Street Fighter - så kass att den blir bra

Flakmonkey
Street Fighter - så kass att den blir bra

Sitter här med laptopen i knät och tittar på Street Fighter som visas på TV6 just nu. Vet inte riktigt varför jag tittar på den, den är trots allt kass. Kanske är det för att den är så pass kass att den blir bra och det gäller nog väldigt många spel som bygger på filmer...

Super Mario Bros från 1993 är en annan favorit. Förstår inte riktigt hur de kunde komma på idén att göra ett spel med de två rörmokande bröderna. Är dock kul att se Dennis Hopper som Koopa och Bob Hoskins som Super Mario. Lustigt att de kunde ställa upp på något sånt, hoppas att agenterna fick kicken illa kvickt.

Sen har vi ju alla Uwe Bolls filmer som House of the Dead Bloodrayne och Alone in the Dark. Till råga på allt ska ju han också göra filmer på Far Cy och Postal samt uppföljare på både Bloodrayne och Alone in the Dark.

Nu är ju inte alla filmer helt kassa. Tex tycker jag att Doom är helt okej, Silent Hill likaså och även Resident Evil har en del goda sidor... Dessa är dock bra för att var filmer som bygger på spel, vilket är en helt annan skala än den som normala filmer använder...

Men men, de bästa filmerna som bygger på spel i min mening är dock de två Final Fantasy-filmern The Spirits Within och Final Fantasy VII: Advent Children... Den förstnämnda tycker jag har fått oförtjänat mycket kritik. Tycker den har en lagom dos av den "flummighet" om själar och annat som genomsyrar spelen och jag älskar ju spelen så

Nej, tillbaks till filmen nu, nu har de precis gett sig iväg för att knäcka Mr Bison!

Förresten... Varför har Jean Claude en amerikansk flagga på sin "Allied Nations"-uniform i Street FIghter? Hur i hela friden kan någon tro att "The muscles from Brussels" är från USA?

#blogg

Medlem
Street Fighter - så kass att den blir bra

Zangief är ju ändå bäst! ;D Och det är lite dåligt att de inte gav Guile sin gula uppstående frilla som i spelet. ;<


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Och det är lite dåligt att de inte gav Guile sin gula uppstående frilla som i spelet. ;<

Haha det där hade jag velat se!

Jag tyckte också Street Fighter-filmen var en skön rulle ;> Det var sådär lagomt oseriöst, precis som spelet.

Pansarknekt

Tycker att Street Fighter är hyffsat kass men inte så kass som dom flesta påstår. Finns mycke värre filmer. Skratta till riktigt ordentligt ett par gånger trots jag sett den innan.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Man kan ju inget annat än att älska Bison!

"Something wrong, Colonel? Did you come here prepared to fight a madman, and instead you found a GOD?"

Medlem

Resident Evil gillade jag också, men som sagt är det nog beroende på att man har helt andra kriterier för "bra" när det gäller filmer som bygger på spel.

Medlem
Skrivet av Marv:

Man kan ju inget annat än att älska Bison!

"Something wrong, Colonel? Did you come here prepared to fight a madman, and instead you found a GOD?"

Guld

1
Skriv svar