I tankar om något nytt

Inaktiv
I tankar om något nytt

När man är som jag, en gamer med hyfsat tunn plånbok, händer det allt som oftast att man finner sig själv vecka efter vecka, månad efter månad, att gå runt och fundera på vad man ska köpa för hårdvara inom en, för mig, överskådlig framtid. Problemet med hårdvara är att det kostar så pass mycket. Belöningarna är förhoppningsvis många.

Jag går numera kring och funderar på att köpa en, som jag kallar det, "grafikkonsol". Antingen PS3 eller Xbox. Nintendos DSL och Wii äger jag redan så den fronten är täckt redan. Jag är ju en PC-spelare i grunden men jobb och vuxenlivet gör att mitt spelande måste bli allt mer casual. Så att skyffla ner pengar i nya datorkomponenter känns inte längre lika intressant som tidigare år.

Att köpa en Xbox360 är idagsläget ganska tryggt. Jag vet vad jag får och jag får det för en ganska ok slant, något som jag troligen med någon månads arbete kan övertyga min sambo om också. Playstation 3 känns, även om det bär emot (mer om det senare) en konsol som håller bra många år in i framtiden. Den är troligen tekniskt överlägsen det mesta man kan köpa, och sannerligen allt man kan köpa för samma pengar om man skulle investera i datorkomponenter istället.

Mitt tvekande gällande PS3, som ju är dyraste konsolen, är just hur väl den kommer att etablera sig på marknaden och vilka spel som kommer. Jag sålde min PSP i julas, djupt besviken över maskinen som jag trånat efter i månader innan den kom. Kan man verkligen förväntas lita på att Sony fortfarande vet vad jag som konsument vill ha? Efter PSP och PS3:ans tröga start är jag inte längre lika säker.

Det tål att funderas vidare.

#blogg


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Pansarknekt
I tankar om något nytt

Föreslår att du kollar utbudet med spel som existerar och sedan det som komma skall och därifrån tar beslut. Grafiken är aldrig bättre än spelet som klär sig iden. Sen finns det ju även massa extragadgets inom varje läger. Som XBOX har ju sitt live tex. Själv hade jag köpt båda men XBOX först och PS3 om 6-12 månader. Sen om jag inte varit nöjd med XBOXen så säljer jag den i samma veva så blir det som en fin rabatt på PS3an och man slipper äta nudlar i en månad.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Ganska intressant lösning där faktiskt Man undrar ju också hur många trevliga titlar som Xbox hunnit sno redan också, Alan Wake bl.a. som är annonserat till Xbox och PC men inte PS3, så vitt jag vet.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Jag föreslår Xbox, det tar nog ett bra tag för ps3an att få samma installbase som ps2 och xboxen har redan många hyfsade titlar och flera på väg.

Att övertala sambon, ge bort den i present med något coolt spel så kanske du kan låna den i bland;)


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

1
Skriv svar