Australien förbjuder Reservoir Dogs

Robot
Medlem
Australien förbjuder Reservoir Dogs

Med tanke på hur stort framför allt GTA har blivit måste det vara fel på mig som inte gillar att spöa skiten ur random folk, ens i datorspel.


signatur

8)

Medlem

Floppfloppifloppflopp floppflopp

Inaktiv

I Australien är det även förbjudet att bära skyddsväst.

Så vi vet redan att allt inte står rätt till med de styrande där...

Medlem
Skrivet av Zarkow:

I Australien är det även förbjudet att bära skyddsväst.

Så vi vet redan att allt inte står rätt till med de styrande där...

Är väl iofs ett ganska smart drag, har alla väst kommer fler kriminella element skaffa tyngre eldkraft vilket leder till större skador på allmänheten. Gissar att deras resonemang är något liknande iaf.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Skrivet av LePrish:

Med tanke på hur stort framför allt GTA har blivit måste det vara fel på mig som inte gillar att spöa skiten ur random folk, ens i datorspel.

Ja, det är fel på dig.
Det är mänskligt att döda.

Skrivet av LePrish:

Med tanke på hur stort framför allt GTA har blivit måste det vara fel på mig som inte gillar att spöa skiten ur random folk, ens i datorspel.

Ja nåt fel är det. Är du säker på att du inte är ett UFO


signatur
Medlem

Japp. Fel på dig är det. Men inte på mig. Jag är bara en vanlig människa som tror han är quadropediskt rovdjur.

Medlem

Anledningen till att dom gör ett spel på den (fö bra) filmen är ju knappast den rappa dialogen. Undrar om man kan vara Tim Roth, som bara ligger och blöder genom hela filmen. Spännanade

Medlem

Eller polisen som sitter bunden, får örat avskuret, blir indränkt i bensin och skjuten i bröstet.

Inaktiv
Skrivet av NorthLion:

Eller polisen som sitter bunden, får örat avskuret, blir indränkt i bensin och skjuten i bröstet.

M.a.o: Skräpfilm av högsta grad.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Zarkow:

I Australien är det även förbjudet att bära skyddsväst.

Så vi vet redan att allt inte står rätt till med de styrande där...

Är väl iofs ett ganska smart drag, har alla väst kommer fler kriminella element skaffa tyngre eldkraft vilket leder till större skador på allmänheten. Gissar att deras resonemang är något liknande iaf.

Lycka till att enkelt skaffa tyngre vapen på en kontinent som förbjudit vapeninnehav för de flesta av sina medborgare.

Och nej, det är inte därför man förbjöd skyddsväst. Det är för att en känd outlaw för många år sedan bar en hemmagjord, tung, skyddsväst som gjorde att polisens gevär inte kunde skada han vid torso-träffar.

Så politikernas lösning är såklart att förbjuda bruket av skyddsväst, för då kommer skurkarna att sluta bära de...eller något.

Om man går i eldstrid med polisen så är ett bötestraff för att ha burit skyddsväst det sista man bryr sig om. Att förbjuda folk möjligheten att skydda sina egna liv, helt utan våld i någon form, är fullkomligt idiotiskt.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av NorthLion:

Eller polisen som sitter bunden, får örat avskuret, blir indränkt i bensin och skjuten i bröstet.

M.a.o: Skräpfilm av högsta grad.

Agree. Har aldrig gillat Tarantino som i min mening är grymt överskattad. Sämsta filmen jag någonsin sett är From dusk till dawn, som alla tyckte var sååå bra.

I min mening har han gjort en hygglig film och det är Pulp Fiction. Dock har han rippat från många filmer när han gjorde både den och Reservoir dogs:

"Tarantino has been criticized for allegedly plagiarizing ideas, scenes, and lines of dialogue from other films. For example, the general plot of Reservoir Dogs seems to be culled from Ringo Lam's City on Fire and Stanley Kubrick's The Killing, while the idea of the color-coded criminals is taken from The Taking of Pelham One Two Three. The Don Siegel version of The Killers played an influence on the opening and ending sequences of Pulp Fiction, and the events of the adrenaline-injection scene closely resemble a story related in Martin Scorsese's documentary American Boy: A Profile of: Steven Prince." (Källa: Wikipedia)

Medlem
Skrivet av Zarkow:
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Zarkow:

I Australien är det även förbjudet att bära skyddsväst.

Så vi vet redan att allt inte står rätt till med de styrande där...

Är väl iofs ett ganska smart drag, har alla väst kommer fler kriminella element skaffa tyngre eldkraft vilket leder till större skador på allmänheten. Gissar att deras resonemang är något liknande iaf.

Lycka till att enkelt skaffa tyngre vapen på en kontinent som förbjudit vapeninnehav för de flesta av sina medborgare.

Och nej, det är inte därför man förbjöd skyddsväst. Det är för att en känd outlaw för många år sedan bar en hemmagjord, tung, skyddsväst som gjorde att polisens gevär inte kunde skada han vid torso-träffar.

Så politikernas lösning är såklart att förbjuda bruket av skyddsväst, för då kommer skurkarna att sluta bära de...eller något.

Om man går i eldstrid med polisen så är ett bötestraff för att ha burit skyddsväst det sista man bryr sig om. Att förbjuda folk möjligheten att skydda sina egna liv, helt utan våld i någon form, är fullkomligt idiotiskt.

Hahaha jo för att lägga upp vid någon av de "få" kustdelarna och lasta av lite tyngre vapen lär ju vara så svårt för den som vill och har kontakter...

Hade polisen gevärr och sköt mot killens torso så får de väl skylla sig själv, de har mest troligt sikte på gevärren så att skjuta honom i skalle, ben eller arm kan inte ha varit HELT omöjligt


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Johan:

Agree. Har aldrig gillat Tarantino som i min mening är grymt överskattad. Sämsta filmen jag någonsin sett är From dusk till dawn, som alla tyckte var sååå bra.

I min mening har han gjort en hygglig film och det är Pulp Fiction. Dock har han rippat från många filmer när han gjorde både den och Reservoir dogs:

...

Tarantino är en film geek, de flesta manusförfattare/regissörer lägger in högvis med referenser i sina filmer (hur många av de filmer han "rippat" ifrån har du sett?)

Medlem

Jag tror de provade det (att skjuta på andra ställen också), skurken i fråga var väl "ned kelly" (ja; den har blivit film också), han hade en hemmagjord "armor" som täckte allt på kroppen... har jag för mig iaf...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

OT:

Att förbjuda alla att använda skyddvästar är ganska puckat. De som inte är kriminella förlorar ett sista skydd och de som är kriminella skiter fullständigt om det finns en lag mot det eller inte.

OnT:

För: Mindre överdrivet våld = bra
Emot: Ett bakslag mot rätten att skapa, säga och kunna publicera vad man vill.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

bwhahaha...gday m8....

australiensarna är emot våld men är ok med naket
amerikanarna är emot naket men är ok med våld....

dom har ngt att lära av varandra....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Tarantino äger, hoppas spelet blir lika bra som filmen. I övrigt så rippar ju alla regisörer /manusförfattare av varandra och i vissa fall är det ju för att hylla den man rippat från. Ser inget större fel i det. Som i spelvärlden ungefär. Alla FPS är ju rip off av wolf 3D


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av MacCoy:

bwhahaha...gday m8....

australiensarna är emot våld men är ok med naket
amerikanarna är emot naket men är ok med våld....

dom har ngt att lära av varandra....

Bush drev dessutom nyligen igenom ännu strängare lagar mot nakenhet och svärord. Så räkna med högre censur på amerikanska TV-program i framtiden. Inte för att de producerar mycket roligt där borta längre.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Så idiotiskt med censur!! usch.
Btw så är det ganska oväsentligt om delar av en film är rippade eller inte. I princip alla verk går att koppla till andra om viljan att koppla dem finns. ALLA filmer har bitar i sig som man kan knyta samman till tidigare filmer eller åtminstone böcker. Men oavsett om det var ett medvetet eller omedvetet val av regissören att kopiera en annan scen, så är det ändå bara hela verket som spelar någon roll att utvärdera. Eftersom sammanhangen och handligen inte är plagiat. Oftast iaf.
Tarantino lär bli inspirerad av andra filmer. Men sättet han sätter ihop den på, samt den svarta humorn han använder är ganska unik. (Inte att svart humor är unikt då, men just hans är det).

On topic så är ju våld o nakenhet gött ^^ Hoppas inte Sverige får för sig att följa australiens exempel.

MFC
Medlem

Patetiskt... i landet där myror kan döda en...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av NorthLion:

Eller polisen som sitter bunden, får örat avskuret, blir indränkt i bensin och skjuten i bröstet.

M.a.o: Skräpfilm av högsta grad.

Agree. Har aldrig gillat Tarantino som i min mening är grymt överskattad. Sämsta filmen jag någonsin sett är From dusk till dawn, som alla tyckte var sååå bra.

Tarantino producera(det är väl ett fint ord för håller i pengarna för filmen) och skrev screenplay till From dusk till dawn vilket är bara en översättning av manus till film format och spela en av rollerna. Regi och manus var av Robert Rodriguez skulle nog kalla det mer hans film är Tarantinos. Så om du ska skylla på dåliga Tarantino filmer så kan det vara bra om du har en film som han inte bara medverkat i utan är regisören och/eller skrivit manuset som tex Reservoir Dogs, Pulp Fiction, och Jackie Brown osv

http://www.imdb.com/title/tt0116367/

Medlem

Ned Kelly var en veritabel plåtman! Och har blivit nån slags nationalhjälte i Australien. Polisen fick ner honom genom att skjuta honom 20 gånger i benen eller nåt liknande.

Här är en bild på hela hans rustning:
http://www.randomhouse.com/knopf/authors/carey/armor.jpg

Bast man får ju betänka att detta hände i slutet på 1800talet... lagen är väl kanske inte så aktuell idag

Medlem
Skrivet av MacCoy:

bwhahaha...gday m8....

australiensarna är emot våld men är ok med naket
amerikanarna är emot naket men är ok med våld....

dom har ngt att lära av varandra....

"Make love, not war!"


signatur

8)

Inaktiv
Skrivet av jlowgren:
Skrivet av MacCoy:

bwhahaha...gday m8....

australiensarna är emot våld men är ok med naket
amerikanarna är emot naket men är ok med våld....

dom har ngt att lära av varandra....

Bush drev dessutom nyligen igenom ännu strängare lagar mot nakenhet och svärord. Så räkna med högre censur på amerikanska TV-program i framtiden. Inte för att de producerar mycket roligt där borta längre.

En rättelse, det är inte Bush eller någon lagstiftande församling som bestämt det, det är FCC; som bestämt sig för att 10-dubbla maxgränsen för bötesbeloppen. En icke-vald myndighet som på eget bevåg bestämde att radio och tv inte omfattades av 1st amendment. Mysigt, huh?

But this is ofcourse offtopic.

Medlem
Skrivet av Zarkow:

En rättelse, det är inte Bush eller någon lagstiftande församling som bestämt det, det är FCC; som bestämt sig för att 10-dubbla maxgränsen för bötesbeloppen. En icke-vald myndighet som på eget bevåg bestämde att radio och tv inte omfattades av 1st amendment. Mysigt, huh?

But this is ofcourse offtopic.

En rättelse
De som styr commissionen väljs ut av herr Bush och godkänns av senaten. Så visst är han en drivande kraft, för inte är vi naiva?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Du menar nog 'påpekande', inte 'rättelse'.

Skillnaden, även om du vill mildra den, är likväl att det inte är Bush beslut. Oavsett om han sen stödjer den eller utsett de som tog beslutet.

Medlem

haha ålrajt, han e oskyldig


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Om någon mer säger något dumt/elakt/nedsättande om filmlegenden Tarantino blir jag ledsen och börjar lipa!


signatur
1
Skriv svar