Vilse i en gigantisk djungel

Medlem
Vilse i en gigantisk djungel

Det är precis så bra man kan beskriva sig själv i en värld fylld av ett antal schyssta MMORPG-titlar. Jag började min karriär som MMORPG-spelare med WoW. Det var en otroligt grym upplevelse, att se sin polare vinka till en från andra sidan Stockholm. Spelade den första gratis månaden, hade antagligen fortsatt om pengarna funnits där dom borde.

Då när jag fått upp ögonen för MMO-världen, började jag utforska andra titlar, DaoC, Anarchy Online, LOTRO, EVE-Online med flera. Men jag är inte säker på något längre, WoW har jag ratar för ett tag sedan, men jag fick ett återfall tillsammans med ett par polare, så vi körde intensivt ungefär 4-5 månader, men efter ett par WoW-LAN och en hel del hemma, så började det avta. Det var inte lika tilltalande längre, och en hel del andra saker började hända i den privata sektorn.

Men som trogen MMOare, så började suget sakta men säkert smyga sig på igen, och jag började leta efter en frälsare. Jag fastnade för EVE. Vad jag gillar med EVE är fortfarande oklart, jag har inte lyckats sätta ett finger på vad det riktigt är. Jag älskar grafiken, interfacen och communityn, helt underbar. Spelet i sig är en riktig kärlek, men jag vet inte, jag känner mig så ensam i rymden, och sen tycker jag det verkar väldigt komplicerat. Jag vet inte om det är jag som bara är allmänt korkad, eller om spelet kräver en mer tänkande hjärna. Det är i så fall ett plus, man slipper alla 12-åring som bara går omkring och smutsar ner med konstiga kommentarer och en riktigt äcklig attityd, nu hänger man med äldre personer, eller jämnåriga.

Men men, vi får se vart allt leder, kanske rent av väntar på World of StarCraft, eller World of Diablo! God natt folk!

#blogg


signatur

Niet.

Medlem
Vilse i en gigantisk djungel

Vad sägs om att kanske testa EverQuest eller EverQuest 2? Ettan består numera endast av folk av det vuxnare slaget, men grafiken är kanske inte den mest tilltalande..

Medlem

Ah! Jag har faktist EQ2+Dester of Flames, det hade jag totalt glömt bort, men saken där är att min dator är sämst, och det är inge skoj att det hakkkar något enormt när man spelar. Jag känner att EQ2 ska spelas med bra grafik!


signatur

Niet.

1
Skriv svar