Spelandets bruna sida

Inaktiv
Spelandets bruna sida

Bathroom gaming, where number two is number one.

Att ta med sig en tidning till toaletten för nummer två är en sak. Att spela på toaletten, är en helt annan. För många är toalettbesök något man gör i total tysthet och i största möjliga hast, för att undvika att ens tänka på vilka djuriska hemskheter man har för sig på den lätt polerade porslinskoppen de sitter på.

Jag själv? Jag tar nog min goda ro skulle jag vilja påstå. Och vad är bättre än att ta med sig sin tidning på "muggen"? Naturligtvis att ta med sig sin Nintendo DS dit! Att jag aldrig tänkt på det. Skäms Christian, din gröngöling till DS Lite-ägare!

För att underlätta valet i vad du faktiskt ska ta med dig, för ibland kan det ju vara snabba bud som gäller, har sidan Tanooki skrivit en sjukt rolig artikel där de listar de tio bästa DS-spelen för nummer två-besöken.

Phoenix Wright, spelet jag köpte alldeles nyligen själv, placerar sig högt på DS Poop-lista. Jag är så lycklig.

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Spelandets bruna sida

Phoenix Wright-serien är sjukt bra, rekommenderar både Phoenix Wright: Ace Attorney samt Phoenix Wright: Justice for All. Trean kommer ju snart också, Phoenix Wright: Trial and Tribulations.

Skägg.
10 Chambers

Jag har inte riktigt hajat spelidén med Phoenix Wright, quick explanation bitte?


signatur
Inaktiv

Jag kommer posta mina synpunkter om spelet när jag spelat igenom det. Men för den oinvigde är PW ett spel där man med mer eller mindre genom stillbilder (tänk Myst, men med anime-grafik på karaktärer) går igenom brottsplatser för att samla bevis och prata med misstänkta och vittnen. Allt detta skall man sedan genom sin list använda under korsförhören i rättegångarna för att få sin klient friad och någon fälld för mord. Jag trodde spelet skulle handleda mig mer än det gör och bli mer storybaserat, som Hotel Dusk, men det handlar allt som oftast att man har ögon och minne med sig för att kunna knäcka motståndarna. Mer senare som sagt. Poop on!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar