FZ testar Steelpad 5L

Robot
Medlem
FZ testar Steelpad 5L

"Storleksmässigt hamnar Steelpad 5L annars med sina 38*28 mm mitt i fältet och den bör således räcka till för dem som gillar allt från hög till hyggligt låg känslighet när de spelar."

Är det bara jag som tycker att 38*28 mm låter lite väl litet för en musmatta? Får nog köra med extremt hög känslighet för att de måtten ska räcka till, haha.

Medlem

Har en Func1030 som har standardmått och den står t.o.m. på högkant.
Kör med hög sens i alla spel och gjort det sedan Quake 1 tiden.
HL spelen brukar vara lagom med runt 16-17 i sens


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Har en Func1030 som har standardmått och den står t.o.m. på högkant.
Kör med hög sens i alla spel och gjort det sedan Quake 1 tiden.
HL spelen brukar vara lagom med runt 16-17 i sens

Haha kör med 5.3 i sense med min mx310

Annars så är jag otroligt nöjd med mitt köp av MX310 mus + Steelpad 4d matta. Den där mattan är nog inte sämre den heller


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Kör med 2.0 i BF2. Har MX310 och en musmatta från konsum.

Medlem

Brukar köra med drygt 3.5 när man lirar. Har en Diamondback och en SUN musmatta i aluminium från 80-talet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

En liten observation bara:

"Med ett inte riktigt lyckat resultat."
och
"[...]i det stora hela ett riktigt lyckat experiment"

Tyckte bara att det lät lite konstigt. Men du kanske menade att ett lyckat experiment inte är samma sak som ett lyckat slutresultat. Fast 4/5 är väl iofs ganska lyckat.

Medlem

verkar schysst.. beställde

Medlem

Det är ju väldigt stor skillnad mellan sensitivity och sensitivity, om ni förstår vad jag menar

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Det är ju väldigt stor skillnad mellan sensitivity och sensitivity, om ni förstår vad jag menar

Ja, vad jag vet så ställer man ju in sensen både i windows och sedan i spelet. Så har man låg sens i windows kanske man måste brassa på med ganska hög i spelet. Så förstår inte riktigt hur folk kan jämföra sina "senser"

Flakmonkey
Skrivet av Maloken:

Så har man låg sens i windows kanske man måste brassa på med ganska hög i spelet. Så förstår inte riktigt hur folk kan jämföra sina "senser"

Sättet du mäter det på är att mäta med en linjal hur långt du måste röra din mus för att snurra 360 grader i ett FPS. Själv har jag runt 24cm

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Sättet du mäter det på är att mäta med en linjal hur långt du måste röra din mus för att snurra 360 grader i ett FPS. Själv har jag runt 24cm

Men det bror väl på inställningen av accelerationen också? Eller är jag ute och cyklar?

Flakmonkey

självklart påverkar accelaration om du har det påslaget, men det är iaf bättre än att säga vilken sens man ställt in i spelet

Medlem

Hmm.. kör med en mx500 (518 ligger som backup) och
upplösningen 1600x1200 i windows med dessa inställningar.

Sedan kör jag med MouseFilter på och 17.5 i sens Source spelen (CS:S, HL2, HL2:EP1, SIN:Episodes).


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

38*28*5 mm ??
Det får ni förfarao ändra. Det måste väl ändå vara 380x280x5?
Eller var det 1 april?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Flakmonkey

Fixat ^^ tack för påpekandet, konstigt att ingen sett det typot tidigare

Medlem
Skrivet av SebbeSkarp:

"Storleksmässigt hamnar Steelpad 5L annars med sina 38*28 mm mitt i fältet och den bör således räcka till för dem som gillar allt från hög till hyggligt låg känslighet när de spelar."

Är det bara jag som tycker att 38*28 mm låter lite väl litet för en musmatta? Får nog köra med extremt hög känslighet för att de måtten ska räcka till, haha.

Så Sebbe här har inte påpekat det?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shimo:
Skrivet av SebbeSkarp:

"Storleksmässigt hamnar Steelpad 5L annars med sina 38*28 mm mitt i fältet och den bör således räcka till för dem som gillar allt från hög till hyggligt låg känslighet när de spelar."

Är det bara jag som tycker att 38*28 mm låter lite väl litet för en musmatta? Får nog köra med extremt hög känslighet för att de måtten ska räcka till, haha.

Så Sebbe här har inte påpekat det?

Sebbe syftade på mattans storlek, inte hur måtten skrevs.


signatur
Medlem

Jag är en rätt kräven spelare (CÅNTER-STAJK HEHEK) och jag gjorde ett försök med musmattan, i början var allt frid och fröjd men ju mer tiden gick så blev den bara mer och mer sliten och tillslut fick jag inget glid av den alls. Ändå så hade jag använt Steelpads egna Skatez till den för att den inte skulle slitas. Jag hade den i 1 månad sen fick jag byta. Riktigt dålig kvalité på en annars mycket bra musmatta.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Vaddå "den är 5mm tjock och därför är den dålig och det hjälper ingenting att den är så tjock" Det är det som gör den mjuk och skön, den känns stabilare än t.e.x Qpads och den är mjuk och jätte skön! 5mm är ngt BRA!

Inaktiv

Jag har använt en Qpad Xt-r i hela min gaming historia och har nu bytt te en 5L.. tycker att den funkar perfekt, jag kör med en Razer copperhead med sens 3.0 i Cs, som sagt det funkar perva!:)

1
Skriv svar