Japanska utvecklare tror inte riktigt på Playstation 3

Inaktiv
Medlem

För er information så kan Xbox 360 moddas redan nu. Kom ett chip för inte så länge sedan.

Ang topic så jo, ps3 har inte varit så stark hittills och lämnade mycket att önska efter E3 mässan. Ja vet att jag kommer köpa en Wii direkt när den kommer pga Zelda och en Xbox 360 när Halo 3 släpps, kanske tidigare, man får se hur kassan klirrar.

Medlem
Skrivet av Normy:

För er information så kan Xbox 360 moddas redan nu. Kom ett chip för inte så länge sedan.

Ang topic så jo, ps3 har inte varit så stark hittills och lämnade mycket att önska efter E3 mässan. Ja vet att jag kommer köpa en Wii direkt när den kommer pga Zelda och en Xbox 360 när Halo 3 släpps, kanske tidigare, man får se hur kassan klirrar.

Joo, men det enda det chippet gör är förespråka piratkopiering genom att modifiera firmwaren på dvdn så att man kan göra backuper och för det behöver man tydligen inte ens ett chip.

Sedan förstår jag inte varför alla klagar på ljudnivån på 360n, det enda som är högljutt är i stort sett dvdn och det stör jag mig på med. Annars när man inte har någon skiva i som snurrar runt så är den faktiskt avsevärt tyst om man jämför med en luftkyld dator t ex.

Om detta stör er så finns det även sätt att montera in en intern vattenkylning i xboxen som både gör den tyst och välkyld.

aja.. Ontopic nu.

Kan inte riktigt se varför Ps3an skall ses som en bättre konsol jämfört med de övriga två. Ingen vet ifall den är högljudd eller inte, ingen vet ifall spelen är så bra som de påstås bli och sedan faktumet att den är avsevärt dyrare gör att många kommer avstå från att köpa den.

Wii har en klar fördel mot både 360n och Ps3an i och med dess pris. Dess pris tilltalar medelsvensson, vilket är en stor marknadsandel och kommer säkerligen få den att väljas före de andra då den är avsevärt billigare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Sony lär knappast försvinna från marknaden, vilket är bra. Ju mer konkurrens desto billigare och bättre produkter. Och visst är PS3 dyr, men då får man också en hel del för pengarna. Blir inte 360'n lika dyr med alla tillbehör? (vilka det nu är) Har i alla fall hört något sådant. Typ extern hd-dvd, eller om den kanske till och med blir dyrare när den blir standard med intern? Men det borde den inte bli. Sen skulle jag tro att PS3's livscykel är längre än t.ex Wii's. 10 år hoppas väl Sony på att den ska vara. Sen tyckte väl flera utvecklare att denna generationens konsoler varade för kort tid för att dom skulle få ut att all kraft ur dom.

Inaktiv

Skillnaden mellan Core och Premium är mycket större än med PS3's versioner. Med Xbox kan du t.ex. välja om du vill ha en hårddisk eller inte, vilket du inte kan med PS3, du kan även välja bort trådlös handkontroll, går inte med PS3. Du kan välja om du vill ha en extern HD-DVD, men Sony tvingar på dig en Blu-ray även om du inte vill ha den. Som du ser så är Microsoft bra mycket bättre på att kunna erbjuda dom tillbehören som kunden själv vill ha.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Jo, men samtidigt så tar de också bort systemets enhetlighet, vilket är en konsolls främsta styrka.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av JBRAA:

.... Speltidningar recentioner är i min mening alldeles för hängivna att skriva positiva saker om spelen som recenseras. Tex är ett spel halvtråkigt, så fokuseras recentionen tex tekniken i spelet, eller annat, vad som helst än att såga spelet. Det finns ju smak med, så recentioner är ju svårt, då olika spelare har olika smak på vad som är kul, och olika genrer så klart. Jaja, många som inte håller med denna "rant" kanske, men det är inte roligt att köpa massa spel som man upptäcker jättesnabbt är inte tillräckligt roliga. // Rant

Det där har jag känt länge. De allra flesta tidningar sågar bara b-spel som dom antagligen inte fått betalt från. Jag tyckte PC gamer var bra förut men det stämmer allt sämre tycker jag. Enda jag litar på är vad övriga gamers säger på forum.
Sorry, kommersialismen har bitit sig själv i svansen.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

hmm, inte mycket possitiva saker man hör från utvecklare. Varken Carmack eller Gabe Newell t.ex.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag är absolut ingen fanboy av PS (snarare Nintendo isf).
Men jag ställer mej kritiskt till notisen på IGN:

1. Det är andrahandsformation från Japan som jag inte kan kontrollera.
2. Det står inte vilka som tillfrågats el hur många som svarat, det står även att Ge-maga inte avslöjade detta, vilket får mej att starkt ifrågasätta tillförlitligheten.
3. IGN är från USA, M$ också...
Fastän jag brukar tycka att IGN inte favöriserar någon särskild plattform (de har olika "fanboys" som skriver om respektive konsol, PC osv), men med så mycket pengar som är involverade i spelmarknaden idag vet man aldrig.
4. Man kan bevisa "vadsomhelst" med statistik.
Beroende på hur frågorna är ställda kan man faktiskt styra svaren dit man vill ha dom, t ex:

Tycker du att PS3s mycket höga pris är negativt?
Jämfört med:
Tror du att PS3s tekniska överlägsenhet gentemot konkurrenterna rättfärdigar en något högre prislapp?

Svaren från dessa frågor skulle skilja sej åt, medan skulle kunna redovisa de på samma sätt; utvecklarna tycker att PS3s utannonserade pris är...

Så, jag drar inga slutsatser av notisen. Personligen tror jag att PS3 kommer att sälja som smör i Japan, de är tokiga i sådan teknik, priset skiter dom nog i.


signatur

yolo

Inaktiv

Japanska utvecklar tror inte riktigt på Playstation 3...
Det är nog sant, men de tror inte alls på xbox360.

http://videogamecharts.com/page5.html
Det är bedrövlig försäljning i japan av xbox360.

Jag tittar i min kristallkula: i japan kommer xbox-serien att fortsätta vara marginell.
Ps3 kommer att ligga på topp, men ha förlorat en del mark mot Nintento Wiii.

Disclaimer: kristallkulor funkar inte...

Medlem
Skrivet av Strampas:

Sony lär knappast försvinna från marknaden, vilket är bra. Ju mer konkurrens desto billigare och bättre produkter. Och visst är PS3 dyr, men då får man också en hel del för pengarna. Blir inte 360'n lika dyr med alla tillbehör? (vilka det nu är) Har i alla fall hört något sådant. Typ extern hd-dvd, eller om den kanske till och med blir dyrare när den blir standard med intern? Men det borde den inte bli. Sen skulle jag tro att PS3's livscykel är längre än t.ex Wii's. 10 år hoppas väl Sony på att den ska vara. Sen tyckte väl flera utvecklare att denna generationens konsoler varade för kort tid för att dom skulle få ut att all kraft ur dom.

Bortsett från att Microsoft aldrig kommer ge ut en 360 med intern HD-DVD.

[http://gamerscoreblog.com/team/archive/2006/06/30/536031.aspx]


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Wii ftw!


signatur

sleeplezz

Inaktiv

Jag har 14k nu och jag ska köpa en ny tv i samma veva som Ps3an. Jag kommer att köpa den direkt..precis som jag gjorde med min FÖRSTA 360. Det var dom roligaste 2 veckorna i mitt liv. Och JA, 360in är bräcklig och pajar ofta. Ring till ups och säga att ni ska skicka ett paket till ms i tyskland så får ni höra själva Citat "Jaha, det är en xbox 360 va" Och det får man höra från UPS.

I övrigt så e 360 en underbar maskin..när den funkar.

Jag lirar på alla format för spelens skull.

Gamertag: Perre80

Skicka ett mess på liven

Skrivet av Perre80:

Jag har 14k nu och jag ska köpa en ny tv i samma veva som Ps3an. Jag kommer att köpa den direkt..precis som jag gjorde med min FÖRSTA 360. Det var dom roligaste 2 veckorna i mitt liv. Och JA, 360in är bräcklig och pajar ofta. Ring till ups och säga att ni ska skicka ett paket till ms i tyskland så får ni höra själva Citat "Jaha, det är en xbox 360 va" Och det får man höra från UPS.

I övrigt så e 360 en underbar maskin..när den funkar.

Jag lirar på alla format för spelens skull.

Gamertag: Perre80

Skicka ett mess på liven

Låter som du sitter på receptet vi alla vill ha - pengar nog att köpa spel *OCH* tid att spela.

Medlem

Jag tycker inte då min 360 är brräcklig och pajar ofta iaf. Har faktiskt inte haft ett endaste problem med den öht.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Att köpa en 360 i dagsläget är lite som en chansning tycker jag, antingen får man en defekt maskin eller en fungerande. Men då är det stor risk att den låter fruktansvärt, vissa slipper detta problem dock.. Bättre att vänta på nya versionen som förhoppningsvis blir tystare!

När jag prövade 360 hos en kompis lät den fruktansvärt högt vid spelande, hörde knappt småljuden i spelen. Blev inte alls imponerad utav kvalitén, hela maskinen känns framstressad - och vilja laddningstider! Får hoppas att PS3 blir en stabilare maskin och speciellt tystare när det gäller kvalitén! Vem vill ha en lyxig Blue-Ray/spelmaskin som låter förbaskat högt och har en tegelsten till nätagg?

Inte jag iaf..

Skrivet av radiuz:

..Vem vill ha en lyxig Blue-Ray/spelmaskin som låter förbaskat högt och har en tegelsten till nätagg?
Inte jag iaf..

Håller med, men en Lyxig Blu-Ray spelare och inte spelmaskin.. kommer nog kosta över 10.000:-. I min värld är inte 5.000:- lyxigt ..f.n min vanliga DVD spelare hemma kostade ju över 7.000:-
så det beror väl vem du frågar..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

12
Skriv svar