Blue Shift: Source under utveckling

Robot
Inaktiv
Blue Shift: Source under utveckling

dom kommer då inte få heta blue shift source.....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

och har de otur får de inte göra klart det heller...

/ LordDaimos

Inaktiv

klart får dom nog göra....
det finns juh black mesa som är en hl remake...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Har för mig att det står någonstans på sidan att dom
redan snackat med valve.
Så än så länge är det grönt ljus för modifikationen (valve kan ju alltid ändra sig enna).


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Vad jag inte förstår är varför. Ser inte riktigt vad blue shift ska tjäna på source-motorn. Varför inte göra nåt nytt istället?

Medlem

Dum ide att använda namnet Blue Shift dock, inte säker på att valve blir så glada, även om dem fått ok nu. Borde försöka komma på ett eget namn som Black Mesa: Source gjorde...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hade för mig att Valve ogillade att mods använde sig av just "Source" som undertitel, då de ville ha detta till sina officiella produktioner, samt att de tvingade någon mod till namnbyte på grund av detta förra året. Kanske har de ändrat sin policy angående detta nu, var ett tag sedan

Medlem

Det har väl med namnskydd att göra skulle jag gissa. Så de kommer nog att få byta namn i alla fall. Att göra själva remaken är väl helt ok eftersom det finns ju de som även håller på med remake på både Doom och Quake 2 genom att använda D3 motorn.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar