Nytt tangentbord ultimat, hävdar Microsoft

Inaktiv

bara jag som saknar en numpad på detta såkallade "ultimata" t-bord?

Medlem
Skrivet av MKultra:

såg rätt trevligt ut, bra att man övergått till slimmade tangenter, man skriver så mycket snabbare och mer precist på de tangentborden än de äldre imo.

rätt fult i svart gillar grå/metallic design bättre, får alltid 90-tals vibbar när jag ser svarta datorlådor och tangentbord hehe

Va fan? 90-tal är väll ändå grått ?


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Jower:

Jo jo. Windows-tangenten är ju verkligen extremt användbar...

använder den dagligen. många smidiga kommandon finns där.

Windows+M är för mig något av det bästa ;o)

Använder den också väldigt ofta. Windows+E och Windows+L som används oftast.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Kul.. för er som använder tangentbord till allt annat än spelande. För oss andra kommer vi få fortsätta slita håret då vi av misstag trycker på den f-bnnade j-la knappj-len mitt i en epocisk strid eller annat dylikt hjältespelande.

Har haft samma problem. Slutade med att jag fick slänga ihop ett litet program som stänger av Win-tangenterna när jag ska spela.

Microsofts "ultimata" tangentbord såg inte särdeles roligt ut. Ogillar tangentbord som är krökta. Enkla bord med en standarduppsättning tangenter är att föredra tycker jag.

Inaktiv

Angående win tangenten anänvder jag:

win+D visa skrivbord/minimera allt
win+M -||-
win+L logga ut
win+E öppna utforskaren

(win+pause/break visa systemegenskaper)

finns det någon mer?

Medlem

Windows + Format c: = priceless

Medlem

Det enda jag har använt windowstangenten till är som ersättning för Amiga-tangenten när man använt såna tangentbord till Amiga eller kört en emulator

Inaktiv

Meh, jag tycker att det inte såg så speciellt ut :\

Medlem

Haha låter coolt men tveksamt om man pallar o lägga massa pengar på nåt som man ändå användet ett tag och dumpar när det e tillkräckligt gult o missfärgat

windows tangenten kan funka iband att ta sig ur vissa spel o så när man vill alt+tabba o kolla en sida helt plötsligt elr sätta på en låt i bakgrunden

Medlem

Flash presentationen var riktigt usel... De borde ju kunna lägga ner mer tid och pengar på en sådan här "revolutionerande" produkt.

Och för mig så är Win+R priceless... Använder den konstant.
Och jag har aldrig råkat komma åt tangenten när jag spelat...


signatur
Medlem

Snygg design, det var allt. Då köper jag hellre Logitech:s tangentbord
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID...

Medlem

Jag gillar inte tangentbord med för mycket "lulllull", orka ha 20 knappar för diverse onödiga funktioner..

W2k
Medlem

Hög vill-ha-faktor på det där tangentbordet.
När mitt Eclipse har sagt sitt får det kanske bli ett byte.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Fråga: hur gör man en uppföljare på "the ultimate keyboard"?
Det är ju ungefär som om man skulle göra en uppföljare på en film som heter "Final Destination"...

...eller vänta, glöm det.


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av MKultra:

såg rätt trevligt ut, bra att man övergått till slimmade tangenter, man skriver så mycket snabbare och mer precist på de tangentborden än de äldre imo.

rätt fult i svart gillar grå/metallic design bättre, får alltid 90-tals vibbar när jag ser svarta datorlådor och tangentbord hehe

Va fan? 90-tal är väll ändå grått ?

nä, slutet av 90-talet, då skulle allt vara svart, skärmar, datorlådor och tangentbord.. blev urless på att se skiten. silver/metalic har väl iofs använts av mac rätt länge? tycker iaf det är mer stilfullt.


signatur
Medlem

Tackar vet jag mitt Logitech Ultra X (flat) tangentbord. har aldrig haft ett skönare. aldrig mer upphöjda tangenter som klickar.

Men helst ska det vara så litet o rent på tangentbordet som möjligt.

MFC
Medlem

Jag säger bara... Logitech G15... inte ergonomiskt utformad men ack va grym.. hade MS haft en display och skeppat sdk till funktionerna och annat så hade jag kanske övervägt men G15 slår den.. det kan jag säga redan nu, för min egen räkning. Du behöver nödvändigtvis inte tycka som jag dock..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Har en logitech Ultra-flat. 200 spänn på SIBA.
Skulle inte lägga en krona mer för ett tangentbord.
Eller, kanske om den hade Caps-LOCk tangenten någon annanstans än där mitt vänstra lillfinger vill ha A och ibland S. :evil:


signatur

yolo

Medlem

windows knappen använder man ofta och den går att stänga av.
i spel.

Så problemet löst


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Här är en bild av keyboard:et i jämförelse med en äldre MS variant. Finns även en bild på det när det lyser i mörkret.

http://www.john.se/blog/2006/06/29/new-wireless-media-center-...

Medlem

Jag kommer iaf köpa det

Inaktiv

Får erkänna att jag blir sugen, men mitt nuvarande tangentbord utan märke från Jula för 39 spänn slår faktiskt allt jag testat hittills. Visst, det lär inte hålla särskilt länge (föregångaren höll drygt tre månader) men jag har några på lager och sedan är det bara köpa fler. Härligt med billiga saker som ändå är så bra att man kan använda dem! Noll motstånd i knapparna = härligt i shmups.

Medlem

Jag kommer att köpa nytt tangentbord oh jag gillar möjligheten att skapa egna makros och belysningen. Men av ren princip så köper jag inte ett Microsoft-bord utan det blir Logitech GI5 iså fall. Jag behöver knapparna (nej, jag fuskar inte genom att skapa grymma combos i onlinespel) men då blir det för jobbets räkning vilket för mig in på min egentliga poäng: De företag om utvecklar vidare och hela tiden för fram nya tekniska lösning ligger i upplevelseindustrin. GI5 kan vara till nytta för kodare och redaktörer, medan porr-och spelndustrin löste problemet med mikrotransaktioner genom att erbjuda betalning via mobilteleon/paypal. Sidospår är Eyetool til PS2 vars funktioner numera finns i de lite fetare webbkamerorna från Axis etc.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Vad är skillnaden på Windows+D och plus M?

http://www.microsoft.com/enable/products/keyboard/keyboardres...

12
Skriv svar