Mer om kommande Zelda

Inaktiv
Mer om kommande Zelda

The Legend of Zelda: The Phantom Hourglass. Only on Nintendo DS.

Lite ny information om det kommande Zelda-spelet till Nintendo DS har dykt upp, så jag tänkte redogöra för vad som är nytt med en kort kommentar. Först och främst, ett klassiskt blockcitat, om storyn:

Citat:

Just a couple of months after Link and Tetra's pirates set sail to find a new land, Tetra discovers a suspicious ghost ship and boards it all alone. Then she finds herself in trouble and she can't leave the ship. Link tries to rescue Tetra, but he falls to the sea and faints. When he wakes up, he finds himself in an unknown island (Shiwan saved him). While looking for clues to find the ghost ship, Link unexpectedly meets Lineback, who's after the treasure of the ghost ship. Since both are looking for the ghost ship, they decide to join forces.

There's also a prophecy that worries a certain fortune-teller: "An evil darkness... A huge ocean... And the voice of a sacred light."

Vidare de intressanta, nya, detaljerna:

  • Beroende på hur du rör stylsen så gör Link olika sorters attacker. Det finns allt som allt tre olika attacker med svärdet som Link kan göra.

  • Klickar man på pilar som dyker upp på pekskärmen så flyttar Link objekt i den riktningen.

  • Klickar man (med stylsen) nära link, går han dit man klickat.

  • Klickar man längre ifrån Link, så springer han dit.

  • Bilder visar att Gerudo-stammen som först dök upp i Ocarina of Time gör comeback i Phantom Hourglass.

Den fakta som kommit fram hittills verkar onekligen intressant. Spelet har ju varit i utveckling ett ganska bra tag nu, och en diablo-inspirerad styrning av Link kan knappast göra detta spel på Nintendo DS sämre. Tack Nintendo! Tack, nu har jag ännu ett spel från er som jag inte kan vänta tills det kommer!

Källa

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Mer om kommande Zelda

Detta kommer bli grymt hoppas vi...

Nyss upptäckt din blogg, grymt bra, tack för den


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Tackar så mycket. Gör så gott jag kan för att sprida min nördighet


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Kul att höra. Hoppas bara man kan spela med vanliga knapparna också. Blir tjatigt att hålla i pennan en längre tid.

1
Skriv svar