Second Life Second Schlife

Medlem
Second Life Second Schlife

Vad är det med det här #1906 egentligen? Det är någonting väldigt skumt. Det är så extremt hajpat, men jag kan faktiskt inte förstå det alls. Som DN:s Susanne Möller mycket riktigt påpekar är det inte ens ett spel. Det är dessutom extremt fult, fast det hör egentligen inte hit. Hur lyckas man få företag efter företag att pumpa in pengar i det? Nu senast vill Telia satsa massor på det. Enligt Second Lifes egen utsago har dom över 6,7 miljoner spelare, alltså långt över det flesta MMORPG:er och i samma liga som #41.

Det förvånar mig att det är så stort, och jag till och med ifrågasätter lite om det är sant. Om det är så många spelare, varför känner jag inte någon som spelar det? Jag känner sjukt många som spelar WoW, men inte en kotte spelar Second Life. Känner du någon som spelar det? Det lär vara något skumt som pengatvätt eller nåt...

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Flakmonkey
Second Life Second Schlife

Jag känner ingen som spelar The Sims, åtminstone ingen som erkänner det

Medlem

Anledningen kanske är att majoriteten av deras spelare/medlemmar är amerikaner? Eller nåt...


signatur
Medlem

Finns en hel del svenskar i Second Sweden.

Inaktiv

Har heller aldrig förstått det, såg en dokumentär om en kvinna som spenderade hela sin tid i det hon hade förlorat man och barn men dejtade en ingame char och var så lycklig så. Kanske är det något bra för vissa.


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

En glorifierad chat är precis vad det är...


signatur

Patrick
Producer@DICE

Skägg.
10 Chambers

... med massa företag som försöker hypa produkter som jag förstått det.


signatur
Medlem

Det är pga. all jävla furry-prostitution som äger runt i spelet.

YIFF IN HELL FURRFAGS! :evil:

Edit: Jag har gjort ett inlägg om detta.

Medlem

Ja, och från och med idag har vi alltså en ambassad i denna överhypade värld. Hurra!

1
Skriv svar