Bohemia firar OFP med Armed Assault-bilder

Medlem
Bohemia firar OFP med Armed Assault-bilder

Den här tipsade jag om för ett antal dagar sen...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Redaktör

Blev för många centiliter silltillbehör i redaktionen i helgen.


signatur
Medlem
Skrivet av simulacra:

Den här tipsade jag om för ett antal dagar sen...

Jo jag tipsade dagen då ofp fylde 5 år och dagen efter men dom(FZ) verkar ha "missat" det.
Men jag skickade ett tips idag och såg dom det

Medlem

Hursomhelst, trevliga bilder. För min egen del det mest efterlängtade spelet sedan BF2.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Bort med Crosshairs och in med Ironsights ffs

Medlem

Jag undrade varför de släpper 2 versioner och äntligen hitttade jag svaret här
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=86697

Codemaster utgivaren ger ut sin version och de kallar det "Flashpoint 2 "
och på andra sidan utvecklaren Bohemia Interactive get ut spelet med namnet "Armed Assault"

Helt förvirande de kan inte samsas om gemensamt namn.

[quote]
Should be late 2006 early 2007. According to reports, there is competition between Codemasters and Bohemia. Both companies are planning to release thier own versions of the game. Bohemia to release Armed Assualt, and Codemasters to release OFP2. Both late quarter of 06. Keep in mind that Bohemia still lacks in many area's as does Codemasters, so I would'nt be supprised if the game got shelved all together.
[quote]

Medlem

[quote=Bonik]Jag undrade varför de släpper 2 versioner och äntligen hitttade jag svaret här
http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=86697

Codemaster utgivaren ger ut sin version och de kallar det "Flashpoint 2 "
och på andra sidan utvecklaren Bohemia Interactive get ut spelet med namnet "Armed Assault"

Helt förvirande de kan inte samsas om gemensamt namn.

[quote]
Should be late 2006 early 2007. According to reports, there is competition between Codemasters and Bohemia. Both companies are planning to release thier own versions of the game. Bohemia to release Armed Assualt, and Codemasters to release OFP2. Both late quarter of 06. Keep in mind that Bohemia still lacks in many area's as does Codemasters, so I would'nt be supprised if the game got shelved all together.

Citat:

Codemasters äger namnet Operation Flashpoint. BIS och Codemasters bröt sitt "förhållande" därmed kan inte BIS använda det namnet till sina uppföljare.

Det är väldigt oklart vad som gäller Codemasters Flashpoint2, det finns absolut ingen info, inga bilder mm.. från det.
Alla bilder och info som kan finnas om Flashpoint2 är från BIS "Game2".

Inaktiv

"Game 2" är Operation Flashpoint 2 och det finns gott om bilder på det.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Skrivet av Zoidberg:

"Game 2" är Operation Flashpoint 2 och det finns gott om bilder på det.

Jag skrev ju det. Men det finns inget från Codemasters Flashpoint2 utan det är från BIS, dom som gör ArmA.

Medlem

Codemasters sitter ju som tur är enbart på namnet, inte på kompetensen att göra en ordentlig uppföljare till OFP. Skulle inte förvåna mig om de släpper nåt EA-mässigt plastigt streamlinat trams under namnet som vänder sig till samma målgrupp som Medal of Honor och andra hjärndöda orealistiska John Wayne-shooters.

Så det blir Bohemia som får hålla spelseriens fana högt, oavsett vad den kommer få för namn. Både Armed Assault och "Game 2" ser mycket lovande ut och håller de samma kvalitet och modvänlighet som föregångaren så kommer jag tillbringa mycket, mycket tid med dessa spel.

1
Skriv svar