Howard Stringer om Playstation 3 och framtiden

Robot
Howard Stringer om Playstation 3 och framtiden
Inaktiv
Howard Stringer om Playstation 3 och framtiden

Det som gör en maskin framtidssäker är väl ändå spelen och inte hårdvaran. Att det i framtiden fortfarande släpps bra spel är viktigare för vad är hårdvara utan spel, värdelöst.

Flakmonkey
Skrivet av dos:

Det som gör en maskin framtidssäker är väl ändå spelen och inte hårdvaran. Att det i framtiden fortfarande släpps bra spel är viktigare för vad är hårdvara utan spel, värdelöst.

Kan bara hålla med... Om det blir samma fina spelutbud till PS3 som det var/är till PS2 så kommer det gå finfint för PS3 imo ^^ Redan nu är det ju ett antal titlar på gång som gör konsolen till ett måste, så man får la hoppas att det även kommer släppas såna om 3-4 år

Medlem

"En representant för Sony" - killen är faktiskt CEO för hela Sony Corporation

Medlem

Det här har ju dryftats till förbannelse och då ska man inte ens gå in på plattformskriget... men jag tror med på PS3. Visst, det kommer att kännas i bank-kontot den dagen man köper, men de gamla PS-spelarna kommer nog att köpa på grund av vana och trohet mot Sony (jag är en sån kille). däremot tror jag inte att PS3an kommer att att hamna hos förstakonsolköparna just av det faktumet att den är för dyr och de inte har en tidigare relation till konsollen att falla tillbaka på.

Men visst handlar det i viss mån om hårdvaran? De först PS2spelen som släpptes var inte direkt optimerade för konsolens kapacitet. Till skillnad från att spela spel på PC så är hårdvaran i en konsol, låst, packad och klar. Glöm uppgraderingar. Det gör att hårdvaran måste fortfarande kunna blända och få oss att häpna om tre år.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag tror också den här tekniken har framtiden för sig men det Howard Stringer inte säger är att det i så fall är riktigt dyr teknik som ni betalar för som inte kommer till sen potential förrän i nästa generation. Jag gissar på att det varken finns särskilt bra utvecklad teknik för programmeringen eller att buggar och andra dumheter rensats bort ur hårdvaran.
Jag väntar till nästa generation eller till 2 år efter lanseringen om allt ser bra ut.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

1
Skriv svar