dig och invitear dig till guiden. Så för att du ska kunna köra engame instances så är det upp till dig hur "social" du är. Gör mig bara jävla förbannad på alla %%%%% lvl 60 med lite epix som aldrig svara åt folk som spelat spelet 5 dagar.

Det beror väl på vad folk skriver till en eller hurvida man är afk eller inte om man svarar och vad man svarar. Det finns dock dryga personer överallt men dessa individer är dryga oavsett vilket spel de spelar. Eller är det general chatten du tänker på? Isf känns det som att jag har bättre saker för mig än att agera support hela dagarna till de som är för lata för att lära sig själva som alla andra gör.
Och nej, det krävs inte en application för att komma med i ett bra guild. Själv har jag aldrig skrivit en application till något gille eller klan någonsin men ändå har jag varit, och är, medlem i bra gillen och klaner.

? ingen application finns ingen guild på min server som kör mc/bwl som inte kräver application

Medlem

Spelat WoW Sen det släpptes, slutade iof för 4-5 månader sen, och haft pauser. Har aldrig tyckt om att raida instancer, visst kan det väl vara kul när man är på väg med lvlandet, så slipper man köra samma skit om och om igen. Men mc/zg/bwl 30 gånger omär inget jag skulle göra, och inget jag har gjort heller. Alltid varit mer för PvP, vilket jag tycker är kul. Blir som fantasy ctf/domination. ^^.
Tycker WoW är ett helt okay spel, beror juh helt på hur man spelar det och vad man tycker om spel, f.ö tycker jag inte om mmorpgs längre, dom äter tid.
Så ska hålla mig borta från sånt. Bra spel annars, inte tokbra, men bra. :).

Medlem

Tycker det råder en hel del missuppfattning här. Finns inget som säger att man måste hardcorespela och grinda, farma för att sedan raida hårt och få alla tierseten. Jag spelar med min brorsa och massa polare, vi har skitskoj hela tiden. Vi spelar det för det MMORPG det är. Om vi sen tycker det vore skoj att köra på lite mer i vår egen takt så gör vi det.

WoW erbjuder spelglädje till flertalet olika sorters spelare. Kanske därför så många spelar det och betalar för det månad ut och månad in. Istället som i andra spel, när det har en formtopp och sen nästan dör ut, medans utvecklarna pumpar ut dyra expansioner ändå. Varje ny patch i WoW är ju som en hel expansion.

Medlem

Vad Blizzard borde göra...
1) Tvinga in spelarna att attackera den andra sidans städer och att dessa attacker får konsekvenser för världen.
2) PVP i hela världen, ta bort dagis zonerna.
3) När man har dödat någon så kan man loota kroppen och X% chans att man får något av dennes items (alla items, även deras surt förvärvade epics).

Skulle Blizzard göra dessa små ändringar så skulle WOW vara det bästa PVP spelet hitills och jag skulle börja lira ASAP.

Medlem
Skrivet av asdf2:

Vad Blizzard borde göra...
1) Tvinga in spelarna att attackera den andra sidans städer och att dessa attacker får konsekvenser för världen.
2) PVP i hela världen, ta bort dagis zonerna.
3) När man har dödat någon så kan man loota kroppen och X% chans att man får något av dennes items (alla items, även deras surt förvärvade epics).

Skulle Blizzard göra dessa små ändringar så skulle WOW vara det bästa PVP spelet hitills och jag skulle börja lira ASAP.

Kan bara hålla med, kunna loota kroppar i pvp ftw! PvP skulle bli så mycket mera instressant och folk skulle ta det seriöst, inte minst får folk med skills i pvp belöning för det också. Inte minst skulle pvp i grupper bli mycket roligare då alla verkligen måste hjälpas åt.

Lär aldrig hända men skulle en sån server finnas börjar jag spela igen utan tvekan.

Medlem

Nu kan jag hålla med om att vid 60 så är det mest communityn man stannar för (eller så skapar man ett nytt projekt/karaktär) men det är ju liksom hela grejen för mig. Det skulle helt allvarligt vara omöjligt att skapa ett spel som jag skulle tycka vara skitskoj att spela i ett år, enbart för spelet och inte allt folk runt om en. Det går inte med mig. Och jag kan inte se hur det är så annorlunda med andra.

Därmed inte sagt att de inte kunnat göra saker bättre.. t.ex. så tycker jag att 40-mannaraids är alldeles för tidskrävande och inte ens speciellt roliga. Det är ju mycket trevligare i dungeons för 5-20 där man får möjlighet att i större utsträckning påverka encounters personligen. Medan 40-manna är 50% organisation, 40% av framgången är pga att ha spelare som har mycket speltid, och 10% hur bra varje spelare är på sin karaktär.. eller något åt det hållet.

Det ska i alla fall bli kul med burning crusade. Men jag tror att de måste skynda sig lite om de inte ska börja tappa subscribers. Själv har jag mycket trevligt på en RP-server just nu. Jag antar att vi som har smak för detta har mer att göra i spelet enbart genom vår fantasi. eller något.

Nog med svammel.

Inaktiv

Loota i PvP skulle aldrig funka i WoW då spelet är så hårt stats (lvl)-drivet. Dvs en lvl60-spelare har så tokigt högre stats än någon på 45 osv.

Så alla roliga drops skulle hela tiden rinna uppåt i levels, tills de försvinner ut till merchant genom försäljning (förstörs) alt. till auction-house.

Hade de dock hållit en annan design-stil där levels var sekundär och inte det primära som styrde, så...

12
Skriv svar