Nu börjar det likna något

Flakmonkey
Nu börjar det likna något

En av dagens spelnyheter var denna: [n=17812]

Kanske inte någon stor nyhet för den stora massa, men för mig var den minst sagt efterlängtad. En del Playstation 3-ägare glädjer sig kanske mest åt att man nu kan spela upp Blu-ray-filmer i 720p eller att du kan streama musik och film till din konsol via PCn, men det är inte den nyheten jag jublar över. Visst är det bra att jag kan strema, men för mig är det ändå uppskalning av DVD och gamla Playstation-spel som ligger överst på listan. Varför undrar ni? Titta på bilderna här nedan säger jag.

De talar sitt tydliga språk och även om jag "bara" har en TV kapabel till 720p-upplösning har jag själv märkt klara skillnader i de spel jag testat. Därtill kan du efter uppdateringen även välja "Full RGB" i inställningarna vilket ger betydligt bättre färgåtergivning. Säga vad man vill om Sony och deras Playstation 3, den har en bra bit kvar, men de uppdateringar som släpps inom rätt snabba intervaller kommer hela tiden med efterlängtade förbättringar. Vad jag saknar nu är möjligheten att få fram XMB under tiden som jag spelar, för som det är nu måste du hoppa ur spelet, vilket är riktigt dåligt. Rykten gör gällande att det kommer ske iom uppdateringen 2.00, men det tror jag inte på förrän jag ser det.

#blogg

Inaktiv
Nu börjar det likna något

Nice, ser onekligen trevligt ut även för en xbox fangirl


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Ps3 kommer ta över om ett år.

Inaktiv
Skrivet av morsan:

Nice, ser onekligen trevligt ut även för en xbox fangirl


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
1
Skriv svar