Darkstar One-demo släppt

Robot
Medlem
Darkstar One-demo släppt

Trevligt har sett fram emot att prova detta, jag gillade Freelancer förut och hoppas detta är nånting liknande.

Medlem

Spelat i runt 10minuter, gillar det jag sett hitills.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Jag upphör aldrig att tänka på hur bra det är med Fragzones filarkiv när demoer av den här kalibern släpps. Underbart att kunna ladda snabbt och pålitligt utan att behöva klicka sig förbi hundratals popupfönster med reklam och uppmaningar att betala för snabbare nedladdningar. Härligt, härligt!

Medlem

Verkar riktigt trevligt provade precis första tränings banan, och har inte packat upp min joystick så körde med musen, funkar riktigt bra. Stort plus i kanten för att de har en vettig styrning som borde funka lika bra till joystick som mus. Vilket Freelancer inte hadde (som för övrigt i min menings var totalt skräp). Nu ska det pangas vidare


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Spelat mycket nu, orka vänta till augusti på fullrelease, skönt spel, älskvärt system


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Spelat lite med, tycker det verkar riktigt kalas, smuggling = min grej. Brukade syssla med det stenhårt i privateer 2 med. Riktigt kul o bränna ifrån militären i sitt lilla skrotighög med varor för ett par tusen creds.

Lite synd bara att man kommer sitta i typ samma skepp hela tiden fast med uppgraderingar, gillar annars o shoppa lite


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tyckte det var riktigt nice och coolt, samtidigt;)


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem

Mums detta är definitivt top3 på min inköpslista! Mer sånt här tack!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Spelat det nu i några timmar... Jävligt fett plus för att demot inte slutar funka när man klarat de missions som är med, utan man kan fortsätta kriga och trade'a.

Dock så är jag SJUKT frustrerad nu... Klarar fan inte av de jävla piraterna i piratsystemet, där det finns en artifakt.
Blir fan galen...
Dessutom så får jag inte mina Repair Bot X-30 och dylikt att funka, hur mycket jag än slår på F-tangenten. (Use-knappen)


signatur
Inaktiv

Verkar hett


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Gabor:

Spelat det nu i några timmar... Jävligt fett plus för att demot inte slutar funka när man klarat de missions som är med, utan man kan fortsätta kriga och trade'a.

Dock så är jag SJUKT frustrerad nu... Klarar fan inte av de jävla piraterna i piratsystemet, där det finns en artifakt.
Blir fan galen...
Dessutom så får jag inte mina Repair Bot X-30 och dylikt att funka, hur mycket jag än slår på F-tangenten. (Use-knappen)

Haha, plocka det, 75% kvar av shield, hur spelar du egentligen? Kör iaf. två på wing & 1 på hull, engines spelar noll roll i battle. lvl 2 turret & 2st lvl 3 lasers


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Haha, plocka det, 75% kvar av shield, hur spelar du egentligen? Kör iaf. två på wing & 1 på hull, engines spelar noll roll i battle. lvl 2 turret & 2st lvl 3 lasers

Jag har också 2 på wing och 1 på hull...
Hur fan fick du access till turrets?
Min säger att jag inte har rätt weapon class.
Fast jag har lvl3, med tanke på att jag kör lvl3 laser och lvl2 missile launcher...
0 av 0 slots lediga för turrets dock. Har jag missat något?


signatur
Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av KlosterKatten:

Haha, plocka det, 75% kvar av shield, hur spelar du egentligen? Kör iaf. två på wing & 1 på hull, engines spelar noll roll i battle. lvl 2 turret & 2st lvl 3 lasers

Jag har också 2 på wing och 1 på hull...
Hur fan fick du access till turrets?
Min säger att jag inte har rätt weapon class.
Fast jag har lvl3, med tanke på att jag kör lvl3 laser och lvl2 missile launcher...
0 av 0 slots lediga för turrets dock. Har jag missat något?

'

Jag vet faktiskt inte, har hittat 4 limegröna snorstenar iaf.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Du behöver 2 hull för att få 1 turret, och 3 wing för 3 guns

Firsta Wing ger 1 gun extra, andra wing ger 110% agility, tredje wing ger ytterligare en gun.

Första Hull ger lite mer hull integrity, andra hull ger 1 turret.

Kanske beror på svårighets grad eller nåt men det vore jävligt skumt.

Men skulle igentligen vilja kunna handla skepp men det är riktigt trevligt spel. Dock kan jag fan inte flyga med min joystick, skit svårt och throttle funkar inte, knapp bindnings har liksom lite att önska... vill byta inställningar till jojjen men neej, eller kan man meka det i config filer kanske? *testar*


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag har nog också tagit 4 artifacts... Skumt.

Sen håller jag med Wardancer, det hade varit kul att handla skepp,
de olika raserna har ju olika sorters skepp och styrkor.
Lite tråkigt att bara kunna ha ett skepp, hur bra man än kan göra det...


signatur
Medlem

Riktigt bra demo, men jag får inte det att fungera när jag skall lägga till ett vapen till. Jag har lagt till en till på wing och jag har en slot till, men det går inte att lägga till ett vapen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Conthox kolla så att du har 3 wepon slots.

Wing 1 ger +1 gun
Wing 2 ger 110% agility
Wing 3 ger +1 gun

Dvs du behöver 3 wing upgrades för att få 3 guns/missiler. Har jag för mig det var iallfall


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Conthox kolla så att du har 3 wepon slots.

Wing 1 ger +1 gun
Wing 2 ger 110% agility
Wing 3 ger +1 gun

Dvs du behöver 3 wing upgrades för att få 3 guns/missiler. Har jag för mig det var iallfall

Jag fick det att fungera nu. Tack för hjälpen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är detta ett MMORPG eller ett Singleplayer RPG ?


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Det undrar jag med... hur f*n får man X-30 RepairBot att fungera? Tycker spelet verkar vara bra, bättre än Freelancer iallfall.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Meep:

Är detta ett MMORPG eller ett Singleplayer RPG ?

Singleplayer Space shooter


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

SingelRPG, skeppet repairas ju när man kommer in i basen.. har aldrig haft användning sen det krävs tpy att 20polis-skepp står o pepprar på mig i 30sec


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Det undrar jag med... hur f*n får man X-30 RepairBot att fungera? Tycker spelet verkar vara bra, bättre än Freelancer iallfall.

Tryck Use-knappen och sedan väljer du din älskade lilla repareringsrobot i menyn som kommer upp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag fick fram ett meddelande där det stod "Big Bang available" nån som har en aning om vad det innebär? Har klarat de "story-missions" som finns och har tagit alla artefakter som finns

i asteroiderna

plus några till genom uppdrag...

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Jag fick fram ett meddelande där det stod "Big Bang available" nån som har en aning om vad det innebär? Har klarat de "story-missions" som finns och har tagit alla artefakter som finns

i asteroiderna

plus några till genom uppdrag...

Undrat samma sak :>


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Fan jag hittar inga artefakter i asteroiderna. Har kollat runt några stycken och flugit in men kan inte lokalisera några. Är det nåt speciellt knep som behövs?

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Fan jag hittar inga artefakter i asteroiderna. Har kollat runt några stycken och flugit in men kan inte lokalisera några. Är det nåt speciellt knep som behövs?

Om det finns en artefakt i din närhet i systemet, så kommer den upp i kontaktlistan och du får en notis om det.

Kolla på kartan, de gröna ikonerna uppe till vänster (om du har kommit så långt) indikerar var de finns. (två av dem)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Ah.. schysst, tack!

Medlem

Jodå, rikgit skysst spel.. Rätt likt Freelancer, ända skillnaden igentligen är ju att man bara verkar kunna flyga ett skepp här, men kunna göra det större istället, sen är ju grafiken lite vackrare.

Fast jag kommer att sakna möjligheterna som finns i X2-X3 spelen. Att man kunde bygga egna stationer och köpa sig en hel armé med gigantiska skepp, till och med förklara krig mot andra raser. Men X spelens UI var ju inte direkt byggt för sånt och man fick sitta i timmar bara för att ge ut order till sina skepp.

12
Skriv svar