Äntligen är min bok färdig!

Medlem
Äntligen är min bok färdig!

Jag har skrivit på en bok i ca 3 år. (Har skrivit lite från och till) Och nu är manuset i princip färdigt! Jag ska bara fixa några saker till, skriva ut det och skicka det till ett förlag.

Genren är nutidsfantasy. Boken blev 34204 ord, 195k tryck på tangentbordet (tecken alltså - alltså räknas inte borttagna tecken ;P) och 148 A4 (1,5 radavstånd, Palatino Linotype). Detta är utan förord, illustrationer och innehållsförteckning.

Ja... nu är den färdig. Det är sorgligt, kul och overkligt på samma gång? Berättelsen har gått från att vara en kul grej till ett tävlingsbidrag (visade sig senare att tävlingsbidraget fick vara högst 2000 ord, rätt kört eftersom jag då hade skrivit ca 4000) till ett intresse till något väldigt seriöst. (Fortfarande kul också förstås ^^). Berättelsen har också gått ifrån en action/drama till en fram för allt nutidsfantasy.

Jag har redan börjat skriva på uppföljaren som utspelar sig samtidigt men på ett annat ställe. Den är skriven ur förstaperson istället för ur tredjeperson som min första bok är.

Ska ta och skicka det till ett förlag så fort som möjligt. Önska mig lycka till. ^^

P.S. Ett smakprov kommer nog om några dagar - om ni vill. D.S.

#blogg

Inaktiv
Äntligen är min bok färdig!

Lycka till! Kreativiteten lever hos svenska ungdomar trots allt!

Själv höll jag på med något liknande för ~6år sedan (när jag var 12). Men eftersom jag är för lat för att orka slutföra såna här projekt blev det inget mer än en karta och en prolog. Dessutom vad det ändå en exakt kopia av David Eddings böcker.

Önska mig lycka till. Nu här i Maj då Programmerin B kursen avslutas måste jag fortsätta med programmeringen på egen hand, önska mig lycka till?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

"Önska mig lycka till. Nu här i Maj då Programmerin B kursen avslutas måste jag fortsätta med programmeringen på egen hand, önska mig lycka till?"

Skriv en egen blogg om det.

Skägg.
10 Chambers

Kul! Har själv haft planer om en novellsamling om cirka 5-6 berättelser. Har idén till varje del klar, och den röda tråden, men inte skrivit ner dem.


signatur
Avstängd

SkarZnik, jag är i samma sits som dig med programmeringen. Jag vill läsa C i trean, men det ryms inte på schemat.

Jag har länge velat skriva en bok men jag är så dålig på att komma på berättelser och sånt så antingen blir det skitdåligt eller en blandning av en massa andra verk.

När ska du skicka den till någor förlag då?

Medlem

Jag ska skriva ut den idag och skicka den på måndag.

Inaktiv

Lycka till


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

1
Skriv svar