Ett liv som Gangster

Medlem
Ett liv som Gangster

2002 kom ett underbart spel ifrån Illusion Softworks ett spel där allting kunde hända och gatorna var din lekstuga, nej det är inte GTA utan det är [u]Mafia[/u].

Tommy Angelo var bara en vanlig taxichafför tills han råkade hamna mitt i ett gangster krig och taxbilen blev ett flyktfordon och han dess förare. Efter det så förändrades Thomas liv helt och hållet.

Mafia hade man sett rätt mycket här och var i tidningar och på nätet och dom hade också ändrat rätt mycket på sin idé när det väl kom ut. Men spelet var ett riktigt stjärnskott och gav många massa roliga spel timmar som en Gangster. Det som är så härligt med spelet är att man verkligen får den härliga 30-tals känslan att köra runt och se vad folk sysslar med samnt bli jagade av poliser eller andra gangsters.

Har varit snack om att det ska komma ett mafia 2 men allt prat slutades vid 2003 och inget mer har direkt nämns om det. Skulle vi vilja ha en tvåa på detta spel? jag skulle villja det iaf.

[i]It's good to be a Ganster[/i]

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Ett liv som Gangster

Jag tyckte #The Godfather: Blackhand Edition hade riktig skön stämning också, kanske något att spana in.


signatur
Medlem

har redan spelat det, det var helt ok men var lite för tjatigt ibland med att göra samma sak hela tiden. Men det var rätt kul då man kom upp i rang o sådant.

Medlem

Spelet är bäst, spelar förtillfället igenom det igen för 3:e gången.

Medlem

Jo det är riktigt fint spel, synd att dom inte verkar ha tid att göra en 2:a =/

1
Skriv svar