Blåser Valve de trogna köparna?

Redaktör
Blåser Valve de trogna köparna?

I dag fick vi veta att #Valve stramat upp releasen av #Half-LIfe 2: Episode Two; två släpp var planerade (ett billigt, ett dyrt), men den billigare har ställts in. Inga större fel i det, sett till att företaget vill tjäna så mycket pengar det kan. Problemet är att #den dyrare upplagan innehåller såväl #HL2 som #Episode One. Två snuskigt bra spel, inget snack om det, men Valve tvingar (kanske) hängivna köpare att betala för samma produkter en gång till.

Har inte hittat några uppgifter om huruvida Episode Two, #Portal och #Team Fortress 2 kommer kunna inhandlas separat över [[Steam]] - om så inte är fallet lär det morras både här och där. Med rätta - att blåsa trogna köpare är en osund affärsidé...

#blogg


signatur
Medlem
Blåser Valve de trogna köparna?

Ja det är sant att det kanske är det bästa att göra för att få mer pengar. Men det är rätt bra endå Priset är fortfarande billigt om man jämnför vad man får. Fast jag håller med dig lite.

Medlem

Valve är lite speciella helt klart. Jag tror att inget annat företag hade kunnat släppa Steam som de gjorde, överleva och sen gå med vinst (som jag är säker på att de gör).
Ingen svart box är inte så farlig i jämförelse, utom att oranga lådan är så fruktansvärt ful då, men Valve verkar, i dagslänget, kunna göra precis som de vill och klara sig bra.

Redaktör

Ärligt talat borde de deportera hela pr-avdelningen till Nordkorea...

  • Varje spel de släppt har försenats (om jag minns rätt), många av dem kraftigt. Hur svårt är det att säga "When it's done" istället för att ge datum som inte infrias...? Dålig pr.

  • Half-Life 2-förseningen annonserades ungefär en veckan innan uttalad release. Tog ett år innan det släpptes. Usel pr.

  • HL2 igen: de hade nån deal med #ATI (om jag minns rätt), som gick ut på att den som köpte ett grafikkort fick ett ex av spelet. Ett års försening är lika pr-mässigt gångbart som pedofili...

  • Att först annonsera att det alla vill ha släpps i billig version för att sen dra tillbaka det (alternativt släppa det, men underlåta att informera om saken) - ridå...

Jävla tur för Valve att de gör fantastiska spel, annars hade de bitit i gräset för länge sen.


signatur
Inaktiv

Hoppas bara de släjer ut TF2 för sig...
Inte intresserad av en forskare som springer runt med en kofot ^^

Inaktiv

Skulle förvåna mig mycket om de inte skulle släppa spelen separat också, det skulle ju vara självmord. Jag skulle iaf ALDRIG köpa något som Valve har anknytning till igen.

1
Skriv svar