Stridssystem i Red Steel görs om?

Robot
Medlem
Stridssystem i Red Steel görs om?

Hoppas att dom lyckas bra bara.

Medlem

Tyckte ändå stridssystemet var okej, aja hoppas det blir fetare nu

Medlem

Ett av problemen var att det var för stort "styrfält" i bilden. Hoppas dom gör den mindre så det blir lättare att vända och sikta runt. Men eftersom det var de många klagade på det så lär det fixas.

Medlem

Låter mycket lovande. Hoppas på denna titel då jag ska införskaffa Wii.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Bra, det var ju bara hemskt.

Om de misslyckas får man hoppas på att någon annan lyckas göra bra FPS till Wii. Inte heller Metriod såg snabbt och smidigt ut.
Om de vill tävla med PC'n som fps-plattform så får de allt ta och göra lite mindre likt house of the dead...

Medlem

slartibart : I Metroid kommer man att kunna ändra sensitivity

Skrivet av radiuz:

slartibart : I Metroid kommer man att kunna ändra sensitivity

Najs. Hoppas även man får möjlighet att tweaka storleken på "lightgun-zonen" i mitten där man kan sikta omkring utan att vrida kameran.
Det bästa sättet att utveckla nya kontrollsystem är ju trots allt låta spelarna testa och bestämma själva...WASD/mus-styrningen är ju trots allt utvecklad av spelare.

Någon som vet om Wii-moten kommer att fungera som en lightgun, där du siktar med själva kontrollen istället för med hårkorset på skärmen? Detta skulle nog kräva en del kalibrering, då TV'ns storlek (och avstånd till den) måste vara med i beräkningarna.

Flakmonkey

jo kommer att fungera som en lightgun likt den du har har i Duck Hunt och Time Crisis. Det som är själva poängen ^^ Eller jag hoppas det snarare, vore extremt tråkigt annars.... blev ju lite orolig nu

Jag skulle gärna se att man kan köra både och, vad gäller siktet. Ligger man i sängen och spelar tex. är det inte så skönt att tvingas sikta på skärmen, istället softare att bara vifta med handen och se hårkorset fara omkring

1
Skriv svar