Nytt tangentbord ultimat, hävdar Microsoft

Robot
Nytt tangentbord ultimat, hävdar Microsoft
Medlem
Nytt tangentbord ultimat, hävdar Microsoft

Jo jo. Windows-tangenten är ju verkligen extremt användbar...

Medlem

Såg väl bra ut utan att tangenterna ligger som slickade.. Mamma har ett liknande tangentbord och jag kan bara säga som såhär att det är ett rent helvete att skriva på det!

Medlem

såg ju designmässigt riktigt snyggt ut . .. får se om det är nåt att ha när man vet mer om det ..men reklamfilmen gjorde ju en ganska intresserad iaf


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Oh, gillade designen som bara fan... dock lysen bakom tangenterna gillar jag egentligen inte.

Iofs förstår jag ändå inte Varför det ska finnas små lampor bakom tangenterna?
Gamlingar som kör pekfingervalsen?
När du sitter i mörkret mitt i natten och letar efter F9 knappen som är quick load i nått spel?

Jadu. ser snyggt ut kanske.. men vad för användning det har vettefan.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Jag tycker det var jävligt snyggt, faktiskt.
Och jag tackar gärna ja till upplysta tangenter, så slipper man ha en störig lampa tänd, när man mmorpg'ar hela natten


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gabor:

Jag tycker det var jävligt snyggt, faktiskt.
Och jag tackar gärna ja till upplysta tangenter, så slipper man ha en störig lampa tänd, när man mmorpg'ar hela natten

Indeed


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Usel flashpresentation. Försökte hinna se lite hur det såg ut men så stressat som detta var så missade man nästan allt. Kanske riktlinjerna för detta var snabbt och för mycket material. Skulle istället se något mer mjukt och lungt istället för detta tempo och den "coola" musiken.

Dock så ogillar jag allt utan en sladd så detta går bort för mig hehe


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Jower:

Jo jo. Windows-tangenten är ju verkligen extremt användbar...

använder den dagligen. många smidiga kommandon finns där.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Jower:

Jo jo. Windows-tangenten är ju verkligen extremt användbar...

använder den dagligen. många smidiga kommandon finns där.

Windows+M är för mig något av det bästa ;o)


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Ifall det klarar obegränsad mängd samtidiga knapptryckningar så är det ju ett köp, men vad är den chansen?

Medlem

Kanske om man ska ha nytt tangentbord.. men mitt har tjänat mig troget i 5år med brödsmulor bakom spaceknappen Varför byta ut saker som funkar.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Flakmonkey
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Jower:

Jo jo. Windows-tangenten är ju verkligen extremt användbar...

använder den dagligen. många smidiga kommandon finns där.

Windows+M är för mig något av det bästa ;o)

Windows+E ftw!

PaZ
Medlem

Jag har faktiskt alltid drömt om att ha tangentbordet i knät när jag skriver eller spelar spel, och nu äntligen kan jag ha det. Tack, Microsoft!

Medlem

PaZ, det finns en massa andra trådlösa tangentbord så din dröm har varit uppfylld ett tag!

Antikvitet

Windows+D (visa skrivbordet) och Windows+R (kör) är helt oumbärliga för mig, och bra tips för att öka effektiviteten. Varför ha genvägar att klicka på när man kan trycka win+r, skriva "excel" och få det man vill ha direkt?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Flakmonkey
Skrivet av PaZ:

Jag har faktiskt alltid drömt om att ha tangentbordet i knät när jag skriver eller spelar spel, och nu äntligen kan jag ha det. Tack, Microsoft!

Ryssarna har ju kört så ett bra tag, stilen är ju tillochmed uppkallad efter dem

Medlem

Vad är skillnaden på Windows+D och plus M?
DE där är igentligen bara töntiga kortkommandon som man gör snabbare med musen... bakgrundsbelysta tangentbord finns redan sen länge. Även trådlösta. Blåtand vet jag inte, men vad gör det för enorm skillnad?

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Kanske om man ska ha nytt tangentbord.. men mitt har tjänat mig troget i 5år med brödsmulor bakom spaceknappen Varför byta ut saker som funkar.

Men vafan! Du låter som min farfar när han levde. "varför ska jag byta ut min volvo 142 när den går fortfarande".... Jo, för att du kan! Utvecklingen går frammåt och va inte rädd för den. Nu säger jag inte att man ska köpa allt bara för att det är "nytt/inne", men ge det en chans...

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Jower:

Jo jo. Windows-tangenten är ju verkligen extremt användbar...

använder den dagligen. många smidiga kommandon finns där.

Samma här.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Låter som dem uppfunnit hjulet igen typ... och hatar all denna jävla flash skit, särksilt när upplösningen på bilderna i flash grejjen var så jäkla dåliga. såg ju ut som nåt riktigt sunkigt hema snickrat i paint...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Kul.. för er som använder tangentbord till allt annat än spelande. För oss andra kommer vi få fortsätta slita håret då vi av misstag trycker på den f-bnnade j-la knappj-len mitt i en epocisk strid eller annat dylikt hjältespelande.
Ända gången jag personligen har nytta av windows-tangenten är när ett program eller spel har hängt sig och jag vill ut i windows, men det är ju klart enklare för microsoft att lägga till en sån knapp ÄN ATT PROGRAMMERA WINDOWS SÅ DET BLIR FELFRITT!! baaah och humbug

Visa mig ett tangentbord med windowsknapp där en gamer inte råkar komma åt den av misstag så ska jag visa dig en glad gamer

Medlem

Såg hel fint ut när det var svart. Sen om det är speciellt ultimat vettefan, hälften av grejerna man fick se på lilla filmen är väl inget man inte klarar sig utan. -_-.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Kul.. för er som använder tangentbord till allt annat än spelande. För oss andra kommer vi få fortsätta slita håret då vi av misstag trycker på den f-bnnade j-la knappj-len mitt i en epocisk strid eller annat dylikt hjältespelande.
Ända gången jag personligen har nytta av windows-tangenten är när ett program eller spel har hängt sig och jag vill ut i windows, men det är ju klart enklare för microsoft att lägga till en sån knapp ÄN ATT PROGRAMMERA WINDOWS SÅ DET BLIR FELFRITT!! baaah och humbug

Visa mig ett tangentbord med windowsknapp där en gamer inte råkar komma åt den av misstag så ska jag visa dig en glad gamer

Eller så stänger du helt enkelt av knappen i windows, nästan helt bergis på att jag sett sådana inställningar... och vad gör du nere vid ctrl/alt och harvar endå? Kryper i cs eller? Måste ju vara det sämsta stället att binda funktioner till..

Hursomhelst, att säga att något är ultimat är bara otroligt korkat och igentligen ganska barnsligt...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Verkar inte va nåt speciellt. Däremot måste jag berömma dom för att ha gjort en av tidernas sämsta presentation. Och musiken gjorde det inte bättre. Så dåligt.

PaZ
Medlem
Skrivet av Qrush:

PaZ, det finns en massa andra trådlösa tangentbord så din dröm har varit uppfylld ett tag!

Jag vet att ironi inte syns så tydligt, men jag försökte göra det uppenbart

Hursomhelst så har jag aldrig känt behovet av att ta upp tangentbordet i knät, som killen i presentationen gjorde..

Mina föräldrar köpte ny dator nyligen, och fick ett tangentbord med Enter-knapp formad som backspace, deleteknapp vid f-knapparna, och inget mellanrum mellan f-knappar och andra knappar (bland annat) jag förstår inte varför de envisas med att göra störiga förändringar. Är det bara för att jävlas?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Kul.. för er som använder tangentbord till allt annat än spelande. För oss andra kommer vi få fortsätta slita håret då vi av misstag trycker på den f-bnnade j-la knappj-len mitt i en epocisk strid eller annat dylikt hjältespelande.
Ända gången jag personligen har nytta av windows-tangenten är när ett program eller spel har hängt sig och jag vill ut i windows, men det är ju klart enklare för microsoft att lägga till en sån knapp ÄN ATT PROGRAMMERA WINDOWS SÅ DET BLIR FELFRITT!! baaah och humbug

Visa mig ett tangentbord med windowsknapp där en gamer inte råkar komma åt den av misstag så ska jag visa dig en glad gamer

På Logitech G15 kan du via en spak stänga av windows knappen.

Förövrigt så har jag nog aldrig råkat komma åt den knappen någon gång när jag spelat, fattar inte hur man lyckas med det.

Medlem

Bara jag som fick lite intresse för detta tagentbord... verkade väldigt smidigt och designen var skön. Kanske bara är jag som e så öppen för allting nytt


signatur

Nämen!

Medlem

Är jävligt glad att jag har ett gammalt hederligt KeyTronic där man slipper windowstangenter, neonljus och icke-standard-knappkonfigurationer. Hittade det på det lokala överskottslagrets stöldgodsavdelning - det är väl där man skall leta om man skall kunna köpa beprövade produkter nuförtiden.

Medlem

såg rätt trevligt ut, bra att man övergått till slimmade tangenter, man skriver så mycket snabbare och mer precist på de tangentborden än de äldre imo.

rätt fult i svart gillar grå/metallic design bättre, får alltid 90-tals vibbar när jag ser svarta datorlådor och tangentbord hehe


signatur
12
Skriv svar