MMO-spel, varför?

Medlem
MMO-spel, varför?

Med risk att bli påhoppad av diverse MMO-spelare här på sidan måste jag endå rabbla av mig lite när det kommer till MMO-genren.

När man läser diverse artiklar om människor som förlorat kontakten med familjen, nära och kära samt vännor pga. ett MMO-spel så slutar det aldrig förvåna mig. Det jag förvånar mig över är inte att det händer relativt ofta (pga. WoW), utan varför folk väljer att spela ett none-ending-grind spel som WoW istället för att göra annat.

Jag gillar att spela spel, annars hade jag inte besökt FZ över huvudtaget. Men jag vill också att mina spel har ett mål, ett syfte.

Att uppnå många av MMO-spelens "mål" är också fantasilösa. "Samla x antal guld, döda x antal monster" etc., och detta gör gladeligen miljontals människor. =_=

"En miljon människor kan väl inte ha fel?" - eller så kanske har en miljon människor blivit lurade?

#blogg

Medlem
MMO-spel, varför?

Det som är härligt med WoW tex är att det är så jäkla skoj att raida en stor instans med sina guildvänner och även försöka komma så långt som det går i spelet, allting har ett slut även mmorpgs gäller bara att man hittar slutet.

Medlem
Skrivet av Loading:

även mmorpgs gäller bara att man hittar slutet.

Vilket slut? Finns ju inget slut än oänligt grindande.

Medlem

det som e nice med mmorpg är friheten att kunna göra vad man vill det e den största osaken till att jag spelar mmorpg

1
Skriv svar