Japanska utvecklare tror inte riktigt på Playstation 3

Robot
Japanska utvecklare tror inte riktigt på Playstation 3
Inaktiv
Japanska utvecklare tror inte riktigt på Playstation 3

Haha så sant så, Sony`s glamor tid är snart över :]
Har väntat på detta en riktigt lång tid, Nintendo
och Microsoft kommer dominera marknaden. So happy! Nu kanske Sony titlar kommer tillbaka till Nintendo, som det var från hela början på gamla goda tiden.

Tycker jag ser negativa nyheter hela tiden ang PS3, undra hur detta ska sluta.

Citat från IGN : We'll have to wait to see how Sony counters the negative reactions at the September Tokyo Game Show.


signatur

sleeplezz

Inaktiv

Det där var någonting nytt... Japanska Utvecklare.. + Ps3? = bad?

Sony kommer gå under... men vi får se


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Flakmonkey

Äh, gå under är nog lite väl starkt...

Kommer Playstation 3 att vara lika dominerande som Playstation 2? Inte en chans. Kommer Playstation 3 att sänka Sony som Dreamcast sänkte Sega? Inte en chans...

Tror inte någon av den här generationens konsoler kommer dominera marknaden, känns som att de kommer dela upp den rätt bra bra mellan sig. Men visst kommer de tappa mark så på så vis kommer det gå dåligt...

Inaktiv

Jag tror på en stark Nintendo comeback! :]


signatur

sleeplezz

Inaktiv

Tack vare att Sony är en sån stor koncern så kommer nog inte PS3 att sänka hela Sony som DC gjorde för Sega, men PS3 kommer inte ha en chans i emot MS och Nintendo.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Flakmonkey

Känns som att PS3 kommer sälja lika bra som Xbox 360 enbart på Metal Gear Solid 4 och Final Fantasy XIII ^^ jag menar Xbox 360 säljer ju inte direkt bra som det är nu så... och blir det någon klar vinnare så lär det ju bli Nintendo iom priset och dess unikhet... men det blir ju om spelen blir så bra som man hoppas att de ska bli

Medlem

Wii och 360 ftw! Inte för att jag gillar Xbox 360 men när den väl blir moddad och när dom släpper en nyare version som förbövelen är TYST så kanske.. PS3 är mer en dyrgrip med usla spel förutom MGS4.

Medlem

PS3 kommer bli för Sony vad Cayenne och köksredskap är för Porsche. Dvs. inte deras stil.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

SÅ kul och höra folks profetsior om Sonys död när inte äns konsolen är släppt. JAg håller mig neutral tills alla nya konsoller har kommt. Dock tror jag att Nintendo kan bli vinnaren med sin orginalitet och innovation. Men vi får se efter jul hur det blir.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Wii verkar locka många, även flickvännen är riktigt intresserad. Konstigt då hon aldrig gillat att spela något överhuvudtaget oavsett format.

Sedan tror jag inte heller Sony kommer sälja det dom förväntar sig, dom är för kaxiga helt enkelt. Ett exempel : har en spelnörd till farbror, totalt tokig i allt som har med spel att göra och avgudar Sony. Men även han skippar PS3 på releasen pga olika orsaker! Priset, utan rumble, inga intressanta release titlar och den dumma idén att tilta kontrollen.

Enligt senaste EGM har diverse olika spelföretag som jobbat på PS3 spel lagt ner, istället bytte dom till Wii-devkits pga priset. Men vad vet jag, PS3 kanske tar över marknaden igen? Men det verkar väldigt tveksamt när man bara får höra negativa saker om Sony's dyrgrip.

Inaktiv

PS3 blir spelvärldens penisförlängare.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv

Tekken, Virtua Fighter, Metal Gear Solid, Final Fantasy nuff said :>


signatur

Jah Atmosphere

Medlem

Wii får nog största marknadsandelen, följt av 360 och PS3.
Fast det klart, nintendo har ju lyckats sabba bra lägen förut, så allt kan ju hända även om jag tror att de kommer att köra lite säkrare kort denna gång.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skrivet av radiuz:

Inte för att jag gillar Xbox 360 men när den väl blir moddad...

Själv hoppas jag på att den aldrig blir moddad (eller blir så pissjobbig att modda att ingen orkar göra det)
^_^

Det är bättre för resten av alla 360-gamers om folk köper sina spel.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Det är bättre för resten av alla 360-gamers om folk köper sina spel.

Det sas aldrig någonting om piratkopiering.
Personligen skulle jag *aldrig* skaffa en konsoll som inte gick att låsa upp.
Jag tycker att det är ett jävla storebrorsbeteende att tvinga konsumenter till att använda en produkt de har *köpt* på det sätt som faller tillverkaren i smaken.

Vill jag köpa spel från USA eller Japan så är det väll för bövelen MIN ensak!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Avstängd

F*n vad skönt det kommer bli när ps3 floppar, dö SOny dÖ och ta med er alla fjortis fanboys.....

Medlem

Precis men det hade varit bättre om 360.n hade varit regionsfri då hade vi inte behövt modda boxen för att få den regionsfri. Och ärligt talat så hade jag tänkt att köpa ps3 men nu när man fått veta att den vettiga versionen kostar 6000 papp. Och sedan inte ens har 1 intressant titel på realesedagen tar imot som fan... Men jag får se om det blir en ps3 till konsol hyllan eller inte

Medlem
Skrivet av Nybbe:

F*n vad skönt det kommer bli när ps3 floppar, dö SOny dÖ och ta med er alla fjortis fanboys.....

Hahahahhahahahhah ojj ironin i den posten e ju skön asså.

On topic så tror jag att ps3 kommer sälja mycket bra. Just i Japan skulle jag iof tro att nintendo vinner konsol "kriget". Dessutom vad spelar det för roll för oss vi ser endast ett fåtal japanska spel här ändå.

Skrivet av Svartsmurfen:

Personligen skulle jag *aldrig* skaffa en konsoll som inte gick att låsa upp.
Jag tycker att det är ett jävla storebrorsbeteende att tvinga konsumenter till att använda en produkt de har *köpt* på det sätt som faller tillverkaren i smaken.

Vilken tur att det finns motsvarande maskiner (som är fem ggr så dyra...) för de som av principskäl måste ha full kontroll över sina"konsoller".

Själv klagar jag inte så länge jag får det jag betalar för. Spelkonsoller med spel som inte piratkopieras är ett av de få sätten som spelindustrin skulle kunna överleva i en framtidsvision där fildelning blir allt vanligare...

Medlem

Jag tycker också att man ska betala för spelen, annars blir det ju självklart inga nya gjorda.

Jag gillar dock inte att de försöker styra vad jag ska köpa, när jag ska göra det och hur mycket som är lämpligt för just mig att betala för det.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skrivet av Svartsmurfen:

Jag gillar dock inte att de försöker styra vad jag ska köpa, när jag ska göra det och hur mycket som är lämpligt för just mig att betala för det.

Allting kommer till ett pris. Själv tycker jag att det är en ganska sjysst deal att konsolltillverkarna säljer hårdvara till underpris och garanterar en viss kvalitet på spelen, till det priset att jag avstår från en del kontroll över mina spelval.

Medlem

Köper man spelen på siba så kan det ju kvitta i alla fall, själv är jag inte villig att ge upp den biten fast för de flesta så spelar det nog mindre roll.

Det vore kul att se stats på hur många det är som har chippade maskiner. Helst med tanke på DVD-filmer som inte tas in till Sverige via officiella distributörer.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Bara jag får mitt MGS4.. så är jag nöjd.

Med kritik följer förbättring.

Medlem

ja dyrt som fan blir det om spelen lär kosta mer än 360 men under 100 dollar så det blir säkert 80-90 dollar kanske det är svindyrt me tanke på att maskinen redan kommer vara dyr.

Nä jag tror Wii kommer ta hem denna rond med 360 faktiskt.. Lol om inte ens japanska utvecklare tror det varför ska då sony vinna mot dom ?

Inaktiv

kommer New Super Mario Bros att släppas till Wii?

Medlem

synergist : Varför frågar du i denna tråd? Hur som helst, det kommer Mario Galaxy till Wii. New Super Mario Bros släpptes idag till DS!

JB
Medlem

Vore mer intressant om spelet till xbox var bättre. Det är inte roligt att tappa spellusten till ett spel efter 30-2 timmar, när man betalat kanske 350-600kr för det. Även om man betalar bara 199kr för det, så är 30 min spelglädje inte värt det. Vet inte om jag läser recentioner sämre än andra, men jag har i alla fall träffat på många xbox spel som har verkat roligt i recentioner och på gamespot videos, men sen när man spelar, så "var detta allt? ett b-spel?". Har ca 12 original xbox spel. Är nöjd med kanske 3 av dom. Halo1, Splinter Cell1, och Return of the King Sagan om ringen spelet. Säkert nåt till, men har man kanske lagt ut 5000kr på xbox spel på 2-3 år, så tröttnar man ganska hårt på att bli besviken gång efter gång. Så det blev chip efter 2-3 år. Hur gör ni andra för att hitta bra spel som ni gillar till xbox. För mig är det enda tanka hem och prova som funkar. Speltidningar recentioner är i min mening alldeles för hängivna att skriva positiva saker om spelen som recenseras. Tex är ett spel halvtråkigt, så fokuseras recentionen tex tekniken i spelet, eller annat, vad som helst än att såga spelet. Det finns ju smak med, så recentioner är ju svårt, då olika spelare har olika smak på vad som är kul, och olika genrer så klart. Jaja, många som inte håller med denna "rant" kanske, men det är inte roligt att köpa massa spel som man upptäcker jättesnabbt är inte tillräckligt roliga. // Rant

Medlem

Nu med Marketplace så kan man tanka demos och sen avgöra

JB
Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Nu med Marketplace så kan man tanka demos och sen avgöra

Marketplace ?

Det är en xbox360 grej eller? Låter som ett bra initiativ av MS, så man kan testa innan köp.

12
Skriv svar