Engelskt demo av The Settlers II

Robot
Medlem
Engelskt demo av The Settlers II

Träningsbanor suger, ge oss en riktig bana istället.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Funkade med engelska i andra demot också. Om du ändrade namn på 2 mappar.

Inaktiv

Finns på FZ nu.
Längtar tills jag får testa det.
Fick göra ny användare, kom inte in på min gamla :(.

Medlem

funkade fint att byta till engelska på det förra demot som Comstedt sa, fattar dock inte varför de inte slängde in nått sånt i installern, där man fick välja språk jävligt sjysst spel förövrigt, känslan från settlers2 finns kvar imo, fast med bättre grafik såklart, helfräsigt

Medlem

Mjo, Settlers 2 är det överlägset bästa i serien.

Och tamejfan om inte gameplayet står sig än, 10 år senare. Detta är ett givet köp!

Medlem

Åhhh ja! Underbart!

Medlem

Settlers 2 kunde man sitta timtal med, bra initiativ!

Medlem

är det bara jag, eller släpptes inte settlers 2 för en tio år sedan? snacka om konstigt val av titel...

edit, aha, det är alltså någon slags uppföljare som hoppar över heritage of kings. jaja, man lär så länge man får lever, som de säger.


signatur
Medlem

De firar? 10 år jubileumet med att göra remake av det. Alltså samma spelsätt med uppdaterad grafik.

URK
Medlem
Skrivet av leper:

är det bara jag, eller släpptes inte settlers 2 för en tio år sedan? snacka om konstigt val av titel...

edit, aha, det är alltså någon slags uppföljare som hoppar över heritage of kings. jaja, man lär så länge man får lever, som de säger.

det släpptes för tio år sedan sen var settlers 2 med i game make over. och nu släpps det på nytt.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

oh oh!

Detta tankas omedelbart!

Settlers 1 var typ bland dom första PC spelet jag hade

Medlem

Fan va sweet, älskar settlers men gillar inte hur dom gjorde med heritage of kings!

Blir nog att köpa detta!

Medlem

Hittade en fix som tar bort tidsbegränsningen.
http://rapidshare.de/files/25131214/S2DNG.zip
Lägg den i \The Settlers - 10th Anniversary - Demo\bin\ och starta som vanligt. Räknaren kommer fortfarande att synas, men kommer att gå förbi 0 och bli negativ.

Jag har ingen aning om det funkar med engelska versionen, men till den tyska funkar det asbra.

Medlem

lol, kunde inte sluta stirra på den där räknaren.. satt och tänkte, "Ska jag bygga en till gruva, hinner jag det? Äh, orka bygga mer.." så satt jag och stirrade på dom små söta gubbarna de sista 5 minuterna.

älskade de första settlers spelen, blev lite besviken när dom ändrade spelstilen. det här spelet lever klart upp till förväntningarna!

Medlem

JAg har 20 minuters spel kvar på demot, men bärarna levererar inte plankor längre till mina nybygge. Ligger fullt med plankor utanför högkvarteret men dom gör inget.

Har också plankor som högsta leveransprioritet, vad gör jag för fel?

Medlem
Skrivet av Knasterband2:

Hittade en fix som tar bort tidsbegränsningen.
http://rapidshare.de/files/25131214/S2DNG.zip
Lägg den i \The Settlers - 10th Anniversary - Demo\bin\ och starta som vanligt. Räknaren kommer fortfarande att synas, men kommer att gå förbi 0 och bli negativ.

Jag har ingen aning om det funkar med engelska versionen, men till den tyska funkar det asbra.

Tackar ! Nu ska det spelas

Medlem

Hur får man dom att göra nånting? har fått dom att springa ut ur headquarters, in i headquarters men dom bryr sig inte för fem öre var jag lägger ut flaggor, construction sites eller sänder scouts (inte ens scouterna bryr sig alltså).


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Aha! man var tvungen att bygga vägar till allting. Det löste sig.


signatur

I never hate in plural.

Medlem
Skrivet av Bwerf:

Hur får man dom att göra nånting? har fått dom att springa ut ur headquarters, in i headquarters men dom bryr sig inte för fem öre var jag lägger ut flaggor, construction sites eller sänder scouts (inte ens scouterna bryr sig alltså).

Är alla flaggor ihopkopplade med vägar? Det måste finnas ett fullt ihoplänkat vägnät från HQ till byggplatserna för att dom ska bygga.

Medlem
Skrivet av Bwerf:

Hur får man dom att göra nånting? har fått dom att springa ut ur headquarters, in i headquarters men dom bryr sig inte för fem öre var jag lägger ut flaggor, construction sites eller sänder scouts (inte ens scouterna bryr sig alltså).

Du måste bygga vägar mellan flaggorna, klicka på en flagga välj "bygg väg" och klicka på nästa flagga som du vill att vägen ska byggas till.

Inaktiv

Funkar den där tidborttagarsaken till den engelska verisionen?

Inaktiv

http://www.digitalsoftware.se/freeware/downloads/S2NGFix.rar - S2 Next generation 10th Anniversary Time-Limit Fix. (155kb)

Från readme:

Citat:

Readme for S2NGFix.exe

Instructions:

- Place the file S2NGFix.Exe in your \The Settlers - 10th Anniversary - Demo\bin\ - folder
- Run S2NGFix.Exe

It will create a backup of the exe-file (backup_S2DNG.exe) incase you want to revert it.

PLEASE NOTE: Only tested on the German Demo-version. Most likely works on the newer English too...

DISCLAIMER:
These files contains no copyrighted material. Infact the only thing the exe does is alter one byte of a file. Any file, that you name S2DNG.exe and put in the same directory as the app itself. So no, it's not even close to illegal. Unless UltraEdit or any hexeditor of your choice is illegal too. Want a tissue, admins?

Medlem

Herregud så underbart litet demo! Kom direkt in i gamla goda Settlers-känslan, till skillnad från Heritage of Kings eller vad det hette...

Och ja, "fixen" funkar...


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

Så jäkla fint. Riktigt myser av att åter få uppleva det som var mitt mitt favoritgame för herrans massa år sedan. Så jäkla fint av dom att behålla den gamla känslan för att i princip bara uppgradera grafiken. Kunde gjorts bättre, men va fan, helt godkänt.

Det här blir helt klart ett game jag kommer att KÖPA. Alltså betala pengar för, som jag tycker att ni andra fräckisar också borde göra om ni verkligen gillar liret.

8)


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Inaktiv

Jag får inte igång demot, jag har spelat 1an och 2an, spelade 2an så sent som ett par veckor sedan, jag fullkomligt älskar de här spelen, Min dator är inte speciellt ny och har bara Shader2.0 men det står i readme att det ska funka, fast 3.0 är recommended, har även uppdaterat directX med det som fanns med. Någon som har en idé vad det kan vara?, När jag startar det verkar det som om han inte hittar några filer, kan välja mellan försök igen, avbryt och ignorera. Resten ser bara knepigt ut, sen hoppar det ut bara.....måste bara spela det.

URK
Medlem

finns det ett datum som säger ner hela spelet kommer??


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:

finns det ett datum som säger ner hela spelet kommer??

31 Aug 1996

har inte hört annat än 4:e kvartalet


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Skrivet av nplp:

Jag får inte igång demot, jag har spelat 1an och 2an, spelade 2an så sent som ett par veckor sedan, jag fullkomligt älskar de här spelen, Min dator är inte speciellt ny och har bara Shader2.0 men det står i readme att det ska funka, fast 3.0 är recommended, har även uppdaterat directX med det som fanns med. Någon som har en idé vad det kan vara?, När jag startar det verkar det som om han inte hittar några filer, kan välja mellan försök igen, avbryt och ignorera. Resten ser bara knepigt ut, sen hoppar det ut bara.....måste bara spela det.

Starta demot via genvägen, inte exe-filen.

(Fråga mig inte varför de klantat till det så, men så är det...)

Inaktiv

Har tyvärr inget med genvägen att göra...något mer tips?

12
Skriv svar