StarCraft II - Där sprack den drömmen..
Såg just att Blizzard har presenterat StarCraft II. Jag hade personligen hoppats på ett schysst MMORPG, eller kanske inte med tanke på att det säkerligen skulle bli som WoW. Men vadå, inte fan tackar jag nej till ett schysst och älskat RTS, det var ett tag sedan något riktigt roligt strategilir ploppade upp på hyllorna. Har kört CnC 3 nu ett tag, det är skoj, men inget jämfört med en gammal goding som StarCraft.
Men angående ett StarCraft MMORPG, jag tror att det vore en riktigt skoj grej att göra. Vet dock inte riktigt hur det skulle gå till, om man skulle lira first person, eller om det skulle bli som WoW är, eller hur spelsättet skulle vara uppbyggt, om det skulle vara så att man ska springa omkring och döda massa monster för att gå upp i level.
Nåja, jag är ganska nöjd i allafall. Och ett tips är att kolla in filmen, fick rysningar, så jävla snygg film, helt otroligt! >>KLickA HäR!<<
Det har spekulerats både fram och tillbaka om vilket spel det var som Blizzard skulle tillkännage under under nattens evenemang i Korea. I slutändan blev det dock förhandsfavoriten StarCraft II, vilket i efterhand känns logiskt med tanke på var tillkännagivandet skedde - Korea är trots allt Starcrafts starkaste fäste.
De tre raserna från originalet - Terran, Protoss och Zerg - kommer även att finnas med i StarCraft II, men med många nyheter och en förbättrad balansering som gör det än mer passande för tävlingar. Det kommer även att utnyttja en ny grafikmotor som ska föra den visuella stilen i Starcraft till tre dimensioner.
- Med StarCraft II kommer vi kunna göra allt vi ville med orginalspelet StarCraft och mer, säger Mike Morhaime, grundare av Blizzard. Vi förstår att förväntningarna är höga på grund av spelets långvariga popularitet, men tänker möta dessa förväntningar och leverera en engagerande, actionladdad och tävlingsinriktad upplevelse som StarCraft-spelare och strategispelare världen över kommer att uppskatta.
Niet.