Betatesta Battlefield 2 version 1.4

Robot
Medlem
Betatesta Battlefield 2 version 1.4

nice hoppas dem fixar det där f*** jobbiga connection problems

Medlem

Det är nog något fel med din dator, för det händer aldrig hos mig. Din ISP är nog ostabil.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jaha? så nu ska man sitta med två kopior på hårddisken? En för 1.3 och en för 1.4...?

Även om det är friviligt iofs..

Medlem

Vem sa att du måste ladda ner och testa?

Medlem

#3 Utan moddar är det ju bara ~1,8GB extra. Det är ju många som sitter med både 1.22 och 1.3 också...

Tror nog de flesta har plats.


signatur

Nighthawk - Member of Mortifer

Medlem

jo, men det tar fan längre tid å patcha spelet än å installera
Jag avstår nog!

Medlem
Skrivet av Mabec:

jo, men det tar fan längre tid å patcha spelet än å installera
Jag avstår nog!

gnääääääääll!

Medlem

Tycker man blivit mer utslängd nu sen 1.3 kom..

Har också haft problem med dom två senaste booster paketen..

Jag får connection problem, eller så blir jag utslängd direkt när banan laddats..

Hur e det me Punkbustern? Uppdateras den automatiskt på någe vis så man inte behöver sköta den själv?

Hade aldrig såna här problem tidigare med uppkopplingen.. Kör Telia för tillfället.

Medlem

Så NU kallas det "betatestare".... Fan det är ju det vi har gjort i ett år nu!


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

haha, sant Burglar..

Hmm download länkarna är ju inte riktigt stabil, jag vet en ifrån som dom går ut med, som man tankar 0.3kb/s ifrån. Så de blir nog till att vänta tills nått vättigt download ställe kommer upp före man får testa.

Medlem

Klaga lagom, kan itne ens patcha 1.3, blir helt galen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

M89
Medlem

hmm... långsamt det går laddar ner i 7.20 Kb/s

Medlem

har connection problem jag med ibland. Har BBB ADSL och spelar på BBB: s servrar så jag tror det är spelet som skapar felen. Sedan håller jag med Burglar, vi har varit betatestare sedan dag ett....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Kan ni inte slänga upp patchen på fz ?

/Sean

Medlem

Nån som testat nya Jalalabad banan än?? E den sjysst?? Nån som har länk till några Screens från den??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

15 minuters nedladdningstid från EA. Ganska hyfsat!

Ska bli intressant. Gillar att dom skickar med en ny bana. En ganska uppenbar flirt med spelarna

Infantry only-läget är en MYCKET välkommen överraskning!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Nån som testat nya Jalalabad banan än?? E den sjysst?? Nån som har länk till några Screens från den??

Kartan - 16 spelare

Kartan - 64 spelare

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

Screenshot 4

Screenshot 5

Screenshot 6

Screenshot 7

Screenshot 8

Screenshot 9

Screenshot 10

Screenshot 11

Screenshot 12

Fler screenshots

Medlem

Ska man följa installationsanvisningarna (och säkerhetskopiera "originalmappen") så behöver man ha ett par gigabyte över på hårddisken. Kan vara värt att tänka på...

Medlem

Hittar bara två servrar... En med sex och en med åtta spelare (fulla såklart).

Update: Hittade en norsk server med 40 spelare. Blev dock laggig efter ett tag, trots min 100 mbit-lina.

Medlem

Jag hoppas verkligen dom som testar nu lämnar bug rapporter annars kanske dom struntar att tillåta publik beta testning nästa gång..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har testat en stund och har följande intryck:

* Stort plus för nya banan - visserligen lite sniper heaven, men det är tillräckligt trångt i gränderna för att man ska kunna komma undan snipers.

* Plus även för infantry only-läget (har dock inte provat detta).

* Minus för att vissa saker fortfarande kändes buggiga - t.ex. att man ibland kastar två handgranater samtidigt.

* Minus också för att bunny-jumping är tillbaka(?!).

En lite rolig grej var att en kille från Dice var inne på servern och lirade. Han ville höra vad vi tyckte och sådär. Många gav beröm för banan, men det kom en hel del kritik också.

Medlem

!!!!!111

Giefv!

Inaktiv

En lite rolig grej var att en kille från Dice var inne på servern och lirade. Han ville höra vad vi tyckte och sådär. Många gav beröm för banan, men det kom en hel del kritik också.

haha...vaddå för kritik...
kritik på banan eller hela spelet å patchningngnenn


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av HaZe303:

Nån som testat nya Jalalabad banan än?? E den sjysst?? Nån som har länk till några Screens från den??

Kartan - 16 spelare

OSV

Karkand + Mashtuur? Kartuur? Liknar en mix från båda.

Wooptie doo, beta test för en gångs skull.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

haha...vaddå för kritik...
kritik på banan eller hela spelet å patchningngnenn

Nej, det var typ att vissa buggar fanns kvar och så.

Medlem

BF2 communityn har lämnat buggrapporter i ett år, dom bryr sig iaf inte.

Medlem

Infantry only server side setting är fan den bästa nyheten hittils, nu lär det poppa upp en hel del info only servrar. Mmm, minns de gamla goda dagarna när man spelade på POD anischer -stalin/garten-servern, det var bra skit det. Men så var ju Bf42 ett annorlunda spel också...

Goda nyheter hur som helst!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Hmm, skulle inte den nya kartan som var med vara helt utan Tanks å dylikt... eller var har jag fått det ifrån?

JB
Medlem

Som utomstående gamer, som inte spelar BF2 särskilt ofta, så får jag tänken att DICE fick säkert enorma påtryckningar från EA att släppa spelet ett visst datum, även om DICE inte tyckte sig var färdiga med olika saker.

Efter vad man läst om EA, så är det lätt att dra slutsatsen att "så länge man kan panga" i spelet motvarandra och det har bra grafik, så är det tillräckligt för att släppa det.

Nån som kan förklara detta för mig?

12
Skriv svar