Spelare har bättre minne, visar studie

Robot
Spelare har bättre minne, visar studie
Medlem
Spelare har bättre minne, visar studie

Hehe, inte helt oväntat ändå. Bara nu ingen får för sig att ta detta som ursäkt för att inte aktivera sig fysiskt också. Inte kul att ha bra minne i en kropp som förmultnar...

Medlem

Hehehe ja det stämmer, jag minns när... nej vänta det gör jag inte alls.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Stämmer inte för mig iaf... Har kasst minne.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Notera att det är korttidsminnet som blir bättre, det kan alltså innebära allt från några ynka sekunder till ett par minuter. Om ni kommer ihåg vad ni åt till lunch igår eller ej påverkas därmed inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Äntligen nån som bekräftat det, har försökt berätta för mina kompis/föräldrar ett tag nu men ingen tror mig...

Medlem

Det kanske stämmer, kanske...

Medlem
Medlem

samma här, har teflon-minne

Medlem

synd att artikeln kostade 30 $ att köpa...

Medlem

Minnet är uruselt här, närminnet är väl inte så imponerande heller. :\

Inaktiv

Forskning är intressant


signatur
Medlem

Ungefär som den rapporten där de sade att personer som spelade dator-spel hade bättre reaktionsförmåga inom värnplikten för att man "visste vad man skulle leta efter".

Själv är jag inte bra på något av det, glömmer vad någon sa efter 5min och har en reaktionsförmåga som en vandrandepinne


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Vad var det vi prata om nu igen !?!?

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Ungefär som den rapporten där de sade att personer som spelade dator-spel hade bättre reaktionsförmåga inom värnplikten för att man "visste vad man skulle leta efter".

Själv är jag inte bra på något av det, glömmer vad någon sa efter 5min och har en reaktionsförmåga som en vandrandepinne

Undantag som bekräftar regeln?

I alla fall så borde det stämma rätt så bra. När man spelar spel som kräver snabb reaktionsförmåga och spel med mycket som händer är det ganska självklart att man tränar upp sin reaktionsförmåga, koncentrationsförmåga etc. enligt mig.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Heh, mitt minne suger.

Medlem

Håller inte direkt med den artikeln, jag har MYCKET dåligt minne, jag kan t.ex: Hämta badrocken i badrummet, sen när jag kommer ditt så har jag glömt bort det. :\ Så kan inte hålla med dom att spelare har bättre minne än dom som inte spelar.

Inaktiv

Ehem, mitt minne är superduper, kan komma på en hemsida som jag kan gå in på men innan jag hunnit startat firefox så har jag glömt..


signatur

When I'm not here, people die.

URK
Medlem

tänk er om ert minne är så här dåligt hur är de som inte spelar då.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

hmm, intresant, kanske stämmer?

jag har extremt kasst minne men korttidsminnet kanske är bra, MEN hur kan man veta det? man kommer ju aldirg ihåg det med långtidsminnet, så man vet ju inte om man har bra korttidsminne eller inte


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

hade ju varit skoj att veta hur de gjorde testerna... om nån hittar artikeln på annat håll eller pungar ut med pengar så hör av er till mig...

Medlem

Jag har minne som en guldfisk. Jag kan resa mig från stolen på jobbet (för att hämta en utskrift t.ex) och efter 10 meter har jag glömt vad jag skulle göra Får vända tillbaka, då kommer jag ihåg det.

OBS Detta händer inte hela tiden

Medlem

Akilleshäl med bra minne = Har så mycket saker jag tänker på att man får svårt att sortera ut infon.
Således glömmer man eller rättare sagt beteer sig som om man var i drömmarnas värld eller bara llmänt tanksprid


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

jag tycker att det är totalt bullshit. jag känner många många gamers och kanske hälften av dom glömmer bort saker och ting för att dom spelar som f*n.

hur kan man minnas bättre genom att koppla bort gärnan i flera timmar? lite ologist om man som inte e nån forskare bara tänker på det i en stund


signatur

i want you

Medlem

hehe det är roligt hur alla här i alla fall har dåligt långtids minne,
det är samma för mej, nästan "Memento" varning på mej ibland.

hade varit kul å se en forskning på långtids minne oxå.

men det stämmer på mej i alla fall att jag kan göra fler saker samtidigt utan problem, så simultan förmågan är det inget fel på.

Medlem
Skrivet av arice:

jag tycker att det är totalt bullshit. jag känner många många gamers och kanske hälften av dom glömmer bort saker och ting för att dom spelar som f*n.

hur kan man minnas bättre genom att koppla bort gärnan i flera timmar? lite ologist om man som inte e nån forskare bara tänker på det i en stund

humm vet inte riktigt om man koplar bort hjärnan när man spelar , då hade man nog bara suttit å dreglat i stället

jag skulle nog säga att jag tänker mer när jag game:ar än när jag gör andra saker

Inaktiv

självfallet har gamers bättre minne

imellan våldtäckter, polismord och ras relaterade brott - så måste man ju även komma ihåg när mamma fyller år

Medlem

njaaaaaaaaaaaaaa.. har världens sämsta minne, spelat i 20 + år.


signatur
Inaktiv

inte konstigt att mitt minne blivit sämre nu när jag spelar mindre på senare år, dags att börja igen


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Jag håller med han ovan, vem det nu var, att det värsta med dåligt minne är att man aldrig kommer ihåg vad man har glömt...

12
Skriv svar