Eftersnack om Quake IV

Robot
Medlem
Eftersnack om Quake IV

Quake IV var ett sömnpiller som heter duga. Bara doom3 kan mäta sig med Q4.

Raven Software har visat att de tillhör den stora skara spelutvecklare som har stor idébrist.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Tråkigt men sant, jag som ville ha ett nytt multi o sitta o toktrycka 24/24 Back to fjupp CS o WoW....

Bättre var det på gamla goda q2/q3 tiden..


signatur

sleeplezz

Medlem

Gjorde ett stort misstag när jag förhandsbeställde q4. Trodde verkligen inte dom skulle misslyckas så radikalt.

Jaja, spana in www.warsow.net istället för några grabbar (tjejer kanske också) som vet hur man gör ett spel med spelglädje.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Jag tyckte både Doom 3 och Quake 4 var riktigt bra spel. Dock verkar jag vara ensam om att tycka det.

Flakmonkey

Tycker Quake IV är en trevlig shooter, högst traditionellt men underhållande

Medlem

Ja Q4 var riktigt kul. Ser inget som helst misslyckande med Ravens bedrift där.

Medlem

Fann q4 ganska underhållande. Sp-delen var helt okey och mp var roligt, speciellt ctf ^^

QRT
Medlem

Det var ett ok spel. Men jag förväntar mig att Quake ska vara mer än bara ett "ok" spel. Blev lite besviken faktiskt.

Inaktiv

Jag tycker att Doom 3 och Quake 4 har skitroligt sp.

Medlem

Håller med ovanstående. Doom3 och Quake4 gav en solid singelplayer upplevelse. Jag spelar typ aldrig multiplayer numera så jag har inte testat något av dem där så jag kan inte utala mig om det.

/ LordDaimos

Medlem

Quake 4 hade riktigt skön SP. MP spelar jag inte för att jag vill gärna ha bra FPS när jag spelar MP. Men om jag drar ned på allt kan jag lika gärna spela Quake 3.

Inaktiv

Jag tycker Quake 4 är riktigt bra. systemet där en del riktiga skit spel får en hype och säljer mycket har mycket gemensamt med topplistan på musik och radio, kan man säga.

Inaktiv

Singleplayerdelen var rätt OK...men inget som man lirar två gånger. Jag har aldrig känt någon lust att lira Quake 4 multiplayer, det är säkert bra men det finns många andra spel som är bättre...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Flakmonkey

Alltså känns det inte som att både Quake IV och Doom III föll mycket på att de hette Quake och Doom? Jag menar hade spelen varit helt fristående och inte haft något att leva upp till så känns det som om de hade blivit betydligt bättre mottagna... jag menar många verkar ju ha haft förhoppningar att de skulle förändra deras liv lika mycket som Doom gjorde, eller ta över efter Quake III när det gäller multiplayer.

Tror inte de skulle ha kunnat lyckats med det hur bra de än är. Doom var först på så många sätt och samma sak med Quake 3. Lirar mest UT själv och det lät precis likadant när UT2003 kom och sen UT2004. Många trodde att de skulle bli nyfrälsta en gång till men det händer aldrig, första upplevelsen är alltid speciell och den kommer aldrig tillbaka. Även om senare spel är bättre på många sätt.

Medlem

Mr. Pesso har talat. ^^
Krävs dock NÄSTAN alltid ett nytt företag för varje nytt --->magiskt<--- spel. Typ ELITE, Mario, Quake, osv.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar