Xbox Live Arcade-minitester del 1

Robot
Xbox Live Arcade-minitester del 1

Spelutbudet på Xbox Live Arcade har redan nu en hel del titlar och under året kommer det att fyllas på ytterliggare med klassiker som Street Fighter 2, Pac-Man, Root Beer Tapper och helt nya spel som HoopWorld. I den första delen av FZ:s minitester av XBLA-titlar går vi igenom fem av dem, däribland klassikern Gauntlet.


Inaktiv
Test: fem Xbox 360-dvärgar bekänner färg

Såg inte så imponerande ut. Ljuset var väl ok. Men som vanligt med nintendo, lågupplösta texturer à la N64. Vad tänker de med?

Tur att jag inte spelar konsol. Ha!


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Inaktiv
Skrivet av oRRen:

Såg inte så imponerande ut. Ljuset var väl ok. Men som vanligt med nintendo, lågupplösta texturer à la N64. Vad tänker de med?

Tur att jag inte spelar konsol. Ha!

Que?


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

Uhm oRRen... Det är arkadklassiker på XBOX360. Det är väldigt simpla pusselspel/shoot-em-ups som antingen är gamla klassiker i ny förpackning eller helt unika spel som inte släppts tidigare. Dessutom kostar de inte speciellt mycket och är ett underbart komplement till att köpa spel i butik. Jag har spenderat mer tid i Geometry Wars än många andra titlar till konsollen för att det är så sjukt beroendeframkallande. Annat kul spel de inte tog med är klassiska kortspelet Uno som är oväntat kul online.

Dessutom spelar grafiken ingen som helst roll...


signatur

- r4z0r -

Flakmonkey
Skrivet av r4z0r:

Annat kul spel de inte tog med är klassiska kortspelet Uno som är oväntat kul online.

Vänta bara, det här var ju bara del 1

Medlem

visst, ganska kul spel, men vad säga om att ha lägre pris på spel som argument istället för "häftiga" xbox live arcade...

Medlem
Skrivet av oRRen:

Såg inte så imponerande ut. Ljuset var väl ok. Men som vanligt med nintendo, lågupplösta texturer à la N64. Vad tänker de med?

Tur att jag inte spelar konsol. Ha!

haha hoppas VERKLIGEN att det du skrev var en troll post

Inaktiv

Ah geometry wars, det är så underbart. Samt det snyggaste arkadspel som någonsin gjorts, det måste ses live för att man ska förstå =D
oRRen gav mig dagens stor-LOL =D

Medlem

Pah! Gauntlet är ju det enda riktiga spelet på Live, allt annat är värdelösa minispel.

Gauntlet skall ha 5/5.

Spelat det på arkad som liten och äger det till C64, Nes, Megadrive, PSP och nu XBOX360 och det blir aldrig tråkigt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skägg.
10 Chambers

Bejeweled är nice, har spelat det sedan det dök upp på PopCap, Deluxen-versionen går varm hemma när jag och sambon försöker slå varandras rekord.


signatur
Medlem

skulle vilja se kula world, ett av dom bästa spel jag har spelat och väldigt kul


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

skulle vilja se kula world, ett av dom bästa spel jag har spelat och väldigt kul

Håller med!!! Spelade det på PS så innihelvete!!! Riktigt bra...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Har spelat Bejeweled som en galning på min Pocket PC.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Jaha så då har Microsoft lyckats med bedriften att pracka på folk gammalt dammigt skräp, och tjänar pengar på det. Hela soppan maskerar de med nåt Statoil-liknande poängsystem. Håhåjaja...

1
Skriv svar